Starity

Repülős képek

3 oldal 1 2 3
Hozzászólok Nem indíthatsz új témát!
2011. március 07. 07:21 #21
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
11. sorozat meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 07. 07:32 #22
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
12. sorozat meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 07. 07:56 #23
Sellycica
Sellycica
Mahomie
 
StátuszKöszönöm mindenkinek aki törölt. Kedvesek vagytok...
  Csoport: Tag
Csatlakozott: 10.11.27.
Hozzászólás: 4856
Csatolások: 2575
Azonosító: 139674
Offline offline
smileeee.gif remélem jók
1 felhasználónak tetszik: agadu
2011. március 07. 13:13 #24
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
Idézet (Sellycica @ 2011.03.07. 07:56)
smileeee.gif  remélem jók

Köszi!
lesz MALÉV gép fotó is
1 felhasználónak tetszik: Sellycica
2011. március 07. 13:44 #25
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
2 legenda a MALÉV történelméből.
TU 154b2 és az IL 18 meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 07. 13:58 #26
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
MIG 21 meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 07. 14:13 #27
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
SAAB Jas 38 gripen
2011. március 07. 14:31 #28
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
DASH8 Q series meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 09. 20:48 #29
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
12.sorozat meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 09. 20:56 #30
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
IL 18 meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 23. 13:32 #31
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
13.sorozat meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 23. 13:45 #32
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
MALÉV gépek meghajolo.gif thumbsup.gif beer.gif
2011. március 23. 13:58 #33
- törölt felhasználó -    
Itt egy pár, ami rögtön kitünt! wink.gif
1 felhasználónak tetszik: agadu
2011. március 23. 14:03 #34
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
Rubik Ernő (Pöstyén, 1910. november 27. – Budapest, 1997. február 13.) gépészmérnök, pilóta, a legismertebb magyar repülőgép-tervező. A Rubik-kockát feltaláló Rubik Ernő édesapja. 1963-ban Kossuth-díjat kapott.

Az R–26S Góbé kétüléses, kétkormányos, fémépítésű kiképző vitorlázó repülőgép. Az 1960-as évek elején tervezték a Pestvidéki Gépgyár Esztergomi Gyáregységében Rubik Ernő irányításával. A Góbé Rubik Ernő fémépítésű gépcsaládjának legsikeresebb és legismertebb modellje, amelynél optimálisan sikerült ötvözni a kis szerkezeti tömeg, az egyszerű szerkezeti kialakítás és az olcsó gyárthatóság követelményeit.
Kezdő kiképzésre, alapszintű teljesítményrepülésre alkalmas gép. Kiegészítő berendezéssel használható műszeres kiképzésre is. Alkalmas dugúhúzó gyakolrására, felhőrepülés és műrepülés azonban a géppel nem végezhető. Csörléssel és repülőgép-vontatással is indítható.
1 felhasználónak tetszik: Mendi de lelly
2011. március 23. 14:12 #35
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
Az An–26 (NATO-kódja: Curl) kéthajtóműves, légcsavaros gázturbinás szállító repülőgép. A kijevi Antonov-tervezőiroda fejlesztette ki az An–24T alapján. 1969-ben mutatták be először, módosított raktérrel és nagyobb rámpával. Kínában a Xian Aircraft Factory gyártja licenc nélkül, J–14-ként, de ez J–7-re módosult.
2011. március 23. 14:13 #36
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
A MiG–29-es (oroszul: МиГ-29; NATO-kódja: Fulcrum) a Mikojan Tervezőirodában (OKB–155) a szovjet honi légvédelem számára kifejlesztett kis hatótávolságú elfogó-vadászrepülőgép, amely korlátozottan földi célok támadására is alkalmas volt. A későbbi típusváltozatok már a szárazföldi célok elleni támadásra is képesek. A gép 1986-ban a finnországi Kuopio Rissala légitámaszponton mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol 6 gép tett látogatást.
Hossz 17,32 m
Fesztáv 11,4 m
Magasság 4,73 m
Szárnyfelület 38 m²

Hajtómű 2 db Klimov RD–33 gázturbinás sugárhajtómű utánégetővel
Tolóerő 86,4 kN (fékpadon)
Beépített fegyverzet 1 db 30 mm-es Grjazev–Sipunov GS–301 gépágyú 150 lőszerrel
Fegyverfelfüggesztő pontok 6
Nem irányított rakéták 240, 80, és 57 mm-es rakétablokkok földi célok ellen
Bombák FAB–500M62, FAB–1000, TN–100
2011. március 23. 14:15 #37
gbiarl
gbiarl
új tag
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.08.20.
Hozzászólás: 1
Csatolások: 0
Azonosító: 105744
Offline offline
Nekem vannak saját spotterképeim! Mutassam őket? cool.gif
2011. március 23. 14:24 #38
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
MIG-15
A MiG–15 (NATO-kódja: Fagot) a Mikojan–Gurjevics-tervezőirodában (OKB–155) kifejlesztett szovjet első generációs sugárhajtású vadászrepülőgép. Első harci alkalmazására a koreai háborúban került sor, majd később részt vett a vietnami háború légi harcaiban is, valamint több más regionális konfliktus szereplője volt. Licenc alapján Csehszlovákiában, Kínában (J–2 elnevezéssel) és Lengyelországban is gyártották. A Szovjetunióban több mint 12 ezer darabot gyártottak belőle, a külföldi licenc-változatokkal együtt a teljes gyártási darabszám eléri a 18 ezret.
Hajtómű 1 db Klimov VK–1 gázturbinás sugárhajtómű
Tolóerő 26,5 kN
Hossz 10,11 m
Fesztáv 10,08 m
Magasság 3,70 m
Szárnyfelület 20,60 m²
Beépített fegyverzet 3 darab:
2 db Nugyelman–Rihtyer NR–23KM gépágyú, egyenként 80 db lőszerrel;
1 db N-37 37 mm-es gépágyú 40 lőszerrel
2011. március 23. 14:33 #39
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
A Jakovlev-tervezőiroda egy Oroszországban működő repülőgéptervező és -gyártó vállalat. Repülőgépeinek típusjelzése a Jakovlev vezetéknév rövidítése, a Jak (Як).
2011. március 23. 14:41 #40
agadu
agadu
Viva Rock & Roll
    Csoport: Tag
Csatlakozott: 09.06.22.
Hozzászólás: 1095
Csatolások: 4422
Azonosító: 99378
Offline offline
Az F–16 Fighting Falcon (Harci Sólyom) negyedik generációs, egy hajtóműves vadászbombázó repülőgép, amelyet az Amerikai Egyesült Államokban a General Dynamics fejlesztett ki, jelenleg a cégegyesülések után a Lockheed Martin gyártja. Eredetileg könnyű nappali vadászgépnek tervezték, azonban a mikroelektronika fejlődése folyamatosan tette lehetővé egyre fejlettebb fegyverek és berendezések integrációját, így napjainkban szinte minden fegyverfajtát bevethet, napszaktól és időjárástól függetlenül. Kategóriájának legsikeresebb repülőgépe, a legyártott gépek darabszáma a jelenlegi megrendelésekkel együtt eléri a 4300 darabot, a 24 üzemeltető országból 14 adott fel összesen 52 alkalommal (!)[2] utánrendelést, Egyiptom például összesen hétszer, Izrael ötször rendelt a repülőgépből. Gyártási költségeinek csökkentése érdekében a repülőgép számos alkatrésze csereszabatos más típusokéval, hajtóműve megegyezik az F–15 Eagle típuson alkalmazottal. Bár a fő megrendelő USAF már nem rendel a repülőgépből, az gyártásban marad legalább 2008-ig, de valószínűleg 2011-ig is. Utódja az F–35 Lightning II lesz. A repülőgéppel 71 igazolt légi győzelmet értek el.
Az F–16 kiváló légiharc-képességekkel rendelkezik, ami a repülőgép aerodinamikai tulajdonságai, kedvező tolóerő-tömeg aránya, alkalmazott fegyverrendszerei, az elektronikus kormányvezérlő rendszer (Fly by wire) mellett főképp az olyan, a pilótafülkét érintő újításoknak köszönhető, mint a pilóta kilátását semmilyen irányban nem akadályozó buborék kialakítású kabintető, az oldalra helyezett (botkormányt helyettesítő) joystick, a HOTAS (Hands On Throttle And Stick, kezek a gázkaron és botkormányon) rendszerű pilótakabin, és a nagy túlterhelés alatt a pilóta gerincére nehezedő nyomást könnyebben elviselni és a célt szemmel követni segítő, 30 fokban hátradöntött katapultülés.
Az F–16 hivatalos neve „Fighting Falcon”. Ez volt az első repülőgépnév, melyet az USAF pályázat eredményeként, Joseph A. Kurdell őrmester javaslatát legjobbnak ítélve választott ki, 1976-ban. A pilóták gyakran „Viper”-nek hívják, ez a név a General Dynamics által használt megnevezés volt a fejlesztés korai szakaszában.
3 oldal 1 2 3
Hozzászólok Nem indíthatsz új témát!