Starity

Max Verstappen

Max Verstappen Max Verstappen nemzetisége 5142. 42rajongó 7vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 80%
  • stílus: 76%
  • szimpátia: 74%

Max Verstappen életrajza

Korai élete

Max Verstappen 1997. szeptember 30-án született Belgiumban. Édesapja Jos Verstappen egykori Forma 1-es pilóta (1994-2003), édesanyja Sophie Kumpen pedig gokartversenyző volt. Anyai nagybátyja, Anthony Kumpen NASCAR versenyző. Max kettős állampolgár, édesanyja révén belga, míg édesapja Jos által holland, így holland színekben versenyez. Egy édestestvére van Victoria, aki 1999-ben született. Édesapja házasságából született még egy húga, Blue Jaye.

Karrierje

Szülei és nagybátyja révén a versenyzés és a motorsportok iránti szeretet Max vérében volt születésétől fogva. 4 évesen kezdett gokartozni, a belga Mini Junior bajnokságban, Limburg tartományban állt rajthoz először. 2006-ban a Rotax Max Minimax szériában versenyzett és megnyerte a belga bajnokságot. Ezt követően a holland Minimax bajnokságról is győztesként került ki. 2008-ban ismét bajnok lett a holland és a belga Minimax sorozatban, illetve a belga Cadet bajnokságban sem talált kihívóra.

2009-ben a Pex Racing színeiben versenyzett az alig 12 éves Max. Ebben az évben megnyerte a flamand Minimax bajnokságot és a belga KF5 bajnokságot is. 2010-ben a nemzetközi vizekre evezett. Alá írt a CRG-vel, hogy világ- és Európa-bajnokságokon versenyezhessen. A KF3 világbajnokságban második helyen végzett a tapasztaltabb Alexander Albon mögött. A WSK Euro Series-ben azonban megverte Albont és megnyerte a WSK World Series-t is.

2011-ben ismét Euro Series bajnok lett, 2012-ben megnyerte a WSK Master Series-t és a dél-Garda Winter Cup-ot. 2012-ben csatlakozott az Intrepid Driver Programhoz, majd megnyerte a KZ2 bajnokságot, ám az év végén visszaigazolt a CRG gyári csapathoz. 2013-ban, alig 16 évesen, megnyerte a KZ1-es bajnokságot, a gokart legmagasabb rangú versenyét.

Max 2013. október 11-én a Pembrey Circuit-on ült először versenyautóban, Formula Renault-ot vezethetett, a holland Manor MP Motorsport csapat által. 2013 decemberében tesztelhette a Dallara F311 Formula 3-as versenygépét. Még egy Formula Renault-os teszten részt vett decemberben a jerezi pályán. 

2014-ben az európai Formula-3 bajnokságban versenyzett a Van Amersfoort csapattal. Max bemutatkozása remekül sikerült, ugyanis harmadikként végzett a bajnokságban. 

2014 augusztusában csatlakozott a Forma 1 Red Bull Junior csapatához. A Forma 1-es Mercedes istállótól ajánlatot kapott, hogy csatlakozzon utánpótlásnevelő programjukhoz. Néhány nappal később hivatalosan is megerősítették, hogy Carlos Sainz Jr. mellett Max Verstappen lesz a Toro Rosso Forma 1-es csapat versenyzője a 2015-ös szezonban.

Formula 1

Toro Rosso (2014-2016)

A 2014-es szezonban a Torro Rosso tartalékversenyzője, tesztpilótája volt.

2015 januárjában az FIA-tól (Nemzetközi Automobil Szövetség) megkapta a Forma 1-es versenyeken való induláshoz való szuperlicencet, ezzel Verstappen lett a legfiatalabb pilóta, aki részt vett világbajnoki futamon.

Debütáló szezonja nem indult a legjobban, Maxnek meg kellett birkóznia a negatív véleményekkel, sokan úgy vélték 17 évesen nem elég érett, hogy a királykategóriában versenyezzen. A szezonnyitón kiesett, majd szerzett egy 7. helyet Malajziában, ezzel ismét rekordot állított be, a legfiatalabb pontszerző lett. Az ezt követő versenyeken technikai okok miatt nem tudta befejezni a versenyt. A szezon 10. futamán, a magyar nagydíjon 4. lett, amit az Amerikai versenyen sikerült megismételnie. 

Ebben a szezonban 12. helyen végzett a bajnokságban 49 ponttal. 

A 2016-os szezont egy 10. hellyel kezdte, majd Bahreinben 6., Kínában pedig 8. lett. Az orosz nagydíjon kiesett, ezt követően pedig nagy lehetőséget kapott az anyaistállótól.

Red Bull Racing (2016- )

A 2016-os Spanyol Nagydíjtól Daniil Kvyat helyét vette át a Red Bullnál, ezzel hivatalosan is ő lett a csapat pilótája Daniel Ricciardo mellett. Bemutatkozása a Red Bullal remekül sikerült, a szombati időmérőn a Mercedesek és csapattársa mögött a 4. helyen végzett. A vasárnapi futamot pedig Räikkönen és Vettel előtt megnyerte. Ezzel megszerezte pályafutása első győzelmét és új rekordot állított be, ő lett a legfiatalabb futamgyőztes. A brazil nagydíjon ismét új rekordot állított fel: a leggyorsabb kört ő futotta be, így ő a legfiatalabb a Forma 1 történelmében, akinek ez sikerült.

2017-es év szintén sikeresnek mondható számára: az osztrák nagydíjon ötödik lett, Kínában dobogóra álhatott (3. hely), Ausztriában és Monacóban pedig szintén ötödik lett. Bahreinben és Spanyolországban sajnálatos módon kiesett a versenyből. Az monacói nagydíjat követően Kanadában állt rajthoz, ahol remekül rajtolt, második helyre került, ám végül kiesett a versenyből. Nagy-Britanniában negyedikként, Magyarországon ötödikként, Olaszországban pedig tizedikként végezett. Belgiumban, Ausztráliában, Azerbajdzsánban és Szingapúrban kiesett a versenyből, utóbbiban másodikként állt rajthoz, ám a kietlen időjárás megtette hatását (rajata kívül 6 másik versenyző is kiesett a szingapúri versenyből). Malajziában, egy nappal 20. születésnapja után elsőként ért célba, ezzel megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. Az ezt követő nagydíjon, Suzukában ismét dobogóra álhatott, ezúttal második lett, megelőzve ezzel csapattársát, Daniel Ricciardo-t, aki harmadikként futott be. A Mexikóban megszerezte harmadik futamgyőzelmét.

2018-as szezon Ausztráliában vette kezdetét, itt a hatodik helyen sikerült végeznie. Bahreinben kiesett, majd Kínában ötödik lett. Az Azerbajdzsáni futamon egy szerencsétlen baleset miatt csapattársával, Riccardóval együtt kiestek. Max 2018. május 1-jén Budapestre látogatott, a nagy futamra.

A 2019-es Hungaroringen pole pozíciót szerzett, ám végül csak második lett Hamilton mögött. Ebben az évben a Német Nagydíjon győzelmet aratott.

Verstappen Albon mellett folytatta a Red Bull versenyét 2020-ban. A 2020-as Osztrák Nagydíjon másodikként indult, de a verseny elején visszavonult, miután a lendkerékkel kapcsolatos probléma elektronikus problémát okozott az erőforrás egységén. A Honda ellenintézkedéseket vezetett be a nyugdíjazásra reagálva. A 2020-as Magyar Nagydíjon nedves körülmények között ütközött a rajtrács felé vezető úton, de a kocsit vissza tudta vezetni a rácsra, ahol szerelői a rajt előtt hátralévő rövid idő alatt rögzítették az autó felfüggesztését. a verseny. A javítások után Verstappen a rács hetedik helyéről a verseny végén a második helyre lépett előre. Silverstone-ban megnyerte a 70. évforduló Grand Prix-díját, a negyedik helyről indult. Christian Horner, a Red Bull Racing Team igazgatója Verstappen és a Red Bull támogató csapata "elképesztő teljesítményének" minősítette. Második lett a Spanyol Nagydíjon, miután harmadik lett.

A 2020-as Belga Nagydíjon a harmadik helyen végzett, miután a harmadik is kvalifikálta magát. Az olasz és a toszkán nagydíjon egymás után két DNF-ot szenvedett, amely után elvesztette a bajnokság második helyét. Az Orosz Nagydíjon Verstappen a második, 2020-ban hetedik dobogós helyezéssel fejezte be a versenyt, miután Hamilton mögött második lett. Az Eifel Nagydíjon Verstappen a második helyen végzett, miután kvalifikálta magát a harmadik helyen. Sikerült megszereznie a verseny leggyorsabb körét is. A Portugál Nagydíjon Verstappen 3. helyezést ért el. A gyenge első kör után 5. lett. A 3. helyre tért vissza, és 40. dobogós helyezést ért el a Forma-1-ben. Az Emilia Romagna Nagydíjon úton volt, hogy a 2. helyre álljon fel Valtteri Bottas padlóproblémái után, de aztán defektet kapott és megpördült, ami a 2020-as 4. nyugdíjazását okozta. évszak.

A Portugál Nagydíj szabadedzése alatt Verstappen ellentmondásba került a csapat rádiójában megfogalmazott megjegyzésekkel kapcsolatban, miután Lance Strollal ütközött, ahol az ütközésre válaszul a "retard" és a "mongol" szavakat használta. Verstappen az ülés után elismerte, hogy az általa használt szóválasztás "nem volt helyes", míg a mongol kormány és a mongol identitáscsoport Verstappent kérte, hogy kérjen bocsánatot a megjegyzésekért; a mongol kormány is sürgette az FIA-t, hogy tegyen lépéseket az általa tett megjegyzésekre vonatkozóan, bár az FIA nem tett semmilyen lépést. A Török Nagydíjon a második helyről indult, Lance Stroll mögött, de visszaesett a hatodik helyre, így végül nyolc ponttal távozott. A Bahreini Nagydíjon a harmadik helyről egyett tudott feljebb lépni így a második helyen zárta a versenyt, 18 + 1 ponttal a leggyorsabb körért. A Sakhíri Nagydíjról is a harmadik helyről indult, George Russell mögül, de Charles Leclerc-kel való ütközése során ki kellett állnia a versenyből. Az év utolsó versenyén az első helyről indult amit egészen a verseny végéig sikerült megtartania, így 25 pontott szerezve magának.

A 2021-es évet már Sergio Perez oldalán kezdte meg. Ebben az évben szerezte meg karrierje első világbajnoki címét, és ezzel a sportág történetének első holland világbajnoka lett. A szezon során 10 futamot nyert meg. Verstappen és Hamilton a szezonzáró abu-dzabi nagydíj előtt pontegyenlőséggel állt. A futamot Verstappen kezdhette az élről, azonban a rajtot követően a mellőle induló Hamilton megelőzte, és bár a holland megpróbálta visszaelőzni riválisát, de miután az előzési manőver közben kissé leterelte a britet a pályáról, vissza kellett adnia a pozícióját. Verstappen több mint tíz másodperces hátrányban volt Hamilton mögött, amikor az 54. körben Latifi csapta a falnak autóját, emiatt pedig pályára küldték a biztonsági autót, Hamilton előnye pedig eltűnt Verstappennel szemben. A versenyirányítás több körön át ellentétes információt adott ki a csapatoknak arról, hogy a pálya feltakarítása után újraindítják e a versenyt, illetve hogy a szabályoknak megfelelően a lekörözött versenyzők visszavehetik e a körüket, vagy biztonsági okokból ettől ezúttal eltekintenek. Utóbbi szituáció Hamiltont segítette volna, aki a használt kemény abroncsokon állt az élen a friss lágyakon lévő Verstappen előtt, úgy hogy kettőjük közt több lekörözött versenyző is körözött a pályán. Végül Michael Masi versenyigazgató egy körrel a futam vége előtt döntött az újraindításról, illetve arról, hogy a lekörözött versenyzők megelőzhetik a biztonsági autót és visszavehetik köreiket. Az újraindítást követően Verstappen előbb egy agresszív manőverrel, majd egy ugyanilyen, de szabályos védekezéssel kihasználta a gumielőnyét Hamiltonnal szemben, így az utolsó pillanatokban állt az élre, és előzte ezzel meg riválisát, megszerezve pályafutása első világbajnoki címét. A Mercedes a futamot követően két eset miatt óvást nyújtott be. Az egyikben szerintük Verstappen a biztonsági autó mögött Hamiltont megelőzte. A másikban kifogásolták a versenyigazgató azon döntését, hogy csak a Verstappen és Hamilton közötti lekörözött versenyzők vehették vissza a körüket, és a biztonsági autó ennek a körnek a végén távozott a pályáról. Az óvásokat elutasították, de a Mercedes jelezte fellebbezési szándékát. 2021. december 16-án a Mercedes úgy döntött, hogy a sport érdekeit szem előtt tartva nem fellebbez, így hivatalossá vált Verstappen világbajnoki címe.

2022 márciusában Verstappen ötéves szerződéshosszabbítást írt alá a Red Bull Racinggel a 2023-2028-as szezonra vonatkozóan, tehát addig biztosan láthatjuk a képernyőkön.

Verstappen az első három futamon kétszer kiesett, így az ausztrál nagydíj után már 46 ponttal maradt le a világbajnokságot vezető Charles Leclerc mögött. Ezután hat futamból ötöt megnyert, eközben átvette a világbajnokság vezetését. A francia nagydíjtól kezdődően újabb négy futamot nyert meg egymás után, köztük a belga nagydíjat a 14. helyről. A szezon során eddig 12 futamgyőzelme van. Október 9-én a japán nagydíjon megnyerte a 2022-es Formula-1 világbajnokságot. 

F1-ES PÁLYAFUTÁSA RÖVIDEN: (a 2022-es Abu Dzabi Gp-t követően)

× Állandó rajtszám: 1 (miután megszerezte az első világbajnoki címét)
× Csapatai: Torro-Rosso (2014-2016), Red Bull (2016-2028)
× Nagydíjak: 163 (163 start)
× VB cím: 2
× Futamgyőzelem: 35
× Dobogós helyezések: 77
× VB pontok: 2011,5
× Pole pozíciók: 20
× Leggyorsabb körök: 21
× Első futama: 2015-ös Ausztrál Nagydíj
× Első győzelem: 2016-os Spanyol Nagydíj
× Legutóbbi győzelem: 2022-es Abu Dzabi Nagydíj
× 2015-ös VB helyezése: 12. (49 pont)
× 2016-os VB helyezése: 5. (204 pont)
× 2017-es VB helyezése: 6. (168 pont)
× 2018-as VB helyezése: 4. (249 pont)
× 2019-es VB helyezése: 3. (278 pont)
× 2020-as VB helyezése: 3. (214 pont)
× 2021-es VB helyezése: 1. (395,5 pont)
× 2022-es VB helyezése: 1. (454 pont)

Érdekességek

× Rekordjai
- a 2014-es japán nagydíjon lehetőséget kapott a Torro Rosso tesztelésére, így ő lett a legfiatalabb pilóta, aki részt vett egy versenyhétvégén,
- a 2015-ös ausztrál nagydíjon 17 évesen és 166 naposan (Jaime Alguersuari-tól vette el ezt a rekordot) vett részt, így ő a valaha volt legfiatalabb pilóta aki Forma 1-es versenyen elrajtolt
- 17 évesen és 180 naposan pontot szerzett a 2015-ös maláj nagydíjon, amivel a legfiatalabb pontszerző lett, 
- 2016. május 15-én megnyerte a spanyol nagydíjat
- 19 évesen, a 2016-os brazil nagydíjon övé lett a leggyorsabb kör

MAGÁNÉLETE

Max egy ideig együtt járt Mikaela Ahlin-Kottulinsky-vel, aki szintén autóversenyző. A pár 2016 nyarán szakított. Jelenleg Kelly Piquet-tel jár, aki egykor Daniil Kvyat párja volt (tőle született egy kislánya is).

életrajz: Shenayla, LeerdammerGirl, Rhyna & szcskristine

Utolsó frissítés: 2023.11.03. 09:09 szcskristine által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace