Starity

Michelisz Norbert

Michelisz Norbert  Michelisz Norbert   nemzetisége 3796. 83rajongó 7vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 98%
  • stílus: 98%
  • szimpátia: 98%
  • Születési név
  • Michelisz Norbert
  • Becenév
  • Norbi
  • Születési idő
  • 1984. augusztus 08.
  • Születési hely
  • Mohács, Magyarország
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nős, 2 gyermek
  • Magasság
  • 180 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Oroszlán
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Szujó Zoltán Sébastien Loeb Kiss Pál Tamás Wéber Gábor Tom Coronel Tom Chilton

Michelisz Norbert életrajza

Michelisz Norbert 1984. augusztus 8.-án született Mohácson. Himesházán, Pécstől nem messze nőtt fel. Nagybátyja autószerelő és raliversenyző volt, ő fertőzte meg Norbit az autóversenyek szeretetével. 7 éves volt amikor nagybátyja épített neki egy vaskeretes kisautót.

KEZDETEK

2002-ben egy Forma–1-es közvetítés alkalmával figyelt fel a Wéber Gábor neve alatt szereplő 'szimulátor-világbajnok' szóra. Később utánaolvasott, majd különböző internetes bajnokságokban indult. Szimulátoros eredményeinek köszönhetően ismerkedett meg Wéber Gáborral, a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzőjével. Ő ajánlotta be Zengő Zoltánnál a Zengő Motorsport tulajdonosánál, aki 2005. szeptember 13.-án a hungaroringi tesztnapon esélyt adott Norbinak.

2006-ban nagy lehetőséget kapott Zengő Zoliéktól, akik benevezték a Suzuki Swift Kupába, amit megnyert. A következő évben, 2007-ben Renault Clio Kupában is bajnok lett.

SEAT LEON EURÓPA-KUPA (2008-2009)

2008-ban a Zengő Motorsport első alkalommal nevezett a SEAT Leon Európa-kupába, pilótáik Wéber Gábor és Norbi voltak. Ebben a szezonban Norbi megnyerte az első futamot Monzában, a másodikon 5. lett. Összetettben 18 ponttal a 14. helyen végzett. Első nemzetközi futamgyőzelmének köszönhetően vendégszereplőként debütálhatott a túraautó-világbajnokságon, Japánban (WTCC).

A 2009-es szezonban Andrea Larini volt Norbi állandó csapattársa, ez az év az előzőnél lényegesen jobban alakult Norbi és a csapat számára, összesen 5 futamot nyert meg a szezonban, nagy előnnyel nyerte meg a bajnokságot (68 pont) az olasz Massimiliano Pedala (55 pont) előtt.

WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP / WTCC (2010-2017)

Miután privát csapatok is hozzájuthattak a gyári SEAT Leon TDI versenyautóhoz, a Zengő-Dension Team benevezett a 2010-es túraautó-világbajnokságra. A csapat egyetlen autóval/versenyzővel állt rajthoz a szezon versenyein. Norbi a szezonban egyszer harmadik lett, és ő az első magyar versenyző, aki túraautó-világbajnokságon futamot tudott nyerni. A szezonzáró makaói futam 2. versenyét az olasz Gabriele Tarquini és a brit Robert Huff előtt nyerte meg. Első WTCC-s szezonjában a bajnokság 9. helyén végzett 104 ponttal. Az újoncok bajnokságát, a Rookie Challenge-t pedig 167 ponttal megnyerte.

2011-ben a Zengő Motorsport ismét csak Norbival állt rajthoz a szezon versenyeine, azonban az első versenyhétvégét, Brazíliában kihagyták. Ebben az évben először rendeztek Magyarországon WTCC versenyt, amelyen Norbit 70 ezer néző támogatta. A pilóta meghálálta a támogatást, az első futamon a 2. helyen ért célba, azonban a második futamot csak a 15. helyen zárta. A bajnokságban 9. helyen végzett 88 ponttal. 

2012-ben Norbi néhány futamra csapattársat is kapott Wéber Gábor személyében. Ebben a szezonban egyetlen futamgyőzelmét hazai pályán aratta, az első versenyen 7. míg a másodikon első lett. Ebben az évben 155 pontot gyűjtött, amivel a bajnokságot 6. helyen fejezte be. Norbi 139 ponttal megnyerte a privát világbajnoki címet, a Yokohama Drivers 'Trophy-t. 

Norbi a 2013-as idénynek már egy Honda Civic volánja mögött vágott neki. Ebben a szezonban is nyert futamot, Japánban az első versenyt, illetve még hat alkalommal állhatott fel a dobogóra. A bajnokságot 185 ponttal zárta a 6. helyen. 

A 2014-es szezon első fele nem sikerült túl jól a maximalista Norbinak. Szinte minden versenyen a 7. hely környékén ért célba. Első kiugró eredményét a Szlovákiaringen szerezte, ahol a kaotikus, esős első futamon sikerült a dobogó legalsó fokára felállnia (a másodikat már el sem indították), majd a következő hétvégén a Salzburgringen 4. lett, éppen lecsúszva a dobogóról.

A szezon második fele viszont úgy alakult, ahogy Norbi szerette volna. Sorra hozta a 4. hely körüli eredményeket és többször dobogóra is állhatott: Argentínában másodikként (első futamon), Japánban harmadikként (második futamon), Makaóban pedig ismét másodikként (első futamon) egy bravúros rajtot követően. Végül 201 ponttal a világbajnoki pontverseny 4. helyezettjeként végezte be a szezont, ami több szempontból is jelentős. Megszerezte a saját és csapata legjobb eredményét; elmondhatja magáról, hogy a legjobb nem Citroën-versenyző; valamint Gabriele Tarquini betegségének és Tiago Monteiro motorhibájának köszönhetően legyőzte a gyári alakulat versenyzőit is.

“Sokat tanultam arról, hogyan kell hozzáállni egy olyan szezonhoz, amelyikben nem a szánk íze szerint alakulnak dolgok. Rájöttem, hogy nem kell mindig a 100 százalékot hajszolni, néha kifizetődőbb a 97 vagy 98 százalék." - fejtette ki Norbi a blogján, hogy minek köszönhető a szezonvégi javulás.

2015. február 12-én, a WTCC sajtótájékoztatóján jelentették be, hogy az előzetes pletykákkal ellentétben Norbi nem a Honda gyári csapatánál fogja folytatni, hanem továbbra is a Zengő Motorsport színeiben versenyez, bár az eddigi évektől eltérően több lehetősége lesz tesztelésre. Már a téli teszteken is részt vehetett JAS Motorsportos márkatársaival, Gabriele Tarquinivel és Tiago Monteiróval, így a szezont ezúttal nem úgy kezdte, hogy szinte semmit nem tudott az autójáról.

A tesztek kifizetődőek voltak. A szezon kezdetén, Argentínában ugyan az időmérő edzésen letört kerék miatt csak a 17. helyről indulhatott mindkét versenyen, azonban egy bravúros rajt után mind a két versenyen hatodikként intették le (ez később egy rajthelyes hátrasorolás követte a második futamon a Ma Csing Huával történt koccanás miatt). A marokkói hétvégén egyik napon sem úszta meg büntetés nélkül, szombaton azért kapott öt rajthelyes büntetést, mert szivárgás miatt túl könnyű volt az autója, vasárnap pedig +30 másodpercet kapott, amiért egy elmért féktáv miatt tönkretette Tom Coronel és Tiago Monteiro versenyét.

Az idény harmadik hétvégéje a magyarországi volt, amely mind Norbi, mind a csapat számára kiemelkedő jelentőséggel bír. Az időmérőn ugyan más stratégiával indultak, de a hirtelen időjárás változás miatt kénytelenek voltak végül a fordított rajtrácsra játszani, ami végül össze is jött. Az első futamon Norbi inkább kímélte az autót, ennek ellenére a két helyet javított pozícióján és 8. helyezettként intették le. A második futamot a pole-ból kezdhette, előnyét pedig magabiztosan tartotta a 14 kör alatt (közel 10 másodperc előnye is lehetett volna, de Norbi akkor már spórolt a technikával). Így a 35.000 fős jelenlévő magyar szurkolótábor és a csapat nagy örömére megnyerte a futamot, ezzel megszerezve pályafutása negyedik futamgyőzelmét (amiből ez a 2. magyarországi győzelem). Ezt követte Oroszországban egy 3. helyezés.

A szezon második fele hasonlóan jól indult. A Honda hazai terepének számító, Motegiben tartott verseny szabadedzésein is remekelt, amit egy pole pozíció követett, ami az év első hondás és nem-citroenes pole-ja volt. A pole-t megtartani az első futamon ugyan nem sikerült, hiszen a címvédő José María López lerajtolta, azonban a második helyet még így is megtarthatta. A második futam rajtjánál Mehdi Bennanival ütközött össze. A versenyt tudta folytatni egy ideig, nem sokkal a vége előtt viszont kénytelen volt kiállni, mert motorhibát jelzett az autó. Mivel azonban a versenytáv nagy részét teljesítette, ezért a 14. helyen rangsorolták.

A thaiföldi hétvége Norbi pontversenybeli helyezése szempontjából nagyon rosszul sikerült. Az első futamon tömegbalesetbe keveredett, ami során megsérült az autó, a második futamon pedig ennek a sérülésnek és egy boxutca áthajtásos büntetésnek köszönhetően csak a 12. helyen ért célba. A nullázásnak köszönhetően visszacsúszott a világbajnoki tabella 7. helyére és Mehdi Bennani is 7 pontra olvasztotta a hátrányát a Yokohama Kupában, amiért így az utolsó, katari versenyhétvégéig nyílt maradt a küzdelem.  Katarban végül egy hetedik és egy harmadik helyen zárt, amivel 2012 után ismét elnyerhette a Privát Bajnoki címet, 168 ponttal. A világbajnoki tabellán csak a 6. helyezést érte el, mindössze pár ponttal lemaradva márkatársától, Gabriele Taquinitől.

2016. január 13.-án jelentette be az olasz JAS Motorsport az új pilótafelállását, amelybe immár Norbi is beletartozik (versenyzőtársai Rob Huff és Tiago Monteiro). 10 év után először így Norbi már nem a Zengő alakulat tagjaként fog versenyezni.

"Izgalommal tölt el, hogy immár gyári Honda versenyzőként indulhatok a Túraautó Világbajnokságban. Három éve Hondát vezetek és a különösen jó kapcsolatnak nagy szerepe van abban, hogy futamokat nyerhettem és elnyertem tavaly a Yokohama Kupát. Nagyon hálás vagyok és remélem, hogy sikerül méltóképpen viszonozni a Honda bizalmát."

Később Norbi bejelentette azt is, hogy a Hondán belüli szemléletváltozás részeként versenymérnöke már nem a megszokott Bári Gergő lesz, hanem a Gabriele Tarquinit is segítő Andrea Cisotti, hogy a komfortzónájukból kilépve mindannyian többre legyenek képesek. Ez a változás mind a három versenyzőt érinti, így Gergő Monteiro munkáját fogja segíteni ezentúl. Jó hír Norbi számára, hogy az adatmérnöke viszont továbbra is Juhász Szabolcs maradt.

Az első versenyeket a Franciaországban, a Paul Ricardon rendezték. Egy szabályváltozás miatt a Citroën már itt megkapta a maximális, 80 kilogrammos ballasztsúlyt, míg a többi márka nem, így Norbi bizakodva tekintett a hétvégére. Nem hiába: bár az időmérőn nem úgy teljesített, ahogy szeretett volna (a 7. helyet szerezte meg, ami Thed Björk büntetése miatt a 6. helyre módosult), cserébe mindkét futamon a harmadik helyen intették le.

A nürburgringi hétvége előtt robbant a bomba: a Nemzetközi Automobil Szövetség elveszi a Hondások Hungaroringen és Marrakeshben megszerzett pontjait, szabálytalan padlólemezekre hivatkozva. A JAS elsőfokon fellebbezett és az orosz hétvége előtt meg is hallgatta őket az FIA, a döntés azonban megszületett: a Hungaroringen szerzett pontokat ugyan megtarthatták, a marrakeshit viszont nem. Norbinak ez mínusz 32 pontot jelent, amiből az orosz hétvége során vissza is szerzett 17-et. Míg azonban a Moscow Raceway-re érkezvén még a 4. volt a ponttáblázaton 120 ponttal, a törlésnek köszönhetően visszaesett a 6. helyre, 105 egységgel.

Portugáliában egy kissé kaotikusnak mondható időmérő során megszerezte a rajtrács harmadik helyét, amit a fő futamon szépen meg is tartott, így a harmadik helyen intették le. Japánban megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t, első helyét pedig nem sikerült elveszítenie a nyitó futam alatt sem, így megszerezte az első hőn áhított győzelmét is a gyári csapattal. Mögötte Rob Huff és Tiago Monteiro értek célba, így a márka hazai pályáján, a 80 kilós ballasztsúly ellenére is sikeres hétvégét zártak.

Kínában Thed Björk az utolsó kanyarban előzte meg az addig első helyen haladó Norbit, így a nyitó futamon mindössze második lett. A szezonzáró katari futamra még megvoltak az esélyei a világbajnoki harmadik helyezésre, egyúttal a legjobb Hondás pozícióra. Egészen a fő futam utolsó köréig úgy tűnt, hogy ez az álma meg is valósul, ám ekkor Yvan Muller maga elé engedte Tiago Monteirót, így végül a portugál lett a bajnoki bronzérmes. Norbi elmondása szerint rendkívül dühös volt, amiért így vesztette el a legjobb Hondás címet, frusztrációját azonban legnagyobb célja, a világbajnoki cím megszerzéséhez fogja csatasorba állítani.

"A szerintem igazságtalanul elvett marokkói versenyt is számolva meglett volna a harmadik hely, vagy ha Muller nem engedi el Monteirót, akkor is. Motorsportban nincs olyan, hogy ha, de a jövőre nézve ezek sokat segíthetnek majd. Ezeket a negatív impulzusokat pedig arra kell felhasználnom, hogy jövőre még erősebben térjek majd vissza. Kicsit furcsán hangozhat, de ilyen szempontból még jól is jöhet majd a 2017-es szezon elején, hogy most bennem van ez a tüske, mert még jobban motivál majd, hogy világbajnok legyek. Ha most meglett volna a harmadik hely, talán kicsit hátradőlnék és elkényelmesednék."

Az elvesztett harmadik hely ellenére jó évet zárt Norbi új csapatánál: a marokkói hétvégével együtt kilencszer állt dobogón és összesen 213 bajnoki egységet gyűjtött, ami sokkal stabilabb eredmény, mint amivel 2014-ben szintén 4. helyezett lett.

A 2017-es szezon első hétvégéje nem indult jól: olajszivárgás miatt nem tudott részt venni az első szabadedzésen, mindössze pár kört tudott megtenni autójával. Csapata a második edzésre tudta elkészíteni az autót, amin Norbi szinte egész végig dominált. Jó teljesítménye egészen a kvalifikáció harmadik etapjáig tartott, amikor saját bevallása szerint nem volt meg benne a dobogós helyezés. A harmadik rajtkockát szerezte meg, ami nyitó futamon a nyolcadik, fő futamon pedig a harmadik helyet jelentette. A nagyon jó rajtjairól ismert Norbi a nyitó futamon ötödikként, a fő futamon pedig másodikként ért célba rajtjainak köszönhetően.

A következő két hétvége azonban nem alakult ilyen jól sajnos. Olaszországban egy Mehdi Bennanival, Magyarországon pedig egy Thed Björkkel történt ütközés miatt volt kénytelen befejezni a nyitó futamokat, aminek köszönhetően 61 pontra növekedett hátránya a pontversenyt vezető Tiago Monteiróval szemben. A hungaroringi versenyek utáni sajtótájékoztatón annyira csalódott volt, hogy már le is mondott a világbajnoki cím megszerzéséről. Szerencsére azonban a karma ismét mellé állt a következő hétvégéken, így Németországban, Portugáliában és Argentínában is a dobogón ünnepelhetett - egyszer másodikként, kétszer pedig elsőként, ráadásul a több pontot érő fő futamon.

A következő hétvégét Kínában rendezték meg, ahol végig extrém esős körülmények uralták a pályát. Ennek ellenére a futamokat megtartották, ahol a nyitó futamon Norbi a negyedik, a négy kör után leállított fő futamon pedig második lett. A rá következő hétvégén, Japánban azonban robbant a bomba: a Hondát ismét kizárták, ezúttal a szabálytalannak ítélt befecskendezők miatt. Az elvesztett pontok miatt Norbi világbajnoki esélyei ismét nagyon távolinak látszottak, ő azonban ismételten "felállt a padlóról". Megnyerte a Honda hazai főfutamát Japánban, Makaóban pedig második lett a főfutamon, így egészen az utolsó hétvégéig életben tartotta az esélyeit.

A szezon utolsó hétvégéjét ismételten Katarban rendezték meg, ahol a szabadedzéseket végig Norbi uralta. Az időmérőn azonban váratlanul meghibásodott a fékrendszer,  így csak a 11. helyet tudta megszerezni. A futamokon végül a 9. és a 8. helyen hozta be az autót, ami a világbajnokság szempontjából a második helyre volt elég, 255 ponttal.

TÚRAAUTÓ VILÁGKUPA / WTCR (2018-)

2017 decemberében erősítették meg a korábbi szóbeszédet, hogy a Túraautó Világbajnokság átveszi "kistestvérének", a TCR International Seriesnek a szabályrendszerét és immáron új sorozatként, a Túraautó Világkupaként (WTCR) folytatják. Norbi 2018 januárjában jelentette be részvételét az új sorozatban, ahol ezúttal egy új márka, a Hyundai támogatását fogja élvezni, csapattársaként pedig Gabriele Tarquinit kapta meg.

"A váltás okát saját magamban találtam meg: szeretném fenntartani azt a tüzet és motivációt, amit láthattatok rajtam az elmúlt szezon második felében, és úgy éreztem, ehhez most szükségem van a környezetváltozásra."

- írta Norbi a blogbejegyzésében. A szezon öt versenyhétvégéje (és különösen az első Marrakeshben) nem Norbi szájíze szerint alakult, többször hátráltaltatta valami műszaki probléma, vagy koccanás a versenytársakkal. A neki legjelentősebb hungaroringi hétvégén mindössze a dobogó második és harmadik helyét tudta megkaparintani. Az első győzelemig a második "magyar" hétvégéig, az ismételten visszatérő Szlovákiaringig kellett várnia, aminek a főfutamát megnyerte. Ezt követően még két harmadik dobogós helyet szerzett, matematikailag pedig neki is esélye volt a bajnoki címre, amit elsőként Gabriele Tarquini vitt haza. Norbi végül 4. lett az összetettben, 246 ponttal.

A magyar autóversenyző 2019-ben sem váltott csapatot, így ismételten a BRC színeiben versenyez már megszokott csapattársával, Gabriele Tarquinivel; valamint Nicky Catsburggel és Augusto Farfusszal. Az év első versenyhétvégéje azonban ebben az évben sem vált Norbi előnyére: a BoP rendszer értelmében az első versenyhétvégén a Hyundaiok az alapsúlynál 10 kilóval nehezebben, 90 mm-es hasmagassággal, valamint 97,5 százalékos motorerővel mehettek. Ennek köszönhetően Norbi csak egyszer, a harmadik futamon került be a top tízbe, egy nyolcadik helyezéssel. Ezt követte az év legnagyobb eseményének számító magyar hétvége: szombaton a tizedik helyen ért célba, a vasárnapi időmérőn pedig megszerezte a pole-t is. Végül az aznapi első futamról kénytelen volt kiállni az autó vészjelzéseinek köszönhetően, a második (összességében a harmadik futamon) azonban a sikerült a dobogó második fokára felállnia. Az első idei győzelemig egészen júniusig, a nürburgringi fordulóig kellett várnia.

Ezt követően a szezon minden egyes versenyhétvégéjén (Makaót leszámítva) a pódium legfelső fokára tudott állni. Ennek köszönhetően előnyben érkezett meg a szezonzáró helyszínére, Malajziába. Rajta kívül még hárman volt versenyben a bajnoki címért: Esteban Guerrieri, Yvan Muller és Thed Björk. A száraz pályás szabadedzéseket Norbi végig dominálta. A vasárnapi futamokra azonban megérkezett az eső. Az első futamon még nem volt elenyésző a vízmennyiség, így Norbi meg tudta nyerni. A második futamra azonban leszakadt az ég és vele együtt jött a káosz is: egy kört sem tudtak menni a versenyzők, mikor Nicky Catsburg és Yvan Muller ütközésének köszönhetően meglengették a piros zászlót. Így viszont a már befejezett második szektor alapján döntötték el az új rajtpozíciókat, aminek köszönhetően Guerrieri a második, Norbi viszont csak a 13. helyről indult. Mivel az újraindítás után Guerrieri elől csapattársa, Néstor Girolami indult, ezért hamar át is vette a versenyen a vezetést. Norbinak is sikerült előrébb menetelni a nyolcadik helyig, így a harmadik futamra tíz pont különbség volt a két bajnokjelölt között. A harmadik versenyen Norbi így indulhatott az élről, azonban már a verseny előtt problémái akadtak a motorjával, így a rajtnál megelőzte Guerrieri és Mikel Azcona is. Ők ketten az első helyért csatáztak, míg Norbi visszaesett a negyedik helyre, így már úgy tűnt, hogy a bajnoki reményeknek ismételten befellegzett. Guerrieri és Azcona azonban a csatározás hevében ütközött, Guerrieri a pálya szélére kényszerült, amitől eltömődtek a szellőzői. A bokszba kényszerült, aminek köszönhetően már csak az utolsó helyre tudott visszajönni, míg Norbi maradt a negyedik helyen. Norbi így 23 pont előnnyel, 372 egységgel végül megnyerte a bajnokságot, ezzel sporttörténelmi sikert hozva az országnak.

VENDÉGSZEREPLÉSEK
2016. júniusában kérte fel csapata Norbit, hogy képviselje őket a TCR Benelux Series sorozat júliusban, a DTM betétfutamaiként megrendezett versenyein. Csapattársat is kapott, Stéphane Lémeret személyében, akivel ugyanazt az autót használták, ezért osztozniuk kellett a napokon. Norbi így kapta meg a szombatot, hogy a szintén induló Tiago Monteiróval "tűzben tarthassák a versenyszellemüket". A vendégszereplés sikeres volt: megnyerte az első futamot, a második futamon pedig csak egy ütközés miatt lett harmadik.

Jó teljesítményének köszönhetően az utolsó két versenyhétvégre is visszahívták. Ekkor mindegyik futamán első helyen végzett és eredményeinek köszönhetően Stéphane Lémeret-t is a TCR bajnoki címéhez segítette.

EGYÉB PROJEKTEK
2017 márciusában, Facebook oldalán mutatta be saját szimulátorát, a Simtaget, aminek fejlesztéséhez Norbi saját autóversenyzői és szimulátoros tapasztalatait használta fel. A munkálatok a belga pálya, Spa-Francorchamps mellett zajlottak, egy főként magyarokból álló csapattal.

Kicsivel több, mint egy héttel később, március 20-án pedig saját csapata, a M1RA megalakulásáról is beszámolhatott, amivel nem titkoltan a tehetséggondozást szeretné elősegíteni. 

"Lehetőséget akarunk nyújtani a magyar fiataloknak, hogy egy erős nemzetközi sorozatban megméressenek. Ebben az én szerepem – amellett, hogy tulajdonos vagyok – természetesen a pilóták fejlődésének nyomon követésében, a nekik való tanácsadásban csúcsosodik majd ki. De hangsúlyozottan nem csak versenyzőtehetségeket karolunk fel, ennél többről van szó! Izgalmas szakmai kihívás elé szeretnénk állítani a szépreményű mérnököket és szerelőket is. Óriási potenciál van a fiatal járműmérnökökben és a magyar járműiparban, egy versenycsapat tagjaként pedig tökéletesen át lehet ültetni az iskolákban megszerzett tudást az innovatív gyakorlatba."

A csapat körüli munkálatokban Bári Dávid, Norbi versenymérnökének a testvére volt segítségére, aki Norbi helyett a csapatvezetői posztot látja el, amennyiben ezt az ő WTCC-s munkarendje nem engedné. A M1RA a TCR International Seriesben fog indulni, Tassi Attilával és Roberto Colciagóval. Norbi blogbejegyzésében a csapat nevének eredetéről is mesélt:

"Több okot is tudok rá, hogy a mi szemünkben miért ez a világ legjobb csapatneve. Az M1-gyel a nagy célunkat szimbolizáljuk: szeretnénk, ha idővel a miénk lenne Magyarország első számú versenycsapata. Az RA a Racingra utal, de kimondva nekünk a M1RA mindig is Mira lesz, így Michelisz Racingként is lehet értelmezni. Ráadásul a Mira olaszul azt jelenti, hogy cél, spanyolul azt, hogy látvány, oroszul azt, hogy béke. Ezeken a pozitív töltetű szavakon túl van egy számomra rendkívül személyes oka is az elnevezésnek… Johannával a Mira nevet választottuk a születendő gyermekünknek, engem így a csapat neve mindig a kislányunkra emlékeztet majd."

Első szezonuk a TCR-ben kiemelkedőre sikeredett egy kezdő csapathoz képest. Mindkét versenyzőjük számos dobogós helyezéssel tért haza, a pontok növekedéséhez pedig hozzájárult a két futamra beugró Norbi is, a maga dobogóival. A sorozat utolsó évében így a M1RA vihette haza legjobb csapatnak járó trófeát, 439 megszerzett egységgel.

DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

× 2017 .... Autósport és Formula Magazin: Az év magyar autóversenyzője
×
2017 .... MNASZ: Az év csapata (M1RA)
× 2017 .... MNASZ: Az év autóversenyzője
× 2017 .... Nemzeti Versenysport Szövetség: Az év autóversenyzője
× 2017 .... Nemzeti Versenysport Szövetség: Az év autósport csapata (M1RA)
× 2016 .... MNASZ: Az év autóversenyzője
× 2015 .... Az év magyar sportolója - 3. helyezés
×
2014 .... A Magyar Érdemrend lovagkeresztje
×
2009 .... FIA: Az év tehetségének járó díj

ÉRDEKESSÉGEK NORBIRÓL

× Norbi 2011-ben és 2012-ben is zsűrizett a TV2, A Szépségkirálynő című versenyében, 2014-ben a verseny átkerült az MTV 1-re, ahol Norbi újra feltűnt a zsűriben,
×
2014-ben meghívták a világhírű brit autós televíziós magazin, a Top Gear stúdiójába:

„Megdöbbentem, amikor eljutott hozzám a meghívó, azt hittem, valaki át akar verni, hiszen eddig csak olyan világsztárok kaptak meghívást, mint Tom Cruise, Cameron Diaz, Usain Bolt, vagy Michael Schumacher." - nyilatkozta a meghívás kapcsán Norbi.

× 2014 májusában a Seiko japán óramárka hazai forgalmazója, három éves szerződést írt alá Norbival,
×
2013-tól a Forma-1-es futamokat ismét a Magyar Televízió (MTVA) közvetíti, Norbi állandó szakértőként feltűnik a Boxutca magazinban a műsorvezető Szujó Zoltán mellett
×
Meghívott férfivendégként részt vett a Ridikül, 2013 március 21.-i, Ki vezet jobban? című adásában,
×
Norbi évek óta a Tag Heuer magyarországi nagykövete
×
közgazdászként tanult,
×
folyékonyan beszél németül és angolul,
× 2016-ban a rászorulókat támogató Flúgos Futam fővédnöke volt. Norbi az ügy érdekében még a szívének kedves, utolsó Zengő Motorsportos overallját és egy dedikált, szintén Zengős kabátját is árverésre bocsátotta.
× 2017-ben Norbit szavazták meg az egyik legrangosabb túraautós oldal, a TouringCarTimes szerkesztői az év legjobb versenyzőjeként.

MAGÁNÉLETE

2013 tavaszán jegyezte el kedvesét Johannát, aki adójogászként dolgozik. Majd két évvel később, 2015. augusztus 22.-én sor került az esküvőre is, a sajtó teljes kizárása mellett. Kevesebb, mint másfél évvel menyegzőjük után, 2016 decemberében pedig már első gyermekük érkezéséről is beszámolhatott. Kislányuk, Michelisz Mira Léna 2017. március 31-én látta meg a napvilágot. Kicsivel több, mint egy évvel később, 2018. májusában második kislányuk, Michelisz Emma Panna megszületéséről tájékoztathatták a nagyérdeműt.

Az életrajzot írta: Shenayla, kiegészítette Szandi0820 

Utolsó frissítés: 2020.09.12. 17:05 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace