Jacques Villeneuve
- Értékelés
- tehetség: 10%
- stílus: 10%
- szimpátia: 10%
- Születési név
- Jacques Joseph Charles Villeneuve
- Becenév
- Newtown
- Születési idő
- 1971. április 09.
- Születési hely
- St-Jean-sur-Richelieu, Québec, Kanada,
- Foglalkozás
- Autóversenyző
- Családi állapot
- elvált, 2 gyermek
- Partner
- Camila Lopez
- Magasság
- 169 cm
- Eredeti hajszín
- barna
- Szemszín
- kék
- Csillagjegy
- Kos
- Linkek
- IMDB-adatlap
- Hivatalos weblap
- Twitter-oldal
- Facebook-oldal
- Starity RSS-csatorna
- Kapcsolódó sztárok
Jacques Villeneuve életrajza
Jacques Villeneuve 1971. április 9.-én született Kanadában, Quebecben. Édesapja az egykori forma 1-es pilóta Gilles, édesanyja pedig Joann Villeneuve. Annak ellenére, hogy Kanadában született, kicsi korától kezdve Monacoban élt. Villeneuvenek két nővére van: Melanie és Jessica, Jessica a pilóta féltestvére. Tizenegy éves volt, amikor édesapja meghalt, az 1982-es Belga Nagydíj időmérő edzésén, miután Jochen Mass-al ütközött.
Korai évek
1984-ben, két évvel az apja halála után, édesanyja, Joann, megígérte, hogy lehetővé teszi neki, hogy gokartozhasson, ha az iskolában jól teljesít, leggyengébb tárgya a matematika volt. Egy évvel később, Joann engedélyével az imolai gokartpályán egy 100 cc kartot vezethetett. 1988-ban, tizenhét évesen belépett a Alfa -kupába, ahol tizedik helyen végzett.
Villeneuve versenyzett az olasz Formula 3 sorozatban 1989 és 1991 között, de nem sikerült jó benyomást keltenie. 1992-ben versenyzett a japán Formula 3 sorozatban a Tom csapattal, nyert három versenyt.
Villeneuve hamarosan meghívást kapott Craig Pollocktól, a Trois Rivières Formula Atlantic versenyre, a versenyt 3. helyen fejezte be, Pollockot lenyűgözte Villeneuve, sikerült elintéznie, hogy a kanadai részt vehessen az észak-amerikai Toyota Atlantic sorozat következő szezonjában. Az 1993-as szezonban, Villeneuve hét pole pozíciót és öt győzelmet szerzett a 15 futamon, a bajnokságot a harmadik helyen zárta.
CART IndyCar World Series
1994-ben a A Forsythe-Green csapattal vett részt az IndyCar bajnokságban. Az első évben, Villeneuve második lett az Indianapolis 500-on, és megnyerte az első versenyt a Road America-n, a pályán, korábban nagybátyja is nyert és ahol első CART versenyét nyerte kilenc évvel korábban. Villeneuve hatodik helyen végzett a szezonban, 131 ponttal lemaradva a bajnok Al Unser Jr. mögött.
Az1995-ös szezont erősen kezdte Villeneuve, ekkor figyelt fel rá Frank Williams, a Williams Formula 1-es csapatának vezetője. Williams aláírt, 1996-ra Villeneuvevel, aki már 1995-ben elkezdett tesztelni a csapattal. Villeneuve volt az utolsó CART IndyCar World Series bajnok, mielőtt 1996-ban az két sorozatra az Indy Racing Leaguere (IRL) és a Champ Car World Seriesre oszlott.
Formula One
Williams (1996-1998)
Villeneuve két éves szerződést írt alá a csapattal, majd rögtön debütáló versenyén, az Ausztrál nagydíjon pole pozíciót szerzett, és majdnem megnyerte a versenyt. De az autójából szivárgó olaj miatt Villeneuve kénytelen volt lassítani, így csapattársa Damon Hill vette át a vezetést, ő pedig második lett. A szezon második futamán, Brazíliában kiesett, de a következő Argentin futamon második lett, majd a Nürburgringen megrendezett európai futamot megnyerte, ez volt első F1-es győzelme. Az idényben ezután még háromszor nyert nagydíjat (Nagy-Britannia, Magyarország és Portugália), a bajnokságot 78 ponttal a második helyen zárta, csapattársa Damon Hill mögött. Miután első Forma 1-es szezonjában 4 versenyt nyert, megdöntötte a ”Legtöbb győzelem az első szezonban„ rekordot, és ővolt az első pilóta sportág történelmében, aki második helyen végzett debütáló évében. Ez később Lewis Hamiltonnak sikerült (2007).
1997-ben Villeneuve lett a csapat első számú pilótája, Hill helyére a német Heinz-Harald Frentzen került. A szezonban 7 futamot megnyert, ugyanakkor 5 futamon kiesett, és a Japán nagydíjról kiárták, figyelmetlensége miatt. Mindezek ellenére 81 ponttal megnyerte a bajnokságot a német előtt.
Az 1998-as évben Villeneuve karrierje drasztikusan esett vissza, mindössze kétszer állhatott dobogóra, akkor is a harmadik-legalsó fokra (Németország és Magyarország). Egy évvel korábbi bajnoki címe után, 1998-ban meg kellett elégednie egy 5. hellyel, (21 pont). A következő évre aláírt a British American Racinghez.
BAR (1999-2003)
1999-ben a British American Racing (BAR) csapat pilótája lett, a csapatot Villeneuve és jó barátja/menedzsere, Craig Pollock alapították. Ebben az évben csapattársa a brazil Ricardo Zonta volt. Ebben az évben egyetlen pontot sem gyűjtöttek csapattársával.
A 2000-es szezonnak Honda motorokkal vágtak neki, a csapat neve pedig BAR-Honda lett. Ez az év lényegesen jobban alakult mint az előző, tíz alkalommal sikerült pontot szereznie, így 17 ponttal zárta a Világbajnokságot, a 7. helyen.
2001-ben kétszer is felállhatott a dobogó második fokára, Spanyolországban és Németországban. 12 ponttal, újra 7. helyen végzett üsszetettben.
A 2002-es év elején menesztették Pollockot csapatmenedzseri posztjáról, helyére David Richards került. Az angol és Villeneuve közötti viták miatt, a pilóta kezdte kényelmetlenül érezni magát a csapatnál. A BAR 004 nem bizonyult versenyképesnek, Villeneuve mindössze 4 pontot szerzett összetettben.
2003-ban sem állhatott dobogóra, sőt legjobb eredménye is két 6. helyezés volt.
Renault (2004)
2004-re nem volt szerződése Villeneuvenek, így kénytelen volt szüneteltetni F1-es karrierjét, de állította, hogy szeretne visszatérni. Szeptemberben az utolsó 3 futamon rajthoz állhatott, a francia Renault csapattal, Jarno Trulli autójával. Csapattársa a fiatal spanyol, Fernando ALonso lett, aki gyorsabbnak bizonyult a kanadainál. A következő szezonra Villeneuve kétéves szerződést írt alá a Sauberrel.
Sauber és a BMW Sauber (2005-2006)
Első Sauberes versenyén, az Ausztrál Nagydíjon, a negyedik helyről indulhatott, végül 13. lett. San Marinoban, a szezon negyedik versenyén, negyedik lett, ezt követően csupán két alkalommal szerzett még pontot. Az év végi összetettben csapattársa, Felipe Massa mögött végzett a 14. helyen, 9 ponttal.
2006, Villeneuve utolsó Forma 1-es szezonja. Számos változás történt a csapat háza táján, a téli szünetben. Megvásárolta a csapatot a BMW, új nevet kapott a csapat : BMW Sauber. Feilpe Massa elhagyta Saubert, a Ferrarihoz igazolt. Így a BMW Sauberhez érkezett, Nick Heidfeld. A szezon első 12 futamán összesen 7 pontot szerzett, majd a Német Nagydíjon, elszenvedett sérülése miatt (a verseny 31. körében) nem fejezte be a szezont. Helyére a csapat tesztpilótája, a lengyel Robert Kubica került. Nem sokkal később a BMW és Villeneuve bejelentették, a kanadai távozik a csapattól. azonnali hatállyal.
Stefan (2010)
Villeneuve 2009-ben közel állt, hogy visszatérjen a Forma 1-be, a Stefan csapattal, a 2010-es szezonban, de a FIA nem támogatta a Stefan GP indulását. Villeneuve kijelentette, hogy szeretne visszatérni 2010-ben és 2011-ben.
„Villeneuve Racing” (2011)
2010 közepén a német média arról számolt be, hogy Villeneuve saját - "Villeneuve Racing" nevű - csapatával szeretne visszatérni 2011-ben. Később kiderült, hogy a kanadai csupán társult az olasz Durango csapattal, a visszatérésből pedig nem lett semmi.
Le Mans
2007-ben részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen, a Peugeot csapat autóját vezette, Marc Genével és Nicolas Minassiannal. A 4. leggyorsabb időt szerezték meg a időmérőn, de a versenyt motorproblémák miatt fel kellett adniuk.
A 2008-as versenyt, Villeneuve és a Peugeot csapat a 2. helyen fejezte be. A csapat sokáig vezetett a versenyben, de az esővel nem tudtak megkűzdeni, az Audi lett a verseny győztese.
Ha sikerült volna megnyernie a 24-órás Le Mansi versenyt, ő lett volna az első autóversenyző, aki korábban Indianapolis 500 és Forma 1-es világbajnok is volt egyben.
NASCAR (2007-2012)
2007. augusztus 24-én Villeneuve bejelentette, hogy a NASCAR Craftsman Truck Series-ben rajthoz áll a szezon maradék hét versenyén, a Bill Davis Racing Toyotával. Az összesítésben 59. lett, 615 ponttal. Ugyancsak a NASCARBAN a Nextel Cup-ban is indult, két versenyen.
2008-ban egy, 2009-ben két versenyen indult a NASCAR Nationwide Series-ben a Braun Racing Toyotával, majd szintén kétszer rajtolt el a NASCAR Canada Canadian Tire Series-ben, a Jacombs Racing Forddal. 2010-ben is indult a NASCAR Nationwide Series-ben és a NASCAR Sprint Cup Series-ben, előző évi csapataival.
2011-ben és 2012-ben a Penske Racinggel állt rajthoz a NASCAR Nationwide Series 2 versenyén.
Egyéb kategóriák
A NASCAR és Le Mans mellett kipróbálta magát más kategóriákban is. 2008-ban és 2009-ben a Top Race V6-ban, rajthoz állt a Speedcar Series (Speedcar csapattal) 4 versenyén, a sorozat bajnokságát a 13. helyen zárta.
Zenei karrier
2006-ban, megjelent első dala "Accepterais-tu" címmel. 2007. februárjában Villeneuve kiadta első albumát a Private Paradise-t. Az album nem aratott nagy sikert, 2007. március 9.-éig csupán 233 példányt adtak el Quebecben. 2007. december 31.-éig, a Radio- Kanada bejelentette, hogy csak 836 CD-t adtak el Észak-Amerikában.
Magánélet
Villeneuve első barátnője, Sandrine Gros d'Aillon volt. Majd járt az ausztrál énekesnővel Dannii Minogueal, és volt egy rövid viszonya az amerikai balerinával, Ellen Greennel. 2006. május 29.-én feleségül vette barátnőjét, Johanna Martinezt, egy polgári szertartás keretein belül, Svájcban. A ceremónia után, kiderült, hogy Johanna gyermeket vár.A kisfiú, Jules 2006. november 14.-én született. Második fiúk, Jonas pedig 2007. december 23-án jött világra. A házaspár 2009 júliusában elvált. Villeneuve 2009-ben eladta Newtown nevű éttermét Montrealban. 2012 nyarán újra megnősült, szűk körű ceremónián, Sao Pauloban vette feleségül a brazil modellt, Camila Lopezt.
A 2010-ben Vancouverben megrendezett téli olimpia nyitó ünnepségén, ő volt az egyik zászlóvivő.
2001 ... Driven/Felpörgetve - pilóta
2011 ... Verdák 2./Cars 2 - Jacques Villeneuve (szinkronhang)
2007 - Private Paradise
Track List
1. Foolin’ Around
2. You Are
3. Father
4. Tout Dire
5. The Ones
6. Accepterais-Tu?
7. Why Did You Come
8. Vauguement
9. Lullaby
10. Private Paradise
11. Etrangers
12. Women Come, Women Go
13. Mother Earth
Nagyon nincs rendben Hailey és Justin Bieber házassága - kiderült, mi a vitáik fő oka
Nagyon nincs rendben Hailey és Justin Bieber házassága - kiderült, mi a vitáik fő oka
Kiderült, hogy min vitáznak a legtöbbet.
Brad Pitthez költözött az egyik lánya - Angelina Jolie nem örül
Brad Pitthez költözött az egyik lánya - Angelina Jolie nem örül
Nem örül neki, hogy a gyereke így döntött.
Szakítottak? Kiderült, miért nem látni mostanában együtt Kylie Jennert és Timothée Chalamet-ét
Szakítottak? Kiderült, miért nem látni mostanában együtt Kylie Jennert és Timothée Chalamet-ét
A Golden Globe óta nem mutatkoztak együtt.
Emily Blunt megmutatta, mit tud a lebegő ruhája, miután akkora port kavart az Oscar-díjátadón
Emily Blunt megmutatta, mit tud a lebegő ruhája, miután akkora port kavart az Oscar-díjátadón
A közösségi médiában sokan kritizálták a ruhája miatt.
Shakira elárulta, hogy tényleg a lekvárral bukott-e le Gerard Piqué
Shakira elárulta, hogy tényleg a lekvárral bukott-e le Gerard Piqué
Az elfogyott lekvár leplezte le a félrelépést?
Ezért vett feleségül egy sokkal idősebb nőt Aaron Taylor-Johnson, a Kraven, a vadász sztárja
Ezért vett feleségül egy sokkal idősebb nőt Aaron Taylor-Johnson, a Kraven, a vadász sztárja
A házasságáról mesélt a sztár.
Blake Lively viccet csinált Katalin hercegné botrányából
Blake Lively viccet csinált Katalin hercegné botrányából
Megszólalt a fotómanipulációs botránnyal kapcsolatban.
Vilmos herceg úgy érzi, ugyanaz történik Katalin hercegnével, mint az anyjával
Vilmos herceg úgy érzi, ugyanaz történik Katalin hercegnével, mint az anyjával
Szakértő szerint Diana hercegnéhez hasonlítja a mostani esetet.