Starity

Michael Schumacher

Michael Schumacher Michael Schumacher nemzetisége 600. 827rajongó 65vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 94%
  • stílus: 88%
  • szimpátia: 88%
  • Születési név
  • Michael Schumacher
  • Becenév
  • Schumi, Káiser (császár)
  • Születési idő
  • 1969. január 03.
  • Születési hely
  • Hürt-Hermülheim, Németország
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nős, 2 gyermek
  • Partner
  • Corinna Betsch
  • Magasság
  • 174 cm
  • Eredeti hajszín
  • Barna
  • Szemszín
  • Zöld
  • Csillagjegy
  • Bak
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Kimi Raikkönen Lewis Hamilton Ralf Schumacher Nico Rosberg Fernando Alonso Felipe Massa Sebastian Vettel Jenson Button

Michael Schumacher életrajza

Személyes élete

1969. január 3-án Németországban,Hürt-Hermülheimben született.Édesanyja Elisabeth,aki 2003. április 20-án hunyt el,édesapja pedig Rolf Schumacher.Van egy öccse, Ralf Schumacher és egy féltestvére, Sebastain Stahl Schumacher. Hozzá hasonlóan ők is autóversenyzők voltak. Schumacher 1995. augusztus 5-én feleségül vette Corinna Betschet, azóta két közös gyermekük született. Lányuk, Gina-Maria 1997. február 20-án, fiúk Mick 1999. március 22-én látta meg a napvilágot. A Schumacher család jelenleg a svájci Vufflens-le-Chateau-ban él.

Karrier

Kezdetek

1973-ban, 4 éves korában kapta élete első gokartját, ekkor kezdődött autóversenyzői pályafutása. 2 évvel később a kis Schumi már a kerpeni gokart klub bajnokának mondhatta magát. 1984-ben és a rákövetkező évben német junior gokart bajnok lett, emellett 1985-ban a junior világbajnokság második helyén végzett. 1986-ban harmadik helyezett lett a felnőtt gokart bajnokságban és a felnőtt Európa-bajnokságon. Egy évvel később Michaelnek mindkét bajnokságot sikerült megnyernie. 1988-ban váltott át az autóversenyzésre. Ebben az évben megnyerte a német Formula-König bajnokságot (10 futamon 9 győzelemmel). Szintén 88-ban a Forma-Ford 1600 Európa-bajnokságon 2. helyezést, míg a német Forma-Ford 1600 bajnokságon 6. helyet ért el. 1989-ben 3. lett a német Forma-3-as bajnokságban. 1990-ben már német Forma-3-as bajnoknak mondhatta magát, ezenkívül megnyerte a Makaói Forma-3-as Világkupát és a Forma-3-as Fuji Kupát is. 

Forma-1

Jordan

1991-ben Michael tesztlehetőséget kapott a Forma-1-ben szereplő Jordan csapatánál. Mivel gyorsaságával lenyűgözte a vezetőket, a Belga nagydíjon élete első Forma-1-es futamán vehetett részt.  Az időmérőn remekül teljesített, hiszen 7. helyen végzett (közel egy másodperccel verve csapattársát), azonban a versenyt kuplunghiba miatt fel kellett adnia. Tehetségére felfigyelt többek között a Benetton csapata is, majd leszerződtették a fiatal német versenyzőt, aki már a következő futamtól kezdve a Benetton-Ford szolgálatában állt.

Benetton-Ford

Bemutatkozása első évében 5 versenyen szerepelt a Benettonnál. Az időmérőkön és a futamokon is rendre jól szerepelt, hiszen előbbin 4 alkalommal megverte világbajnok csapattársát, Nelson Piquet-et, a versenyeken pedig egyszer 5., kétszer 6. helyezést ért el (mindemellett kétszer kiesett). 1992-ben 16 versenyen nyolcszor állhatott dobogón, Belgiumban pedig annak legfelső fokán. Ebben az évben 53 pontot szerzett a világbajnokságban, amivel 3. helyezést ért el. 1993-ban szintén sokszor állt dobogóra (egy futamgyőzelme volt Portugáliában), ám vezetői és műszaki hibák miatt többször feladni kényszerült a versenyt, így nem meglepő, hogy az idény végén csupán 4. helyen végzett. Az 1994-es év meglehetősen kaotikusan alakult Schumacher számára. Sajnálatos módon a szezon elején, a San Mario versenyhétvégén Roland Ratzenberger és a háromszoros világbajnok Ayrton Senna is életét vesztette. Ezek után Schumacher a William-Renault másik versenyzőjével, Damon Hillel harcolt a világbajnoki címért.  Az idény 16 futamából csupán 14-en állt rajthoz Schumacher (ezek közül kettőn diszkvalifikálták), mégis - ugyan óriási küzdelem árán  - sikerült megnyernie a világbajnokságot. Ezzel ő lett a sportág első német világbajnoka.

1995-re a Benetton lecserélte a V8-as Ford motort ugyanarra a V10-es Renault-ra, amelyet a Williams is használt. A szezon újabb botránnyal indult, amikor a szezonnyitó Brazil Nagydíjon őt és David Coulthardot (Williams-Renault) kizárták szabálytalan üzemanyag használata miatt. Mint kiderült, a Benettonnak és a Williamsnek is üzemagyagot szállító francia Elf cég követte el a hibát (csapattársaikat csak azért nem zárták ki, mert ők nem értek célba). A két csapat fellebbezett, és végül az a döntés született, hogy a versenyzők az egyéni világbajnokságban megtarthatják eredményüket és pontjaikat, ám a konstruktőri bajnokságba azok nem számítanak bele. A Benetton 1995-ös, a csapat 1995-ös autója rendkívül nehezen kezelhető autó volt – ezt később Gerhard Berger és Jean Alesi is megerősítették, amikor év végén tesztelték azt. Ennek ellenére kilenc futamot nyert ebben a szezonban és összesen 102 ponttal fölényesen megnyerte második világbajnoki címét. Jellemző képe volt a szezonnak, hogy az időmérő edzéseket általában a Williams versenyzői, Hill és Coulthard dominálták, ám a versenyeken rendre ő diadalmaskodott. Különösen emlékezetes volt a Német Nagydíj, ahol – a németek között is – először nyert hazai pályán. A Belga Nagydíjon a 16. helyről indulva mindössze néhány kör alatt előre küzdötte magát, és egy változatos versenyen, kemény csatában utasította maga mögé Hillt, és győzött. A Nürburgringen, melyen akkor az Európai Nagydíjat rendezték, az elején Hill-lel egy körön belül előzték egymást oda-vissza. A végén a német versenyző 12 kör alatt 17 másodperces hátrányt dolgozott le a vezető Alesivel szemben, és egy kockázatos, ám annál látványosabb előzéssel utasította maga mögé a Veedol-sikánban, annak ellenére, hogy azzal is növelte volna előnyét a Vb-pontversenyben, ha csak második helyen biztonságosan célbaviszi az autót. Ebben a szezonban is voltak összezördülések Hill-lel. Az első Silverstone-ban, amikor Hill megpróbálta megelőzni, ütköztek, és mindketten kiestek; a második Monzában, amikor a japán Inoue Takit körözték le, Hill későn fékezett és hátulról beleszaladt Schumacher Benettonjába. Ismét mindketten kiestek.
A békülés pillanata volt azonban, amikor Hill a pálya széléről sportszerűen megtapsolta nürburgringi teljesítményét. 

Ferrari

Első ferraris éve nem indult túl fényesen. Egy sikertelen korszakba csöppent bele, hiszen ekkor már 1979 óta a csapat nem nyert egyéni világbajnoki címet. A szurkolótábor azonban nem pártolt el a csapattól, és az egyes rajtszám nagy reményeket ébresztett.Schumacher már ekkor tudta, hogy a sikerekhez kire van szüksége. A következő év során Ross Brawn, Nigel Stepney, Rory Byrne és még néhány mérnök költözködött a Benettontól Maranelloba.Addig is az első évben John Barnard autóját használta a Schumacher és Eddie Irvine páros.A téli tesztek nem adtak nagy reményeket a németnek, de rengeteget dolgozott, hogy ez majdnem katasztrofális helyzet megváltozzon.A szezon elején úgy tűnt Irvine gyorsabb tud lenni az autóval, és sokan azt gondolták, hogy a németnek nem fekszik a Ferrari.Ezek a gondolatok azonban hamarosan elmaradtak, ugyanis Irvine a szezon első futama után (ahol 3. lett) nem állt többet dobogóra már ebben az évben.Schumacher azonban versenyben tudott lenni Williams-Renault autóival, sőt Damon Hillt és Jacques Villeneuve-t olykor még meg is tudta előzni.Az autó viszont sajnos továbbra is tökéletlen volt, és Jean Todt csapatfőnök tudta, hogy ha olykor mégis villant a versenyeken, az csakis Schumachernek, és nem a kocsinak volt köszönhető.Spanyolországban például a rajt után 7.helyen autózó Schumi szakadó esőben körönként két másodpercet vert mindenkire, és olyan helyeken előzött, amik szinte lehetetlenek voltak.A verseny 12. körében már vezetett, ráadásul folyamatosan körrekordot javított.Mindezt úgy tette, hogy motorgondokkal küzdött már a futam felénél. (tíz hengerből csak nyolc működött)Ezután öt futamon is műszaki hibák sokasága keserítette meg a csapat életét, és már-már megírták Jean Todt felmondólevelét.A német lapok kritizálták az olasz laza stílust.„Adjátok ide az autót, majd mi összerakjuk”… és ehhez hasonló cikkek jelentek meg.De Schumi nem adta fel, és végre Belgiumban ismét sikert aratott.Igaz, balesetet szenvedett a pénteki edzésen, és a térde megsérült, de ennek ellenére győzött.Ez rendkívül sokat jelentett a csapatnak az Olasz Nagydíj előtt.Monzában aztán Schumi először tapasztalhatta meg az olaszok imádatát….A Williams gyengélkedett, és a német a Benettonos Jean Alesivel volt versenyben a dobogóért.A boxutcában vette át a vezetést, és a versenyt tulajdonképpen simán nyerte.Schumacher ezen az őrült ünneplésen már megláthatta, hogy ez a csapat közel sem olyan, mint a többi. Ennek a csapatnak mítosza van, és szurkolói sokkal érzelmesebbek, szenvedélyesebbek, mint bármelyik másik konkurens csapat szurkolói.„Életemben soha nem éreztem ilyet, dobogóról lepillantva tízezrek ünnepeltek.Szinte megőrültek, és ezt a győzelmem váltotta ki belőlük!...”Ekkor már Jean Todt is tudta, hogy egy új korszak kezdődött a Ferrarinál.

Az előző szezon biztató végjátéka után Schumacher önbizalmát tovább növelte, hogy összeállni látszott a tökéletes csapat. Immár Roy Byrne tervező és Rocc Brawn technikai igazgató is a Scudeirát erősítette.Ebben az évben a Világbajnok Damon Hill elhagyta a Williams csapatát, így Jacques Villeneuve lett a német nagy ellenfele.Az egész szezon róluk szólt, és hol Villeneuve, hol Schumi remekelt.Az utólsó előtti versenyen Japánban Schumi nyert, Villeneuve csak az ötödik helyen végzett.A FIA is büntetést szabott ki rá, mert rendszeresen figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót.Összeségében a szezon legutolsó futama előtti pontállás úgy alakult, hogy Villeneuve mindössze 1 ponttal vezetett a német előtt.Még élcelődött is ( a 3 évvel ezelőtti Schumacher –Hill afférra emlékezve) hogy csak ki kell löknie őt Schuminak, és övé a cím.Schumit hidegen hagyta ez a beszólás, és azt nyilatkozta, hogy szeretné, ha a pályán dőlne el a Világbajnoki cím sorsa.Schumacher simán vezette is a versenyt, szerencsétlenségére azonban autója lassulni kezdett, olyannyira, hogy a 48. körben Villeneuve beérte, és az egyik kanyar belső ívében előzésbe fogott.Schumacher ekkor - ugyanúgy, mint 3 évvel ezelőtt- lezárta az utat, és a pálya szélén végezte.Villeneuve-nek azonban sikerült végigmennie, és bár csak harmadik lett, de a pontösszesítésben így is Schumi előtt végzett, megszerezve ezzel a Világbajnoki címet.Most aztán nem kímélte Schumachert sem a sportsajtó, sem pedig a többi csapat és pilótái.Sőt szankciókat vártak a FIA-tól, ami végül is az ezüstérem elveszítését jelentette a pilótának, viszont nem tiltották el további versenyektől.A német persze jó ideig nem ismerte el hogy hibázottKésőbb így nyilatkozott a történtekről:„Eleinte nem akartam elfogadni az igazságot, ráadásul többen is azt szajkózták, hogy szokványos versenybaleset volt, ami megerősítette a hitemet.Aztán Luca di Montezemolo rám förmedt, és lassan rádöbbentem, mit tettem.Ha valamit semmissé tehetnék pályafutásom során, ez lenne az”

A sajtó ugyan még mindig emlegette a Schumacher-Villeneuve karambolt, de a Ferrari ügyet sem vetve a múltra, teljes gőzzel és nagy lelkesedéssel készültek megszerezni végre a VB címet.Már csak azért is voltak nagy remények, mert a Renault kivonult a Williams-ből, így az elvesztette vezető státusát.Csakhogy közben a McLaren és a Mercédes közös fejlesztése csúcspontjához érkezett, és a szezon első hat versenyéből négyet a McLaren pilótája, Mika Häkkinen nyerte.Schumachernek nem volt egyszerű a dolga ebben az idényben sem.Ráadásul 3 nyert futamából kettő szintén felháborodást keltett.Kanadában a boxkiállás után a pitből kijövet kilökte a pályáról Heinz-Harald Frentzent.A stop-and-go büntetés utáni harmadik helyről azonban mégis nyerni tudott.Ezután a Brit Nagydíjon sárga zászlónál előzte meg Alex Wurzot.A sportfelügyelők olyan sokáig tanakodtak a büntetésen, hogy mire a Ferrari vezetősége eljutott odáig, hogy szóljon a pilótának a stop-and-go büntetésről, addigra Ő már megkezdte a legutolsó körét.Aztán a célegyenesre fordulva nem a szokásos ívet tartotta, hanem behajtott a boxutcába, s közben a futamot leintették.Végül a győzelmet neki ítélték.Ezután a Hungaroringen élete egyik legnagyobb versenyét futotta.Két McLaren mögül indult, és úgy tűnt esélye nincs a futamon az ellenféllel szemben.Ross Brawn munkája, és saját zseniális autóvezetésének köszönhetően aztán úgy nyerte meg a versenyt, hogy a McLaren két kiállásos taktikája mellett, a Ferrari három kiállást iktatott be.Mindez úgy sikerült, hogy Schumacher körönként 1mp-et adott az ellenfél autóinak, akik a verseny után elismerték a német zsenialitását, és persze nem értették, hogy tudták elbukni ezt a futamot.Ross Brawn így nyilatkozott a történtekről:„Tudtam, hogy nyerhetünk, de mondtam Michaelnek, hogy ehhez legalább 20 tökéletes körre van szükség egyhuzamban. Azt hittem azt válaszolja, felejtsük el, de nem így történt.Azt mondta rendben, majd meg is tette, amit kértem, és amire szükség volt a győzelemhez."Ilyet még sohasem láttam autóversenyen.”A legnagyobb botrány azonban még csak most következett.Belgiumban Schumacher magabiztosan vezette a versenyt és ha nyert volna, át is vette volna Häkkinentől a vezetést a pontversenyben.Ekkor a lekörözés előtt álló másik McLarenes pilóta, David Coulthard a pálya egyik leggyorsabb pontján lassított, éppen mikor Schumi mögé érkezett.A fékezés következtében a német hátulról nekiütközött, és mindketten kiállni kényszerültek.Amikor visszaértek a boxba, Schumacher átrohant és Coulthard torkának esett.„Meg akartál ölni!” ordította, és többeknek le kellett fogni, hogy ne történjen baj.Így összességében 7 pont hátrányba került Häkkinennel szemben, de Monzában ismét nyerni tudott, így 80-80 –ra állt a pontverseny.Luxemburgban ismét Häkkinen diadalmaskodott, és szerzett 4 pontot a német előtt.Egy verseny volt még hátra, és ahhoz hogy nyerjen, Schuminak nem volt elég megelőznie Häkkinent (akkor még 10-6-4-3-2-1-es pontozás volt) mert pontegyenlőség lett volna, és a Finnek volt több győzelme a szezon során.Így csak úgy tudott volna nyerni, ha csapattársa, Eddie Irvine maga mögött tudta volna tartani Häkkinent.Ez nem, hogy nem sikerült nekik, de a német pilóta motorja lefulladt a rajtnál, így utolsó helyről indult, s bár feljött a 3. helyre, de egy defektet is kapott, így kiesett a versenyből.A bajnok Mika Häkkinen lett.

A nagy visszatérés

Sok találgatás után 2009. december 23-án bejelentette, hogy 2010-től ismét a száguldó cirkusz tagja lesz, méghozzá a Ross Brawn által vezetett Mercedes csapat egyik pilótája lesz, a szintén német Nico Rosberg mellett.

Sakhirban, az évad első időmérőjén a hetedik pozíciót szerezte meg. A futamon végül egy helyet jött előre, így a hatodik helyen végzett. Csapattársa az ötödik pozíciót szerezte meg.
Schumacher elmondása szerint teljesen elégedett volt teljesítményével a hosszú kihagyás után.
Az év végén már több futamon is azt a Schumachert láthattuk, mint visszavonulása előtt.
Japánban a 10. helyről indulva végül 6.-ként futott be és az utolsó két időmérőn pedig rendre megverte Rosberget.
Összességében viszont mégsem örülhetett sem Schumacher, sem rajongótábora, ugyanis 19 időmérőből csupán ötön végzett csapattársa előtt és ugyanennyi futamon tudta csak felülmúlni honfitársát.
Legjobb eredménye két negyedik hely volt, míg Rosberg kétszer végzett a harmadik helyen.
A gyenge teljesítményéért a megváltozott szabályokat és az autó rossz beállításait okolhatjuk.

A 2010-es szezon végén elmondta, hogy ez az év nagyon rosszul sikerült számára, viszont továbbra is a 8. világbajnoki cím megszerzése a legfőbb cél számára.

Az szezont megelőző teszteken kiválóan szerepelt a Mercedes, már-már úgy tűnt, hogy akár a Red Bullt is utolérhetik, ám a versenyek végül nem igazolták ezt. Ezúttal is csak házon belül folyt a csata.

A szezon Ausztráliában kezdődött a Bahreinben kialakult zavargások miatt.
A hétvége egyértelműen nem a Mercedesé volt, mindkét pilótának gondjai voltak autóikkal. Michael a 2. etapban máris kiesett, míg Nico a 7. helyen végzett az időmérőn.
A futamon a rajt után egy Toro Rosso Schumacher autójával koccant, így Schuminak a boxba kellett mennie, egy ideig még folytathatta a versenyt, de végül feladni kényszerült.
Malajziában a Mercedesnek ismét problémái akadtak, ezúttal a hátsó szárnyakkal akadt gond.
Az időmérőn végül a 11. pozíciót szerezte meg és a futamon mindössze két pozíciót javítva végül 9. lett.
A Mercedes Kínában továbbra is a hátsó szárnyakkal küzdött. Emiatt Schumacher a Q2-ben kiesett, és végül csak a 14. helyet szerezte meg. A futamon azonban nagyszerű rajtot vett és végül 8. helyen hozta be az autót.
Törökországban végre műszaki problémák nélkül indíthatták a hétvégét, ennek ellenére Schumacher az időmérőn továbbra sem azt hozta, amit vártak tőle. Több mint egy másodperccel maradt el az ideje Nicoétól. Így Rosberg végül a 3., míg a Schumi csak a 8. helyről indulhatott.
A Mester rajtja nem lett volna rossz, de nem sokkal a start után belerohant az őt megelőző Petrovnak, ezzel összetörve első szárnyát. Emiatt a hiba miatt kénytelen volt a boxba menni, hogy lecseréljék az autó első vezetőszárnyát. A mezőny végéről rekordmennyiségű előzéssel végül a 12. helyre küzdötte fel magát.
Ekkor a sajtóban terjedni kezdtek olyan pletykák, miszerint Schumacher ismét a visszavonulását fontolgatja, azonban ezeket a spekulációkat a csapat végül megcáfolta és Schumi azt is megígérte, hogy 2011-ben még dobogóra fog állni.
Barcelonában úgy tűnt, hogy Michaelnek sikerül tartania a lépést Nicoval, azonban a kvalifikáción problémák léptek fel a KERS-szel és a csapat emiatt taktikát váltott, így Schumacher végül csak a 10. helyen végzett.
A versenyen Micha a nagyszerű rajtjának köszönhetően végül a 6. helyen zárt.
Monacoban, a 2011-es évben először Schumacher jobb pozícióval (5.) térhetett aludni, mint Rosberg (8.). A futamon viszont a szerepek felcserélődtek. A nagyszerű rajtoló Schumacher ezúttal borzalmasan, míg csapattársa pazarul rajtolt. Verseny közben egészen a 10. helyig esett vissza, de egy műszaki hiba miatt végleg feladni kényszerült a versenyt és Rosberg is csak a 11. helyen ért célba, ami azt jelentette, hogy a csapat egyetlen ponttal sem gazdagodott a monacoi hétvégén.
A kanadai hétvégén már nagyon közel volt egymáshoz a két csapattárs, de Button így is közéjük tudott férkőzni. Így Rosberg a 4. míg Schumacher a 6. helyről indulhatott az esős futamon. A rajt a safty-car mögül történt, ezért az első rajt után egy ideig nem változott a helyzet. A tényleges rajto követően azonban már a 4. és az 5. helyen autóztak. Mindez csupán a 18. körig tartott, ugyanis ekkor a csapat óriási baklövést követett el, ugyanis lecserélte Michael esőgumijait. Schumacher alig ment végig a pályán, az eső újból zuhogni kezdett. A csapat nem hívta vissza kerékcserére, megvárták míg a biztonsági autó behajt a pályára és csak akkor tessékelték ki a boxutcába a tapasztalt pilótát. Azonban ez a taktikai húzás is rossznak bizonyult, ugyanis a versenyt néhány körrel később piros zászlóval megszakították, így az összes többi versenyző veszteség nélkül cserélhetett gumit.
A folytatást így a 12. helyről várhatta. Ekkor azonban mintha megtáltosodott volna és visszatérése után alighanem a legjobb formáját mutatta. Az átmeneti gumikkal kiváló tempót diktált és többször is megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Olyannyira előretört, hogy már a harmadik helyen haladó Massát üldözte. Egy ravasz manőverrel megelőzte a brazilt és az előtte haladó Kobayashit és máris a 2. helyen találta magát. Ez volt eddigi legjobb pozíciója a Mercedes-szel.
Úgy tűnt biztosítva van számára az ezüstérmet jelentő hely, azonban néhány kör alatt felzárkózott rá Webber, aki megelőzte őt. Néhány körrel később megérkezett a nyakára Button is, akinek át kellett adni a pozícióját.
Button végül megnyerte a futamot, Schumacher pedig a 4. helyen zárt.
Az Európa Nagydíj időmérőjén Schumacherre ismét nem lehetett panasz, hozta Rosberg szintjét, csupán egy elhanyagolható 9 ezredes különbséggel zárt mögötte. Így a 7. és a 8. helyet szerezték meg.
A futam azonban nem volt ilyen szerencsés. A 17. körben ugyanis a boxutcából kifelé jövet Petrovval értek össze, aki lesodorta az első vezetőszárnyát. Emiatt a németnek ismételten a boxutcába kellett látogatni, ami 10 helyébe került és így végül a 17. helyen zárt. A verseny után azonban elismerte, hogy az ütközés az ő hibájából történt.
A brit időmérőn ismét nagy különbség alakult ki a két pilóta között, míg Rosberg bejutott az első 10-be, addig Schumacher csak a 13. helyről rajtolhatott.
A versenytempója nagyon jó volt, viszont a vizes pályán nekicsúszott az előtte haladó Kobayashinak, ami miatt 10 másodperces stop and go-t kapott. Mindezek ellenére bravúros vezetéssel sikerült behoznia a Mercedest a 9. helyre.
A német nagydíj időmérője ismételten nem alakult fényesen a veterán pilótának. Csupán a 10. helyet sikerült megszereznie, míg csapattársa újból előtte végzett, méghozzá a 6. helyen.
A futamon ismét hibát vétett. Rosberget üldözve jobb hátsó kerékkel ráhajtott a vizes fűre, aminek következtében megcsúszott és az autó megpördült. Ennek ellenére a futam végére visszaküzdötte magát honfitársa mögé, így végül 7. 8. helyen intették le őket.
  

Pályán kívüli érdemek

Michael az UNESCO speciális nagykövete, létrehozott egy iskolát Szenegálban, egy klinikát Szarajevóban és egy utcagyerekeket felkaroló központot Peruban. Szerepvállalásáért 2002-ben az UNESCO „A sport bajnoka” címet adományozta neki.

Díjai

2002-ben és 2004-ben is elnyerte a Laureus Év Sportolója Díjat, amely egy nemzetközi díj és amelyet a sport Oscar-díjának is neveznek. 2001-ben, 2003-ban és 2005-ben is jelölték a díjra – ennél több jelölést még egy sportoló vagy csapat sem kapott.

Németországban két alkalommal – 1995 és 2004 – választották az év sportolójává.

Síbaleset

2013. december 29-én a francia Méribel sípályán tartózkodott, amikor délelőtt balesetett szenvedett. Állapota olyan súlyonak tűnt, hogy helikopterrel vitték a grenoble-i kórházba. A síbaleset egy nem kijelölt területen történt, és Michael szikának ütközött. Habár fejsisakot viselt, fejsérülést szenvedett. Később a kórházban kiderült, hogy az állapota kritikus volt. Kómába is esett. Átesett több műtéten. Műtét után mesterséges kómában tartották. 2014. június 16-án bejelentették, hogy a kómából felébredt. Elhagyta a grenoble-i kórházat. Egy svájci egyetemi kórházba vonult, és ott folytatja rehabilitációs kezelését. Azóta hivatalos információt nem közöltek róla. Néhány információ szerint nagyon lassan javul az állapota. Nincs ágyhozkötve. Szeme nyitva, de a semmibe néz. családtagjait felismeri, de kommunikálni nem tud. A külső stimulusokra reagál ugyan, de csak szemmozgatással válaszol az ismerős hangokra.

Kedvencek

Étel: pizza, lekvár
Ital: almalé ásványvízzel
Színe: kék, piros
Állat: kutya, oroszlán, tigris
Hobbi: gokartozás, futball, csillagászat, motorozás, kerékpározás, fitness, lovaglás, síelés, búvárkodás, tenisz, röplabda, tollaslabda, hajózás, természetjárás
Sportolók: Tiger Woods, Zinedine Zidane, Hermann Meier
Zene: rock, pop, dance
Énekesek: Whitney Houston, Phil Collins, Michael Jackson
Irodalom: thrillerek
Film: Titanic, A bárányok hallgatnak
Színész: Robert de Niro
Focicsapat: Köln
Autó: Ferrari 550 Maranello
Háziállatai: 4 kutya (Jenny, Ronnie, Max, Floa), 2 macska (Mosley, Ecclestone)

2008 -  Asterix az olimpián  - epizódszerep

2006 - Verdák -  "Michael Schumacher Ferrari" - nevű ferrarinak kölcsönözte a hangját

Utolsó frissítés: 2016.10.30. 13:01 Pique által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace