Starity

Pete Wentz

Pete Wentz Pete Wentz nemzetisége 287. 1670rajongó 104vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 94%
  • stílus: 92%
  • szimpátia: 93%
  • Születési név
  • Peter Lewis Kingston Wentz III
  • Becenév
  • Petah, Pete, Petey, Peter Pan, Pistol Pete, Peterpanda, Pete! At The Disco, Peter Panda, Tampa Bay Tommy
  • Születési idő
  • 1979. június 05.
  • Születési hely
  • Wilmette, Illinois, USA
  • Foglalkozás
  • énekes, szövegíró
  • Családi állapot
  • nőtlen, 2 gyermek
  • Partner
  • Meagan Camper
  • Magasság
  • 170 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Ikrek
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Ashlee Simpson

Pete Wentz életrajza

Peter Lewis Kingston "Pete" Wentz III , ismert nevén Pete Wentz - amerikai zenész  - 1979. június 5-én született   Wilmette, Illinois, az Amerikai Egyesült Államok területén. Leginkább a Fall Out Boy nevű fiúbanda basszusgitárosaként ismerik.
Középiskolájában középpályásként focizott. Tanulmányait a DePaul University egyetemen folytatta, ahol jogi tudományt tanult. De az elsõ szemeszter után a zene felé fordult. Csak késõbb ült vissza az iskolapadba és a North Shore Country Day iskolában szerezte meg jogi diplomáját.
A hardcore-punk stíluson nõtt fel, játszott az Arma Angelus, Extincion, and Yellow Road Priest nevû zenekarokban. A Fall Out Boy 2001-ben indult Wilmette-bõl, egy Chicago környéki kisvárosból. Patrick Stump (ének, gitár), Pete Wentz (basszusgitár, vokál), Joe Trohman (gitár) és Andrey Hurley (dobok) alkotják is a zenekart.
Az elsõ CD egy kislemez volt a Project Rocket-tel közösen, még 2002-ben. Ugyanennél a kiadónál, nevezetesen az Uprising Records-nál jött ki egy évvel késõbb a Fall Out Boy's Evening Out With Your Girlfriend, az elsõ nagylemez. Az album megjelenését követõen csatlakozott Hurley a bandához. Egy éven belül kihozták a második lemezt is Take This to Your Grave címmel, és ez már jóval nagyobb sikert ért el, ugyanis aranylamez lett, a banda pedig kitört az underground státuszból, és feltörekvõ poppunk zenekarrá avanzsált. 2004-ben a My Heart Will Always Be the B-Side to My Tongue-al örvendeztették meg a rajongótábort.
2005-ben öngyilkos akart lenni, gyógyszer-túladagolással próbált véget vetni az életének. Azt állította, hogy csak véget akart vetni mindennek. Ezek után visszaköltözött a szüleihez.
Az esetet a Rolling Stone magazin úgy írta le, hogy Pete-t lenyûgözte Elliot Smith és Ian Curtis (Joy) személyisége és halála. Errõl szól a 7 Minutes in Heaven címû dal, a From Under the Cork Tree lemezrõl. Többek közt ez a dal is hozzájárult, hogy az emo színtér is felfedezte magának a bandát. A lemez dupla platina lett, az elsõ kislemez a Billboard Hot 100-ba is bejutott, az elõkelõ 8. helyre, az MTV TRL mûsorában pedig 1. lett, legjobb felfedezettként Grammy-re is jelölték õket. Itt már az Islands Records-hoz köti õket szerzõdés. A FOB sikeres turnékat bonyolított le olyan együttesekkel, mint a Blink 182.

2007 februárjában megjelent az új nagylemez, az Infinity on High, amit a Leaked in London elõzött meg. Tavasszal a Plus 44-el turnéztak.
2006. februárjában kiadott egy könyvet, amely kiskori félelmeirõl szól, vagyis egy kisfiúról, aki retteg a sötéttõl, és folyton rémálmok gyötrik. A könyvrõl ennyit mondott: „Mikor még kicsi voltam, nagyon féltem esténként a sötét dolgoktól, nem tudtam soha elaludni. Emlékszem, mindig nyitott szemmel bámultam a plafont.” A könyv eredeti címe: „The Boy With The Thorn In His Side”. A könyv 2006. február 14.-én jelent meg. 2006-ban meztelen fotók kerültek fel az internetre. Akkor még megbánta, de ma már csak nevet ezen. Ezt bizonyítja a This ain't a scene It's an arms race című klipjük is. A banda egyik „legnagyobb” botránya az volt, amikor 15 ezer dollárt kellett fizetniük egy csendháborítási ügy miatt. Március elején, egy texasi koncerten az engedélyezett idõt fél órával túllépték. Nem bánták meg a történteket, sõt a buli és a rajongók kedvéért bármikor bevállalnának egy ilyen akciót. Pete szerint az ottaniak túlságosan földhöz ragadtak, és akik panaszt tettek nagy valószínûséggel még nem is hallottak a Fall Out Boy-ról.
Egy 2007. márciusi Blender interjúban Pete arra utalt, hogy biszexuális volt és elmondta, hogy azelõtt pasikkal csókolózott, de az egész csak játék volt. Pete-t és Ashlee Simpson-t az Angels &Kings egy párként címkézte aminek az lett a vége, hogy végül elismerték a kapcsolatot. 2007 közepén az InTouch magazinnak beszélt a kapcsolatukról, de a pletykákat tagadta, miszerint eljegyezték egymást. A pletykák alapjául szolgált például az is, hogy Ashlee-t egy nagy gyűrűvel az újján fotózták le. 
2008. áprilisában aztán bejelentették, hogy eljegyezték egymást. Néhányan azt állítják azért történt meg ilyen hamar a leánykérés, mert Ashlee gyermeket vár. Állítólag a People magazinnak ezt el is ismerték...
Aztán május 17.-én, "szűk" 150 fõs násznép elõtt, összeházasodtak. A People magazinban már meg is jelentek az esküvõi képek. Állítólag 500.000 dollárt költöttek a röptében megtervezett esküvõre. ( Kb.100.000.000 Ft.)
2010-ben a FOB munkálatai megálltak. A tagok mind szünetet akartak tartani, de Pete már máris másik bandáját tervezgette, ami megzavarta rajongóit. Az új formáció neve Black Cards lett. Akkori feleségével, Ashley-vel megszületett közös kisfiúk. 
2011-ben turnézni indult a Black Cards-szal, ahová kisfiát is magával vitte. Az egész egy családi programnak nézett ki. A házaspár nagyon boldognak tűnt, egészen addig, ameddig be nem jelentették: elválnak. A válópert Ashley nyújtotta be, kibékíthetetlen ellentétekre hivatkozva. A lány természetesen szeretné fiúk, Bronx Mowgli felügyeleti jogát is. Az énekesnő szóvívője nyilvánosságra hozta az énekesnő nyilatkozatát, amelyben azt mondta, hogy megfontolták, hogy mi lesz a legjobb, és arra jutottak, a válás lesz mindenkinek a legkényelmesebb. Mind a ketten felelős szülők akarnak maradni, akiknek gyermekük boldogsága az első, de külön-külön.
2012 februárjában fia és felesége is elköltözött tőle. Júliusban együtt látták Michelle Trachtenberg-gel, azt kezdték el terjeszteni, hogy együtt vannak. December 28.-án közzé tett egy FOB képet, és azt írta alá, hogy hiányozni fog neki a banda. A rajongók le voltak sokkolva, úgy tűnik a Fall Out Boy örökké feloszlott.
2013. február 4-én egy mindenkinek boldogságot nyújtó Facebook-bejegyzést írtak a FOB-tagokkal. A banda visszatér, lemezzel, kislemezzel, mindennel. Kiderült, hogy Save Rock And Roll lesz az album címe. Április nyolcadikán meg is jelentek a dalok, ahol együtt dolgoztak Courtney Love-val, Big Seannel és Elthon Johnnal is. A rajongók szerint minden rendben van, de a dalok és a korong címe teljesen külön világ. Április 20-án megjelent a Young Volcanoes klipje. Júliusban ismét egy kisfilmmel lepték meg a közönséget, az Alone Together lett a negyedik része a tizenegy részes videósorozatnak. Augusztus 30-án megjelent az ötödik videó, a The Mighty Fall, amelyben Big Sean is közreműködött. Október 14-én a Just One Yesterday című dalhoz készült klip, amiben a fiatal énekesnő, Foxes is szerepelt. Decembert is jól kezdődött a FOB rajongók számára: másodikán debütált a Where Did The Party Go, a hetedik kisfilm. A rajongók karácsonyi ajándéka az volt, hogy december 24-én publikáltál a Death Valley klipjét, a munkálatokban Tommy Lee is részt vett.
2014. márciusának elején debütált a Courtney Love-val készített duettnek, a Rat a Tat-nek a kisfilmje. Idő közben kiderült, hogy a Paramore-ral fog közös dalokon dolgozni a csapat, sőt, közös turnéra is indulnak. Május végén megjelent a klipsorozat utolsó két része: a Miss Missing You és az Elton Johnnal készült Save Rock and Roll. A júniusi Kerrang! Awardson a Fall Out Boy lett a legjobb nemzetközi banda és megnyerték a legjobb eseménynek járó díját a Save Rock and Roll-lal. Egy héttel a díjátadó után elkezdődött a Paramore-ral közös koncertsorozatuk. 2014. augusztus 20-án megszületett Pete második gyermeke, Meagan Camper-től. Szeptember második hetében megjelent a Centuries című kisfilmük, aminek a szövegét legutóbbi turnéjuk alatt írták. A dal a következő albumukon lesz rajta. Októberben megjelent az Immortals című daluk, amelyet a  Hős6os című animációs filmhez írtak. Decemberben kiderült, hogy az új koronguk címe American Beauty/American Psycho, majd nem sokkal ezután megjelent a  The Kids Aren't Alright című szám is róla.

Érdekességek
☀ Zongorán játszik.
☀ Patrick-al közösen szerzik a dalok nagy részét, ezenkívül õ a dalszövegíró.
☀ Saját divatruházati cége van, a Clandestine Industries.
☀ Van 2 kiadója, a Fueled by Ramen és a Decaydance Records, ahol olyan csapatok lemezeit adta ki, mint pl. a Panic! at the Disco, a Gym Class Heroes vagy az October Fall.
☀ Filmes cégének neve Bartskull Films, itt jelentette meg Release the Bats nevû DVD-jüket is.
☀ Pete-nek van egy öccse és egy húga.
☀ 3 kutyája van: Pandora, Marley és Hemingway. Ezek közül Hemingway áll a legközelebb a szívéhez, õt mindenhová magával viszi, amikor csak teheti.
☀ A turnékon internet nélkül nem tud meglenni.
☀ Imádja a Karácsonyi Lidércnyomás (Nightmare Before Christmas) címû filmet, annyira, hogy még magára is tetováltatta a szereplõket.
☀ Rengeteg tetoválása van, egyik legnépszerûbb a hasán látható Clandestine logó és a nyakán lévõ szögesdrót.
☀ Rengeteg beceneve van.
☀ Pete nagyon szégyenlõs és félénk, eddig kétszer került összetûzésbe a biztonsági õrökkel.
☀ Imádja az anyukája fõztjét és a sárga virágokat.
☀ Dalszövegei nem kitalációk, hanem a saját tapasztalatait, élményeit tükrözik vissza.
☀ Pete nem iszik, nem cigizik, és nem drogozik.

 2003 - Take This to Your Grave 

 Az Allmusic Johnny Loftus-a szerint a "Take This to Your Grave" szövegkörnyezete egybeolvasztja a szerelmi gondolatokat és a fiatalságot az egészséges mennyiségű cinikus vágással, a  hozzáértő a populáris kultúra ismérveinkkel, és pimasz frazeológiákkal." Stump a Saturday-t arról írta, hogy kudarcnak érezte magát a középiskola befejezése után. Együttműködött Pete Wentzzel, hogy befejezzék a dalt. A "Grand Theft Autumn/Where Is Your Boy" a féltékenységet és a viszonzatlan szerelmet taglalja. A legtöbb dalszöveget Stump komponálta. Míg Stump nem veszi komolyan a dalszövegeket, Wentz újra elkötelezte magát a banda mellett és "úgy érződött, mintha lett volna egy listája dolgokról, amiket jól akart csinálni. Dalszövegek voltak azon a listán." Wentz részletesen széttagolta szótagokra Stump dalszövegét és elkezdett neki jegyzeteket adni. Stump el volt keseredve, megjegyezve, hogy "Te csak írd a kib*szott dalszövegeket, haver. Csak add ide a dalszöveget és én körül írom." A duó még új volt ebben a folyamatban, és fárasztónak találták. Stump érintettebb volt a dallamokban, beleértve a ritmust, szinkopálást és a szavak alliterációját, míg Wentz nem érezte, hogy ezek fontosak, ha a jelentés hiányzott a szövegből. Az eredmény boldogtalanná tette a két zenészt: "Ember, mi arról harcoltunk", emlékezett Stump 2013-ban. "Kilenc napon keresztül harcoltunk, miközben nem aludtunk és szagoltunk, mint a szar. Ez egy hosszú vita volt, de úgy gondolom, hogy néhány a legjobb pillanat közül az eredmények voltak." 

1. Tell That Mick He Just Made My List of Things to Do Today
2. Dead on Arrival
3. Grand Theft Autumn/Where Is Your Boy
4. Saturday
5. Homesick at Space Camp
6. Sending Postcards from a Plane Crash (Wish You Were Here)
7. Chicago Is So Two Years Ago (featuring Justin Pierre)
8. The Pros and Cons of Breathing
9. Grenade Jumper (featuring Jeff Warren of Knockout)
10. Calm Before the Storm
11. Reinventing the Wheel to Run Myself Over
12. The Patron Saint of Liars and Fakes  

 



2005 - From Under the Cork Tree 

A korábbi munkákban Stump közreműködött Wentzzel a dalszövegeknél. A From Under the Cork Tree és az azt követő albumoknál Wentz kezelte az összes dalszöveges feladatot. Befelé fordulóbbnak nevezte őket a banda korábbi albumánál.  "A Take This To Your Grave reakciósabb volt" - mondta Wentz. "Olyan volt, mint ez az ember ezt teszi neked. De a felnövés része a megértése annak, hogy ha újra és újra ugyanabban a szituációban végzed, meg kell vizsgálnod saját magad és megkérdezni, vajon ez az egyik oka annak, hogy így kellett végezned ugyanabban a helyzetben többször is. Ezúttal a dalszövegek inkább a szorongásról és depresszióról szóltak, ami folytatódik azzal, hogy nézed a saját életedet." Majd hozzátette a saját dalszövegéről: "Ez az, amik leszünk egy év múlva mostantól, és ez az, amit mondani fogsz rólunk." Majd így írja le: "Van egy sötét sikátorom és egy rossz érzésem, ami azt mondja, hogy be kellene fogni a szádat ( I've Got a Dark Alley and a Bad Idea that Says You Should Shut Your Mouth - Summer Song) mint  "a tükörbe nézni és nem érezni magad biztonságban a saját bőrödben."  Amikor a  Take This to Your Grave-et készítettük, még tényleg fiatalok voltunk, két hetünk volt rá, hogy elkészüljünk vele, szóval ez olyan vagy sikerül vagy nem dolog volt, ez volt az egyetlen esélyünk. Ezúttal több időnk volt a zenékre és gyakkorolni azokat és több esély kidolgozni dolgokat. Számunkra, mi eldobjuk a harcot, de nem írtunk egy felvételt, ami eldobja a harcot.  Írtunk egy felvételt, ami sokat jelent számunkra, de talán nem jelent sokat azoknak az embereknek, akik hypeolnak minket, mint a következő nagy dolog. És ez rendben van. Mi nem akarunk semmi megmentői lenni -  mi csak önmagunk akarunk lenni. Készítettünk egy felvételt, ami tetszik, és ez az amit valaha is akartunk. A  Fall Out Boy sosem a célokról vagy törekvésekről szólt. Csak szórakozásból kezdtük, és ez a hatalmas dolog lett."

1. Our Lawyer Made Us Change the Name of This Song So We Wouldn't Get Sued
2. Of All the Gin Joints in All the World
3. Dance, Dance
4. Sugar, We're Goin Down
5. Nobody Puts Baby in the Corner
6. I've Got a Dark Alley and a Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth (Summer Song)
7. 7 Minutes in Heaven (Atavan Halen)
8. Sophomore Slump or Comeback of the Year
9. Champagne for My Real Friends, Real Pain for My Sham Friends
10. I Slept with Someone in Fall Out Boy and All I Got Was This Stupid Song Written About Me
11. A Little Less Sixteen Candles, a Little More "Touch Me"
12. Get Busy Living or Get Busy Dying (Do Your Part to Save the Scene and Stop Going to Shows)
13. XO  

 



2007 - Infinity on High

Az album írása közben Wentz inspirációt kapott Lil Wayne rappertől. Az  Infinity on High témájáról beszélve Wentz a következőket állította: "A legutolsó felvételen a szöveg arról szólt, hogy "Ez az, amik leszünk egy év múlva mostantól, és ez az, amit mondani fogsz rólunk." De ezúttal rájöttünk, hogy sok bandának kevesebb időt kéne töltenie azzal, hogy a száját jártatja, és több időt szövegek írásával." 2013-ban Wentz tükrözte, "egy lemezen, mint az  Infinity on High, úgy érzem keményen próbálkoztam megmagyarázni a nézőpontomat - és amikor visszatekintek rá utólag, úgy gondolom, ez egy rendkívül eltérő lemez. A kritikusok úgy érezték, a legtöbb dalszöveg a banda hírnevének növekedését és a nyomás fenntartását írja le a rajongókban." Cory Apar az Allmusic-ból úgy véli, "Wentz szövegei sokszor bosszúsak, tele hírnév okozta szorongással..." A  "Thriller" életrajzi összefoglalásként szolgál a  From Under the Cork Tree's két évét követően..." Egy politizált hardcore chicagoi szítér helyett egy tisztelgésben ír le egy történetet egy bíróságilag manipulált ügyben az afro-amerikai polgárjogi aktivista Fred Hampton, Jr-ről a  "You're Crashing, But You're No Wave" című dalban. A dalt úgy jellemzik, mint egy  "jól megírt szám, egy üdvözlő halasztás az egysorosokból, amely áthatja a többi szerzeményt.

1. Thriller (featuring Jay-Z)
2. The Take Over, the Breaks Over
3. This Ain't a Scene, It's an Arms Race 
4. I'm Like a Lawyer with the Way I'm Always Trying to Get You Off (Me & You)
5. Hum Hallelujah 
6. Golden 
7. Thnks fr th Mmrs 
8. Don't You Know Who I Think I Am?
9. The (After) Life of the Party
10. The Carpal Tunnel of Love
11. Bang the Doldrums
12. Fame < Infamy
13. You're Crashing, But You're No Wave
14. I've Got All This Ringing in My Ears and None on My Fingers  

2008 - Folie à Deux 

Pete Wentz volt megint a fő dalszerző az album készítése alatt. Stump azt mondta, hogy "Wentz teljesen felülmúlta magát ennél az albumnál. Ő még azt sem tudja, milyen jók is ezek a szövegek itt.  Annak ellennére, hogy számos személyi fejlődést ért el (házasság, a fia születése), arra vágyott, hogy magáról eltaszítsa a hangsúlyt és fordítsa kifelé a világra. A dalok az albumon feltárják a hanyatló kapcsolatokat, erkölcsi dilemmákat, valamint társadalmi hiányosságokat, valamint a fogalmakat, mint a bizalom, hűtlenség, felelősség és elkötelezettség. A  Folie à Deux-t "üzenet felvételként" jelölte meg, amely a "materialista táncot veszi célba két egymással megszállot személy között, függetlenül attól, hogy tizenéves lányok és kézitáska készítős, politikusok és lobbisták vagy bulvárlapok és csillagok." A Folie à Deux boncolgatja még azt, hogy az önmotivált amerikai kultúra  és sok dalszöveg hogyan szándékozik szatírikus lenni. Míg az album tartalmaz polizikai hangokat, a banda el akarta kerülni, hogy nyíltak legyenek ezekben a témákban és ráhagyni az értelmezést a hallgatókra. Wentz az  "I Don't Care" című számra úgy utalt, mint egy "nárcisztikus himnusz", amely kiterjed a mostani generáció figyelmére. 

0. Lullabye 
1. Disloyal Order of Water Buffaloes 
2. I Don't Care 
3. She's My Winona 
4. America's Suitehearts 
5. Headfirst Slide into Cooperstown on a Bad Bet 
6. The (Shipped) Gold Standard 
7. (Coffee's for Closers) 
8. What a Catch, Donnie (featuring Brendon Urie, Alexander DeLeon, William Beckett, Elvis Costello, Travis McCoy, Doug Neumann & Gabe Saporta) 
9. 27 
10. Tiffany Blews (featuring Lil Wayne & Alexander DeLeon) 
11. w.a.m.s. 
12. 20 Dollar Nose Bleed (featuring Brendon Urie)
13. West Coast Smoker (featuring Debbie Harry)  



2013
 - Save Rock and Roll 

A "Save Rock and Roll" egy pop-rock album, amely ötvözi a  rock, pop és R&B elemeit. A  "The Phoenix" című dalt a szovjet orosz zeneszerző, Dmitri Shostakovich és dobok ihlették. Miközben Shostakovich Symphony No. 7 negyedik részét (Allegro non troppo) hallgatták, Stump-ot elragadtatta egy bizonyos karaktersorozat és hozzálátott felépíteni egy teljesen új dalt, amit ez befolyásolt. A Save Rock and Roll-t úgy jellemezték, mely tartalmaz "lüktető diszkó beütéseket, és halmozott metál éneklést. 

1. The Phoenix
2. My Songs Know What You Did in the Dark (Light Em Up)
3. Alone Together
4. Where Did the Party Go
5. Just One Yesterday (featuring Foxes)
6. The Mighty Fall (featuring Big Sean)
7. Miss Missing You
8. Death Valley
9. Young Volcanoes
10. Rat a Tat (featuring Courtney Love)
11. Save Rock and Roll (featuring Elton John) 

 



2015 - American Beauty/American Psycho 

 A zenekar elsődleges szövegírója, Wentz úgy érezte, hogy már "több szempontból" is úgy érezte, hogy a személyes életéről többet tudna írni. "Néhány dal mögött az ötlet a modern szerelemmel foglalkozik, vagy, hogy mi történik a fejemben és az életemmel, a Save Rock and Roll nem. Úgy gondolom, a  Save Rock and Roll kicsit szélesebb volt, mikor oda került a sor." "Centuries" azzal a céllal íródott, hogy inspiráljon. Wentz azt állította, hogy "Mint egy művész, akinek van platformja, vannak bizonyos dolgok, amikben ha hiszel, ki kell mondanod." Továbbá közölte, hogy  a  Fall Out Boy nem politikai banda.

1. Irresistible
2. American Beauty/American Psycho
3. Centuries
4. The Kids Aren't Alright
5. Uma Thurman
6. Jet Pack Blues
7. Novocaine
8. Fourth of July
9. Favorite Record
10. Immortals
11. Twin Skeleton's (Hotel in NYC)  

Utolsó frissítés: 2016.12.03. 16:04 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace