Starity

Kimi Raikkönen

Kimi Raikkönen Kimi Raikkönen nemzetisége 327. 1437rajongó 99vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 97%
  • stílus: 94%
  • szimpátia: 94%
  • Születési név
  • Kimi Matias Räikkönen
  • Becenév
  • Iceman
  • Születési idő
  • 1979. október 17.
  • Születési hely
  • Espoo, Finnország
  • Foglalkozás
  • autóversenyzõ
  • Családi állapot
  • nős, 2 gyermek
  • Partner
  • Minttu Räikkönen
  • Magasság
  • 175 cm
  • Eredeti hajszín
  • szõkésbarna
  • Szemszín
  • zöld
  • Csillagjegy
  • Mérleg
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Heikki Kovalainen Jenni Dahlman Fernando Alonso David Coulthard Felipe Massa Juan Pablo Montoya Sebastian Vettel Nick Heidfeld Romain Grosjean

Kimi Raikkönen életrajza

KEZDETEK
Kimi-Matias Räikkönen Espoo-ban, Finnországban született 1979. október 17-én. Édesanyja Paula, édesapja Matti Räikkönen útépítő volt, 2010-ben szenteste előtt egy nappal hunyt el 56 éves korában. Egy bátyja van Rami, aki szintén az autóversenyzés világában helyezkedett el, hiszen rally versenyző. A fiúk már egészen kiskoruktól kezdve rajongtak az autós sportokért, édesapjuk több mellékállást vállalt, hogy fiai hobbiját támogatni tudja a család.

KORAI ÉVEK
9 éves volt, amikor elkezdett foglalkozni a gokartozással. 1988-ban már elkezdett részt venni néhány ifjúsági futamon Finnországban az A, B és C osztályban, és sikerült már győzelmet is elérnie. 1991-ben a finn gokart bajnokság mini-sorozatán is jelen volt, majd 1992-ben a Rakéta Gokart Bajnokság junior részlege következett. Itt helyezést először 1993-ban sikerült elérnie, a 9. hellyel kellett beérnie, majd 1994-ben a 2.-ként ért célba. 1995-től kezdve a finn gokart bajnokság A osztályában mutatta meg tehetségét, 1996-ban pedig a 4. helyet érte el. Még ebben az évben részt vett a gokart Európa-bajnokságon, a világbajnokságon és az északi bajnokságban is. 1997-ben a finn gokartbajnokság A osztályátban lett 1. és 4. helyet ért el az északi gokartbajnokság A osztályában. Részt vett a világbajnokságon is az A osztályban

Első Finnországon kívüli versenyére Monacoban került sor, ahol a kormányával gondok akadtak, nem adta fel és tovább folytatta, a célegyenesben pedig ezzel integetett szerelője irányába, így informálta a hibáról. Következő Monacoban tartott versenye is szintén emlékezetes marad a számára, ugyanis a biztonsági kerítés rossz oldalára került egy ütközés következtében, de itt is tovább folytatta, míg a gokart vissza nem került az útra. Bár szerelője nem bízott benne, de sikerült felvenni a többiekkel a tempót és végül harmadik helyen végzett.

1998-ban 1. helyezést szerezte meg a Nordic Championship nevezetű bajnokság keretén belül Varnában, Norvégiában, valamint ismét megnyerte a finn gokartbajnokság A osztályát . Egy évvel később 2. lett az European Formula Super A bajnokságnál az 1980-as világbajnok Peter de Bruijn által vezetett Dutch PDB Racing Teammel, amiért a Gillard futóművet használta, továbbá  2. helyet szerzett a finn gokartbajnokság A osztályában, és 10. helyet a gokart világbajnokság Super A osztályában.

Emellett egyik versenyzője volt a Formula Ford Euro Cupnak is, ahol 5. lett. Mire betöltötte 20. életévét, már megnyerte a British Formula Renault téli szériáját 1999-ben a Manor Motorsport csapattal, hiszen az év 4 versenyén is 1. helyezett lett. 2000-ben továbbra is a Manor Motorsporttal a tízből 7 rendezvényen sikerült 1. helyen végeznie a Formula Renault UK Championshipnél. Hétszer szerzett pole-pozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört. Összesítve ezt a két Formula Renault szériát, 23-ból 13-nál sikert aratott, ezzel pedig a nyerő rátája 57% lett.

KARRIER
SAUBER 2001

A korábbi sikereinek alapján, tehetségének köszönhetően, eredményeire felfigyelt rá Peter Sauber, és ennek köszönhetően egy tesztvezetést adott a finnek 2000 szeptemberében a Mugello Circuitban a Sauber Formula 1 csapatában. Több ilyen tesztlehetőség után Jerezben és Barcelonában, a Sauber úgy döntött, szerződtetik csapatukhoz a 2001-es szezonban. Egyes kritikusok, köztük a FIA elnöke, Max Mosley aggodalmát fejezte ki az F1  szuperlicence megadásával kapcsolatban egy ilyen tapasztalatlan versenyző számára, hiszen ekkor még csak 23 autóversenyen volt túl. Ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre az FIA-tól az első három futamra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz balesetet vagy követ el komoly szabályszegést.

Végezetül 2001-ben ausztrál nagydíjon bajnoki ponttal sikerült debütálnia. Későbbiekben kiderült, 30 perccel a verseny kezdete előtt még aludt. Szilárd debütáló éve volt, hiszen négy pontszerző helyezést ért el, valamint nyolc alkalommal a TOP 8-ban sikerült végeznie. 9 ponttal fejezte be az évet. A szezonban két alkalommal lett 4., Ausztriában és Kanadában, ezek voltak legjobb eredményei első évében. Csapattársával, Nick Heidfelddel együtt hozzásegítették a csapatot az addigi legjobb elért eredményéhez, 4. lett a konstruktőr-világbajnokságnál, hiszen a két versenyző összesen 21 pontot gyűjtött

McLaren (2002–2006)
2002
A Sauber motor ellátója már hosszú ideje a Ferrari, a finn nevét a média többször emlegette együtt a Ferrarival is, ennek ellenére a McLarent sikerült kellően lenyűgöznie, és Ron Dennis csapatában kapott helyet a 2002-es évben. Ezzel a kétszeres-világbajnok finn Mika Häkkinennek a helyét vette át, és David Coulthard csapattársaként kezdte meg új az évadot. Első versenyén a McLarennél 3. helyezett lett a pódiumon Ausztráliában. A dobogós helyezést követően egy kisebb pech szériába keveredett, melynek köszönhetően 5 versenyen is kiesett, majd Kanadában 4., az Európai Nagydíjon pedig ismét 3. helyezett lett. 

A Franciaországban egészen közel került ahhoz, hogy megszerezze első verseny győzelmét, de néhány körrel a vége előtt kicsúszott az Adelaide-i hajtűben, mivel Allan McNish Toyotájának a motorja eresztette az olajat magából, ami ott maradt a pályán. Végül a 2. helyezett lett.  Bár a McLaren az év folyamán számos motor problémával került szembe, mégis 24 pontot szerzett és négyszer is felállhatott a pódiumra. A szezont a 6. helyen fejezte be, csapattársa David Coulthard mögött. így összegezve a 3. pozíciót szerezték meg a McLarennek a konstruktőr-világbajnokságnál.

2003
2003-ban az év első futamán Ausztráliában az 1. helyen volt egészen sokáig, ám a boxutcában túl gyorsan hajtott, ami az autó elektronikus rendszerében található szoftverhiba miatt következett be. Végül a 3. helyre érkezett. Malajziában nyerte meg első versenyét, Rubens Barichello és Fernando Alonso pilótákat megelőzve, annak ellenére, hogy a 7. helyről startolt. Legközelebb, Brazíliában bizonyíthatott, ahol a győztesnek kiálltották ki, miután leállították a futamot az 55. körben. A szabályok szerint a győztes a verseny megszakítása előtti két körből kerül ki, ami a 53. volt. Egy héttel később, bebizonyították, hogy Giancarlo Fisichella az 56. körében járt, így a győztes az 54-ből választották, ezzel pedig a finn a 2. lett.

Amíg más csapatok elkezdték fejleszteni autóikat, addig a McLaren még mindig a 2002-es futóművet használta, ez pedig kezdett kihatni a verseny alatt nyújtott sebességre is. Imolában azonban a 2. helyen zárta a futamot. A Spanyol Nagydíj időmérőjén hibázott, így a rajtrács utolsó helyéről kellett indulnia. Ám a verseny kezdetén ütközött Antônio Pizzonia-val, aki a helyén ragadt kipörgésgátló hiba miatt, így a finn kiesett.

A következő futamok inkább szóltak a stratégiáról, mintsem a sebességről. Motorproblémák ellenére sikeresen megvédte 2. helyét Rubens Barrichello-val szemben Ausztriában. Monacoban elképesztően közel volt a győzelemhez, de kevesebb mint egy másodperc volt közte és Juan Pablo Montoya között. A kanadai pályán a boxutcából kellett indulnia, mivel az időmérő alatt kicsúszott alulkormányzás miatt, végül pedig 6. lett, egy perccel Michael Schumacher célbaérte után.

Az Európai Nagydíjon 1. helyről indíthatott, és ezt a pozíciót sikeresen meg is tartotta a 25. körig, amikor motorproblémákkal kellett szembenéznie. Michael Schumacher 5. helyen végzett, ezzel pedig 4 pont előnyre tett szert vele szemben. Franciaországban 4. lett Schumacher mögött, de a Brit Nagydíjon egy ponttal sikerült elé kerülnie a 3. helyezésével. Németországban nem sikerült a versenyt befejeznie, ugyanis Ralf Schumacher és Rubens Barrichello pilótákkal az első kanyarban balesetet szenvedtek. A Magyar Nagydíjon viszont szerencsésebbnek mondhatta magát, ugyanis a dobogó második fokán állhatott.

Olaszországban a verseny előtt a FIA kapott egy fülest a Ferraritól a Michelin gumik szélességével kapcsolatban, ami már illegálisnak számít. A Michelin kényszerítve lett, hogy keskenyebb gumikkal álljanak elő, ezzel pedig úgy tűnt elvesztették előnyüket a Bridgestone-nal szemben az egész szezonban. A McLaren szintén bejelentette, a régi MP4-17D-t használják, ahelyett hogy az új MP4-18-at alkalmaznák, mint ahogy az tervezve volt eredetileg.

Amerikában 1. helyről indult, de lecsúszott a futam végére a 2. helyre, Schumacher előzte meg. Egy verseny volt már csak hátra, Schumacher számára pedig már csak egy pont kellett a győzelemhez. A finnek kellett volna nyernie a következő versenyt, úgy hogy Schumacher nem szerez pontot. így még lett volna esélye a világbajnoki címre. Japánban végül 8. helyről felkúszott a TOP 3-ba, Montoya kiesése juttatta a dobogó második fokára. A Ferrari kimagasló teljesítménye és az újonnan bevezetett pontrendszer miatt (10-8-6-5-4-3-2-1 elosztásban az első 8  helyezett kapott pontot) Michael Schumacher diadalmaskodott, 1. helyre érkezett, ezzel pedig megszerezte 6.  győzelmét. Végül a finn csak két ponttal lett lemaradva Schumacher mögött. A csapat éppenhogy lecsúszott a 2. helyezésről, a Williams alatt végeztek mindössze 2 ponttal, míg a Ferrari 12 pontos előnnyel rendelkezett. A 2003-as évad a 2000-es évek egyik legszorosabb szezonja volt.

2004
2004-es évben az első 7 verseny alatt összesen 1 pontot sikerült szereznie, Michael Schumacher 60 pontjához képest. A McLarent, és különösen a Mercedes motort többször is bukás érte, ennek eredménye az lett, hogy a hétből csak két futamon tudott végig versenyezni. Kanadában 5 alkalommal kellett a boxba kimennie, és 5.-ként végzett, hiszen a Williams-BMW és két Toyota is diszkvalifikálva lett. Az Államokban 6. ért a célba.

A Francia Nagydíjon a McLaren kihozta az új MP4-19B-t, itt pedig csapattársa, David Coulthard mögött végzett a 7. helyen. Silverstone-ban a pole-pozícióban indulhatott, és végül Michael Schumacher után, 2.-ként ért célba. Ezután a biztató megjelenés után a két McLaren a 2. sorból kezdhette meg a futamot. Mindkét autó számára kedvezően kezdődött a verseny, ám a finn a 13. körben elvesztette hátsó szárnyát, miközben másodikként Schumacher nyomában volt. Magyarországon 10. helyről indult, és itt sem sikerült befejeznie a futamot, szintén a 13. körben esett ki elektromos hiba miatt. Belgiumban 10. helyről indult és a 11. körben már ő vezette a versenyt, ezzel pedig a szezon első McLaren győzelme is megérkezett, valamint övé volt a leggyorsabb köridő is. A következő hétvégén Monzában, a 13. körben ismét kiesett, ezúttal elektronikai hibák miatt, az autó megállt a boxban és újra kénytelen volt feladni a versenyt. Legközelebb Kínában ült a kormány mögé, ahol mindössze 1.4 másodperccel maradt le a győztes Rubens Barrichello mögött, ezzel 3. lett.

Japánban a verseny első körében Felipe Massa kipörgette, emiatt pedig az autó kezelhetőségével akadtak problémái. Ám ezek nem jelentettek számára nagy akadályt, ugyanis sikerült a 6. helyre jutnia, 2.5 másodperccel Alonso mögé érkezett. A szezon utolsó futama Brazíliában volt, ahol a pole-pozícióból induló Barrichellot előzte meg, még mielőtt elértek volna a Curva De Solhoz. Később Montoyával küzdött meg az 1. helyért, végül pedig 1 másodperc különbséggel második lett. Az évet 7.-ként zárta 45 ponttal, míg csapattársa, Coulthard 10. lett 24 ponttal.

A 2004-es szezon csalódottságai ellenére Kimit még így is a sport egyik feltörekvőbb csillagának tekintették Button, Alonso és Montoya mellett. Többen is azt jósolták a 2005-ös évre, hogy remek pályabeli csatákkal lesz tele az újjáéledő csapatokból. Ross Brawn és Jean Todt által utalások is születtek, mely szerint a Ferrari a jövőben átgondolja a szerződtetését. 2004 novemberében a finn bejelentette, hogy Steve Robertson menedzserével versenyző csapatot kíván létrehozni Räikkönen Robertson Racing (másnéven Double R) elnevezéssel, amely 2005-ben versenyezne a Formula 3-ban. 

2005
2005-ben újabb jelentős szabályváltozásokat hoztak a Formula–1-ben. A legfontosabb az a szabály volt, aminek értelmében a versenyzőknek egy garnitúra gumival kellett végigfutniuk az időmérő edzéseket és a teljes versenytávot, valamint a motorszabály, amely szerint egy hajtóműnek két versenyhétvégét kellett kibírnia. A rajtsorrendről az első 6 futamon két „egykörös” időmérő edzés döntött (egy szombaton, egy vasárnap), ám a nürburgringi európai nagydíjtól kezdve a nézők és a média általános elégedetlensége miatt eltörölték a vasárnapi időmérő edzést.

Räikkönen 2005-ös szezonkezdete közel sem volt tökéletes. Az autó túl finoman bánt a Michelin gumikkal,  és nem tudta elég jól felmelegíteni azokat a versenyképes kvalifikációs időkre. A legjobb időmérő pozíció, amelyen egy McLaren pilóta el tudott érni az első három verseny alatt a 6. helyezés volt. Ezt később tovább súlyosbította, ugyanis elakadt az szezon első verseny rajtrácsán Ausztrál Nagydíjon, így azt 1 ponttal sikerült csak befejeznie. Malajziában úgy nézett ki, dobogós helyezést fog elérni, ám egy gumiabroncs szelep meghibásodott, és kiejtette a pontszerzők közül. Ebben az évben Bahrainben sikerült először a dobogóra felállnia, 3. lett Alonso és Jarno Trulli mögött.

Egymást követő három alkalommal is pole-pozícióból is indulhatott San Marino-ban, Spanyolországban, és Monaco-ban győzedelmeskedett Neil Martin safety car stratégiája által. Imolában közel volt az 1. helyhez, de egy felfüggesztéshiba miatt sajnos ez meghiúsult. Viszont a következő két versenyen nyert, ezzel pedig az élen haladó Alonsotól már csak 22 pontra volt. Barcelonában egy igazán szép 1. helyet sikerült összehoznia, Alonso elé került, valamint Monte-Carloban is rajt-célgyőzest volt. Elfékezte a jobb első kerekét, miközben igyekezett lekörözni Jacques Villeneuve pilótát. Ennek az eredménye az lett, hogy annyira elkezdett vibrálni a kerék, hogy az utolsó végül az leszakadt. Nekiütközött a gumifalnak, ennek köszönhetően pedig rivális Alonsó újabb 10 ponttal gazdagodott. A gumi lecserélése egy relatív biztonságon 3. hellyel ért volna fel. 2005-ben gumicserét csak akkor engedélyeztek, ha az lapos vagy pedig sérült volt, biztonsági okokból kifolyólag. Ekkor nem volt még arra példa, hogy a versenyző az eféle gumit eléggé veszélyesnek tartotta volna. Ám ez az incidens részben azt eredményezte, hogy a szabályzatot módosították a gumicserét illetően, és most már engedélyezték büntetés nélkül a cserét.

Alonso első nagyobb hibája Kanadában a győzelmet hozta meg Kimi számára. A következő hétvégén Amerikában a Michelin gumit használó csapatok biztonsági okok miatt a felvezető kör után kiálltak a boxutcába. Ugyanis a Michelin nem tudott megfelelő gumikat szállítani a versenyre, ami elég strapabíró lett volna a célegyeneshez vezető kanyarhoz, és 6-7 kör után azok akár fel is robbanhattak volna. A Francia NagyDíjon 10 helyes büntetésben részesült, miután az új Mercedes Benz motorját lecserélték, amely a pénteki gyakorlás folyamán meghibásodott. Végül Fernando Alonso mögött végzett a 2. helyen. Egy héttel később a Brit Nagydíjon egy újabb Mercedes motorhibával került szembe olajszivárgás miatt, ezzzel pedig az időmérős 2. helyezése 12. helyre váltott át. A versenyen végül a dobogó 3. fokára állhatott fel.

Németországban elég kényelmesen a verseny elején állt egész hétvégén, de végül hidraulika meghibásodása miatt ezzel Alonsonak adta át a győzelmet és ezzel további 10 pontot. Ez volt a 3. kiesése, amikor az 1. helynek mondhatott búcsút, mindhárom alkalommal Alonso került ki elsőként. A Magyar Nagydíj megnyitásán elárulta, annak ellenére, hogy kényelmesen érni magát a McLaren csapatnál, felvetette annak lehetőségét, hogy ha a szerződése 2006-ban lejár, elhagyja a csapatot, ha nem siker megoldani a megbizhatósági problémákat. Egy sajtótájékoztatón azt mondta: "Jobban kell dolgoznunk azon, hogy megbizonyosodjunk, az autó nagyon is megbízható." Azonban a kockás zászló lebegtetésével jelezte Michael Schumacher győzelmét, miután csapattársa Montoya egy hajtómű meghibásodása miatt kiesett a vezető pozícióból.

Kimi Magyarországon a leghátrányosabb helyzetből nyerte meg a versenyt, majd elsőként sikerült megnyernie az első futamot Törökországban. Két héttel később elvették tőle a pole-pozícióját és 10 helyes büntetést adtak neki motorcsere miatt. Kiderült, 5 körrel több üzemanyagot tartalmazott az autó, mint amennyi csapattársának Montoyának volt, valamint hattal több, mint Alonso-nak, mégis sikerült felülmúlnia őket. A verseny alatt egy extra megállásra kényszerült, amikor a bal hátsó gumiabroncsa elkezdett leválni, ezzel pedig lekerült a 12. helyre. Sikerült újra élre törnie, de amikor igyekezett megelőzni Giancarlo Fisichellát, az autó kipördült és végül 4. lett.

2. alkalommal nyerte meg Belgiumban a Spa-Francorchamps-ot. A következő verseny Brazíliában volt, Alonso megnyerte a bajnoki címet, miután 3.-ként ért be Montoya és Kimi mögött. Az év utolsó előtti futamán, Japánban megszerezte 7. futamgyőzelmét a szezonban, miután 17. helyről indult. Az eső és motorhiba miatt került ennyire hátra. A győzelmet akkor sikerült bizonyítani, amikor a végső körben átvette a vezetést a Renault pilótától, Fisichellától, aki 3. helyről indult és majdnem az egész futam alatt az élen volt. Ez a mozdulat pedig Peter Windsor nevű Formula 1-es újságíró szerint a leglátványosabb volt a verseny alatt. A szezon utolsó futamán, Kínában pedig 2. lett Alonso mögött.

A világbajnoki pontversenyben a finn összesen 112 pontot gyűjtött és a 2. helyen végzett a 133 pontos Alonso mögött. Räikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya 60 ponttal a 4. helyen végzett, ugyanis két futamot szezon eleji sportbalesete miatt kihagyott, egyről pedig kizárták a csapat hibája miatt.

A F1-ben megkapta "Az év vezetője" elismerést, valamint az Autosport "Az év nemzetközi versenyvezetője" díját. 

2006
2006-ban újabb technikai változtatások történtek: a V10-es motorokról áttértek a V8-asokra. Ez az év újabb csalódás lehetett a versenyző számára: a McLaren teljesítménye elmaradt a fő rivális Ferraritól és Renault-tól. Bahrainben a pénteki gyakorlás alatt futamon technikai hiba hátráltatta, az időmérő első szakaszában látványosan a hátsó felfüggesztése eltört, így csak a 22. helyről indulhatott. Ám a futamon minden rendben alakult így 3.-ként állhatott fel a pódiumra Alonso és Michael Schumacher mögött. A 2. futamon a Red Bull Racing pilótája Christian Klien hátulról beleütközött, ez a bal hátsó felfüggesztés meghibásodását eredményezte, emiatt pedig kiesett.

Miután az évet egyértelműen a Renault mögött indította, a McLaren javulni látszott Ausztráliában. Itt egy elfékezett gumival, és a szárny egy darabjának elvesztésével találta szemben magát, ami ugyan a tempóján meg is látszott,  de a verseny utolsó szakaszában Alonsót igyekezett utolérni, ezzel övé lett a leggyorsabb idő, és végül 1,8 másodperccel ért később be a célba, mint a spanyol.  San Marino Nagydíjon rossz stratégiai döntések, és egy általa elkövetett hiba miatt 8. helyen végzett az időmérő alatt, a futamon pedig a verseny első szakaszában nem sikerült kikerülnie a tömegből, Michael Schumacher és Alonso viszont sikerrel járt. Végül az 5. helyen végzett. Ron Dennis csapat főnök Kimi teljesítményét okolta, amiért a McLaren csapat nem lett a verseny végén második.

A Spanyol Nagydíj folyamán 9. helyről indulhatott, az első kör alatt pedig sikerült felhoznia magát az 5. helyre, amit sikerült megtartania a verseny nagy részén, 5.-ként fejezte be. Néhány nappal ezután azt nyilatkozta, semmi esélye sem volt megnyerni a világbajnokságot 2006-ban. Monacoban a 3. helyről startolt, a futam során pedig másodpercekre volt csupán Alonsotól, ezt pedig egész sokáig sikerült megtartania, ám a safety car időszaka alatt a hőpajzs meghibásodása miatt autó kigyulladt. Kiesését követően a TV élőben adta ahogy a kikötőben végigsétál a sisakjában és egy yacht fedélzetére mászott.

 A Brit Nagydíj alatt a 2. helyről indulhatott, Alonso mögött és Schumacher előtt. Ezt a felállást megtartották a második kiállásig is, ahol Schumacher megelőzte, ez pedig a verseny végéig nem is változott. Kanadában felállhatott a dobogó 3. fokára. Franciaországban a 6. helyről kezdhette a futamot, amit 5.-ként fejezett be. Ekkor már csapattársa a korábbi próbavezető Pedro de la Rosa volt, Montoya helyett. Németországban az 1. helyről startolt. Miután volt egy csatája a pályán Jenson Buttonnal, 3. lett. Magyarországon is szintén pole-pozíciót szerezte meg, de miután hátulról nekiment a lekörözött Vitantonio Liuzzinak a 25. körben, fel kellett adnia a versenyt, ez pedig a 4. kiesése volt a szezonban.

Törökországban az 1.kanyarban balesete volt Scott Speeddel, ez pedig gumiabrocs- és felfüggesztési károkhoz vezetett. Kerékcsere után, a verseny véget ért számára félúton a következő körnék, ugyanis ekkor a korlátba csapódott a 4-es kanyarnál, hiszen elvesztette a hátsó markolatot. Az Olasz Nagydíjon megszerezte a pole-pozíciót 2 ezreddel volt gyorsabb Schumachernél. Az 1. boxkiállás után Schumacher mögé került, ez pedig a verseny végéig így is maradt. A verseny után Schumacher bejelentette visszavonulását ahogy véget ér az évad. Később pedig nyilvánosságra hozták, hogy a helyére a Ferrarinál Kimi fog kerülni 2007-ben, 3 éves szerződést írtak alá. Ezzel csapattársa lett a 2006 óta Ferrarinál versenyző brazil Felipe Massának.

Kínában újabb kiesés következett a számára fojtószelep problémák miatt. Az utolsó két nagydíjon, Japánban és Brazíliában, sikeresen célba ért, de egyik alkalommal sem állhatott fel a pódiumra.

A British Formula 3 Championship csapata, a Räikkönen Robertson Racing sikereket ért el, a brit vezető, Mike Conway nyerte meg az ez évi International Series címet és a rangos Macau Nagydíjat is.

Ferrari (2007-2009)
2007
A szezont Ausztráliában pole-pozícióval kezdte meg, övé lett a leggyorsabb köridő, és Nigel Mansell óta ő lett az első, aki az 1. futamgyőzelmét a Ferrarival érte el. Malajziában már az elején megelőzte Lewis Hamilton, a verseny további részét mögötte töltötte és 3.-ként ért célba. Bahrainben a 3. helyről indult, Alonso megelőzte a verseny során, ám sikerült visszaszereznie a pozícióját és 3.-ként végzett. Spanyolországban sajnos kiesett elektronikai hibák miatt a 10. körben Ez a bajnokságban a 4. helyre szorította vissza, csapattársa, Felipe Massa mögé. Monacoban az időmérő alatt korlátnak ütközött, ezzel pedig a jobb első felfüggesztését tette tönkre. 16. helyről indult és sikerült nyolcadikként befejeznie.

Kanadában 4.-ként indulhatott, 5. helyen végzett, csapattársát Massát pedig kizárták. Az Egyesült Államokban 4.-ként ért célbe, innen is indult, valamint övé lett a leggyorsabb köridő. 10 futam maradt hátra, 26 ponttal volt lemaradva a vezető Lewis Hamilton mögött a bajnokságban. 

Franciaországban az időmérőn a 3. helyen végzett, ebből a pozícióból indulhatott. A verseny 1. kanyarában sikeresen megelőzte Hamiltont és a hátralévő idő nagy része alatt meg is tartotta ezt a helyet csapattársa, Massa mögött. Boxutca ideje alatt viszont a brazil elé került, ezzel pedig megszerezte a szezon 2. futamgyőzelmét. Ez volt a 11. győzelme a Formula 1-es karrierje alatt, valamint a Ferrari 1. győzelme is a 2007-es évben. A Brit Nagydíj szombati napján a pole-pozícióhoz igazán közel volt, de az egyik kanyart túl szélesen vette be, így 2. helyről kezdte meg a versenyt. Kiállásoknál mindig átvette a vezetést, először Lewis Hamilton elé került, később pedig Fernando Alonsot hagyta maga mögött.

Az Európai Nagydíjon megszerezte 2. pole-pozícióját de a későbbiekben kiesett. Nagyon esős időben kellett vezetniük és probléma akadt az autó hidraulikája miatt. Magyarországon 4.-ként kvalifikálták, de Fernando Alonso büntetése miatt 3. helyről indult. Még az elején átvezette az 1. helyet Nick Heidfeldtől és nyomás alatt tartotta Hamiltont egészen a végééig. Végül be kellett érnie a 2. hellyel, ugyanis 0,7 másodperccel került mögé. Törökországban a gyakorlás alatt a leggyorsabb körében az utolsó szektorban hibát vétett, ez a 3. helyre sorolta be. A verseny alatt átvette Hamiltontól a 2. helyet, amig meg is tartott a végéig.

Monzában a 3. gyakorlási szakasz alatt mielőtt elért volna az Ascari sikánhoz, gumifalba csapódott. 5. helyről indult a Ferrari tartalékautójában miközben nyaki problémákkal küszködött. A Ferarri csapat egy szokatlan egy kiállásos stratégiát alkalmazott, amely a 3. helyre szorította vissza, miután Hamilton megelőzte a friss gumikon. Belgiumban, amely egyébként a kedvence, 1. helyről indult és megszerezte 4. győzelmét.

Japánban ekkor egy új helyszínen versenyeztek, ez pedig a Fuji. Hamilton és Alonso mögül indulhatott, a verseny első 19 körét pedig a safety car vezette az extrém nedves pálya miatt. Kimit és csapattártát, Massát elég súlyosan érintette, hogy már a korai szakaszokban át kellett váltaniuk extrém esős gumikra, mivel a FIA gumiabroncs-szabályainak bejelentése későn érkezett a Ferrarihoz. A verseny vége felé elérte a 3. helyet, viszont már nem sikerült megelőznie Heikki Kovalainent a 2. pozícióért.

A Kínai Nagydíjon Shanghai-ban a gyakorlás ideje alatt övé volt a leggyorsabb kör folyamatosan, viszont az időmérőn Hamilton szerezte meg a pole-pozíciót könnyebb üzemanyag mennyiségnek köszönhetően, Kimi 2., Massa pedig 3. lett. A futam kezdetén könnyeb esőzés alakult ki, a versenyzőknek köztes esőgumikat kellett használniuk indulásnál. A boxkiállások 1. körében Hamilton elvesztette a tapadást, miközben gumiabroncsai megrepedtek, Kimi ezzel pedig átvette a vezetést. Hamilton később kiesett, ugyanis a boxutcában a kavicságyba csúszott. Kimi ezennel a szezon 5. győzelmét is megszerezte és ezzel a remény is visszatért. Ez volt a 200. versenygyőzelem és 600. pódium a világbajnokságban a Ferrari számára, mint gyártó. Csapatként a 200. győzelmüket a következő versenyen Brazíliában szerezték, a 600. pódium pedig 2008-ban volt Bahrainben. Megkapta a 2007 Formula One Drivers címet, miután megnyerte a brazil futamot is. Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Formula–1-es világbajnokságot.

2008
Ausztráliában, az 1. verseny után csalódott volt, ugyanis a 15. helyről indulva végül 8.-ként ért be a célba mechanikai problémák miatt. 1. versenyét a szezonban Malajziában nyerte meg, ahol maga mögött tudhatta Robert Kubicát és Heikki Kovalainent. Bahrainben a rajtrács 4. helyéről kezdte meg a versenyt. 3. körben megszerezte a 2. helyet, ezt a végéig meg is tartotta, csapattársa Felipe Massa mögött, aki a bajnokságban is vezetett.

Spanyolországban karrierje 15., az évben pedig az 1. pole-pozícióját is megszerezte, ez pedig hozzásegítette a futamgyőzelemhez, valamint az övé volt a leggyorsabb kör is. Megelőzte MIka Häkkinent a leggyorsabb körök és dobogós helyezések listáján, így a legmagasabb rangú finn versenyző lett. Törökországban 4. helyről indult, bár a verseny 1. szakaszában összeütközött Heikki Kovalainennel, melynek következménye a sérült első szárny lett, mégis képes volt a leggyorsabb időt elérni és 3.-ként célba érni.

Monacoban csapattársa Massa mögé, 2.-ként kvalifikált. A rajtnál Hamilton, majd később Kubica is megelőzte. Kubicát boxkiállása után vissza akarta előzni, de a célegyenes végén kicsúszott és letörte az első légterelőjét. Még így is lett volna esélye pontot szerezni, de nem sokkal a verseny vége előtt egy fékezésnél elvesztette uralmát az autója fölött a nedves pályán és az előtte haladó Adrian Sutilba rohant. Bár az autó nem sérült meg túlságosan, újabb boxkiállásra kényszerült, ahol első szárnyát cserélték, majd csak a 9. helyen intették le. A baleset miatt bejelentette Mike Gascoyne, a Force India technológiai igazgatója, hogy hivatalos tiltakozást ad be, hogy büntetést kapjon Kimi, de ez végül nem valósult meg.

A Kanadai Nagydíjon 3. helyről indult, és a leggyorsabb körét akkor érte el, amikor a 2. helyen álló Robert Kubicát igyekezett utolérni. A safety car akkor lépett a pályára, amikor Adrian Sutil autó veszélyes pozícióban állt le. Kubicával mindketten Hamilton elé kerültek, amikor a safety car időszaka alatt kimentek a boxutcába. A boxutca végén piros lámpa jelzi, mikor mehetnek vissza a pályára, Kimi és Kubica egymás mellett álltak, Hamilton pedig ezt nem vette észre, és az autó hátsó részét megütötte, ezzel pedig mindkét autó kiesett.

Franciaországban 16. alkalommal a pole-pozícióból indult, ami a Ferrari számára a 200. volt. Kimi magabiztosan vezette a futamot, amikor jobb oldali kipufogócsöve előbb meglazult, majd leszakadt az autójáról, karosszéria-elemeket magával rántva. Massa könnyedén megelőzte, de a 3. helyen haladó Jarno Trulli már túlságosan le volt maradva ahhoz, hogy befogja. A 2. helyéért járó nyolc ponttal a világbajnokság 3. helyére zárkózott föl, Kubica mögé, akit Massa váltott az élen.

A futam előtt a népszerű fotóst, Paul-Henri Cahiert a földre nyomta, amikor egy közeli képet csinált. Kimi menedzsere, Steve Robertson azt állította, hogy a versenyzőt a fotós megérintette a lencséjével, és a holmiján állt, de Cahier ezt vitatta. A verseny esős volt, 3. helyen maradt Hamilton és Kovalainen mögött, amíg Kovalainen megpördült és átvette tőle a 2. helyet. Később Hamilton nyomában volt, ekkor hozta a leggyorsabb kört. 1.  kiállásnál a csapat reménykedett a szárazabb pályában a későbbiekben, a gumikat is így választották, ám egy újabb esőzés miatt gyorsan elvesztette a tempót és a 6. helyre esett vissza, mielőtt még új gumiabroncsokhoz jutott volna. Végül 4. lett.

Magyarországon 6. helyről indulva a 3.-ként ért célba, ugyanis Hamilton gumiabroncsai kilyukadtak, Alonsot megelőzte egy kiállásnál, Massa pedig motorhiba miatt esett ki. Az Európai Nagydíj során 4. helyét nem sikerült megtartania, Kovalainen elé került. 5.-ként a 2. kiállásig versenyzett, amikor a boxutcából indult volna el az üzemanyag tömlő még nem volt eltávolítva, ez pedig az egyik mechanikusnak törött lábujjat eredményezett. Két körrel később pedig olyan motorhibával találta szemben magát, mint Massa az előző versenyen, a motorban egy hajtórúd megtört és kénytelen volt feladni a versenyt.

Belgiumban ismét a 4. helyről indult, és már az elején megelőzte Kovalainent és Massát is, a 2. körben pedig Hamiltontól szerezte meg a vezetést. Övé lett a leggyorsabb köridő, valamint az 5 másodperces kiállás is. A verseny végén érkező esőzés miatt Hamilton igyekezett utolérni a pálya utolsó kanyarában, amikor már csak két kör volt hátra. Levágta a kanyart, Kimi elé került, később viszont megengedte neki, hogy visszaszerezze helyét, ám Hamilton újból lehagyta. Ez folytatódott a kör további részében, amíkor Kimi került az 1. helyre, Hamilton pedig összeakadt a lekörözött Nico Rosberggel, Hamilton ezzel pedig a fűre került. A következő kanyarban Hamilton ismét megelőzte, miközben igyekezett felzárkózni, elvesztette irányítását az autó felett és a falba csapódott.

Olaszországban rendkívül nedves körülmények között kellett versenyezniük, 14. helyről indult, ahonnan sokáig nem is sikerült fentebb kerülnie. Később a 9. helyet megszerezte, ezzel pedig a leggyorsabb kör az övé lett. Szingapúr lett az 1., a Forma 1 történelmében, amikor esti futam volt, itt Massa és Hamilton mögól indulhatott. A verseny korai szakaszaiban ebben a pozícióban maradt, majd a 14. körben Nelson Piquet Jr. autója falnak ütközött a 17. fordulóban, ezt pedig biztonsági autó követett. Ez alatt az időszakat alatt, mindkét Ferraris autó boxutcába ment ki, ennek pedig eredménye egy zsúfolt boxutca lett. A Ferrari elengedte Massát, de az üzemanyag tömlőt még nem választották le, ezzel veszélyeztették Kimit, aki csak a 16. helyre tért vissza. Sikerült az 5. helyre visszajutnia, de az 57. körben, amíg Timo Glockot igyekezett megelőzni, a 10. fordulóban túl keményen próbálkozott és sajnos kiesett a versenyből. Ismét övé lett a leggyorsabb köridő, ami a szezonban már a 10. alkalom volt. Ez Michael Schumacher 2004-es rekordjával egyezett meg, ugyanis ő is tízszer állította fel a legjobb időt.

Japánban 2. helyről indult és már az elejét megelőzte Hamilton. Az első kanyarhoz közeledve Hamilton igyekezett visszaszerezni a pozícióját belülről előzve, ám túl későn fékezett, szélesen kanyarodva, ezzel pedig Kimit ugyanerre kényszerítette, aki túlságosan hátra került, egészen a 7. helyig esett vissza. Hamilton és Massa ütközése, Kovalainen hidraulikai hibája, és egy előzési manőver Jarno Trullin visszasegítette a mezőny elejére. Végül 3.-ként ért a célba, ami azt jelentette számára, nincs esélye megtartani világbajnoki címét.

Kínában ismét 2.-ként startolt, amit meg is tudott tartani sokáig, de végül maga elé engedte csapattársát, Massát, akit ezzel segített a feljebb jutásban a bajnokságban, így 3. lett. Brazíliában 3. helyről indult, Massa és Alonso mögött, amit a verseny végéig meg is tartott. 

2009
2009-ben az Ausztrál Nagydíjon a 9. rajtrácsról indulhatott. Mintkét Ferrari nagyon jól szerepelt egészen addig, amíg Kimi korlátnak nem ütközött. Ezzel egy kiállásra kényszerült a 43. körben, ezt követően pedig differenciálhibával találta szemben magát. Malajziában a második gyakorlás alatt a legjobb időt ő hozta, de 9. helyre kvalifikált, ám Sebastian Vettel és Rubens Barrichello tíz és öt helyes büntetése előre hozta két hellyel. A verseny alatt esőt jósoltak, és a csapat a szerencsére bízta magát, a teljesen száraz pályán esőgumikra váltottak, de ez sajnos nem vált be, egyre hátrébb került. A 33. körben a versenyt megállították a zuhogó eső miatt, 14. helyen végzett.

A szezonja a harmadik fordulóban sem alakult jobban, Kínában 8. helyről kezdte meg a futamot. A nedves verseny alatt Hamiltonnal folyamatosan visszaelőzték egymást. Kimi már az elejétől kezdve panaszkodott a motor teljesítményvesztéséről, ezzel pedig a 10. lett csupán. Bahreinben 6. lett és megszerezte a Ferrari első pontjait is. Spanyol Nagydíjon kiesett hidraulikai gondok miatt.

Monacoban hozta legjobb időmérős eredményét, 2. helyről indulhatott, Jenson Button mögül. A verseny kezdetén Rubens Barrichello mögé kerültés ezt megtartotta a végsőkig. Törökországban 6.ként kezdte a versenyt és már az első körben megsérült az első szárnya. 9.-ként fejezte be, nem szerzett pontot. A Brit Nagydíjon 9. helyről indulva a jó kezdésnek köszönhetően felhúzta magát az 5. helyre, de a kiállást követően csak a 8. helyre jött vissza, ettől fentebb pedig nem jutott.

Németországban összeütközött Adrian Sutillal, csak úgy mint az előző évben Monte Carloban, amikor a német elhagyta a boxutcát. Sutilnak sikerült ismét kiállnia és orrkúpját lecserélni, Kimi viszont kiesett néhány körrel később hűtő meghibásodás miatt, ami még a baleset következménye volt. Magyarországon legjobb eredményét érte el a szezonban, ugyanis második lett. Az első kanyarban negyedik volt, de Alonso korai kiesését követően a helyére lépett. A későbbiekben Webberrel kellett megküzdenie, a kiállások első köre alatt meg is előzte, ugyanabban a körben álltak ki, de Wennerrel gondok akadtak ezalatt az idő alatt. Második kiállása során a kipufogócsővel probléma akadt, de megtartotta második helyét.

Az Európai Nagydíjon a második boxutca ideje alatt Heikki Kovalainen elé került, ezzel dobogós helyezést ért el ismét. Belgiumban miután a biztonsági autó elhagyta a pályát megelőzte Giancarlo Fisichellát, ezzel pedig megszerezte első győzelmét, valamint a Ferrari egyetlen 2009 első helyét. Jó formáját megtartotta Olaszországban is, ismét a dobogóra álhatott harmadikként. Ennek vége is lett sajnos Szingapúrban, a kezdeti 10. helyről nem sikerült kikerülnie. Japánban csak 4. lett. Brazíliában az 5. helyről indult ismét, ám a verseny végére eggyel lentebb került. A futam számára már akkor esélytelen volt, amikor Mark Webber az utjába került és megsértette a Ferrari első szárnyát. A kiállása során a szárny cseréje alatt Kovalainen autójából az üzemanyag folyni kezdett, ezt követően pedig a Ferrari néhány másodpercre lángokban állt, amikor mindketten távozni szerettek volna.

A szezon utolsó versenyén, Abu Dhabiban 11. helyről indult, és eggyel lentebb került a végére. 

2010
A 2009-es szezon vége felé a Ferrari bejelentette, hogy Kimi 2010-ben elhagyja a csapatot, annak ellenére, hogy szerződése volt a csapattal még a 2010-es évre is. A helyére így Fernando Alonso került, őt pedig Lewis Hamilton mellé várták, hogy visszatérjen a McLarenhez, de a csapattal folytatott tárgyalások sikertelennek bizonyultak. Ezután a Mercedes GP-hez kapcsolták, de végül Michael Schumacher és Nico Rosberg kapott szerződést. Forma 1 elhagyása előtt szóba került egy szerződés, mely szerint Timo Glock helyére kerülne, te ezt elutasította, ugyanis egy versenyképes autóban kívánt volna vezetni, és nem beszélve a Toyota által kínált fizetésről, amivel nem tudták megnyerni maguknak a pilótát. 2009. november 17-én meg lett erősítve Steve Robertson által, hogy a 2010-es évben nem indul, majd ebben az ébben pedig a Renault csapattal hozták szóba, de ez sem valósult meg.

LOTUS (2012-2013)
A 2011-es szingapúri verseny előtt egy héttel számos hírforrás is arról számolt be, hogy a Williams székhelyén, Grove-ban, Oxfordshire-ben látták. A csapat igyekezett nem reagálni a kitalációkra. Végül 2011. november 29-én hivatalosan is bejelentették, Kimi a Forma 1-be a Lotusszal tér vissza.

2012
Az Ausztrál Nagydíjat a 17. helyezéssel kezdte, ugyanis az időmérő alatt az utolsó körben hibázott. A versenyen viszont egészen jól teljesített, hamar a 12. helyre jutott, onnan pedig már a TOP 10-be bekerülni könnyebb volt, majd az utolsó körök alatt még három hellyel jutott fentebb. Malajziában 5.-ként kvalifikált, ám egy nem tervezett sebességváltó cseréje miatt csak a 10. helyről indulhatott. A verseny napján eső fogadta a pilótákat, de kiegyensúlyozott versenyzéssel végül 5. le, a verseny leggyorsabb köre is az ő nevéhez köthető.

A Kínai Nagydíjon az 5. helyről indulhatott volna, de Lewis Hamilton büntetését követően a 4. helyre hozták elő. Räikkönen elég merész taktikát választva eggyel kevesebb kerékcserével próbálta meg teljesíteni a futamot a többieknél. Sokáig kifizetődőnek tűnt az elképesztő húzás, ám a verseny utolsó köreire teljesen elfogytak az abroncsai így egészen a 14. helyig csúszott vissza.

Bahreinben a gyenge teljesítményt utólag gumispórolással magyarázták, mindössze egyetlen mért kört tett meg az időmérő 2. etapjában. Ez a taktika végül bevált, a 11. helyről indulva egészen a 2. helyig jött. Spanyolországban a rajthoz képest egy helyezéssel jutott fentebb, így a dobogó 3. fokán állhatott.

Monaco és Kanada nem igazán jött össze a Lotus számára. Több problémába is ütköztek ami leginkább az időmérőn jelentkezett, a versenyen pedig nem volt meg a kellő tempójuk az előbbre jutáshoz. Az Európai Nagydíjon visszatért a szerencséje, a rajtnál ugyan 4 helyet is veszített főleg Pastor Maldonado túlzottan agresszív védekezése miatt, de végül a 2. helyen ért célba Alonso után.

A brit időmérő ismét felemásan sikerült, de a verseny második felében erős tempót diktálva 1:34.661-es köridővel idén második alkalommal is megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Hockenheimben balszerencsés esőben véget érő időmérő edzésen csak a 10. rajtkockát szerezte meg. Vasárnap a már napsütéses futamon 4. helyet kaparintotta meg, de Sebastian Vettel utólagos büntetésével 3. helyezetté lépett elő egy újabb dobogót szerezve csapatának.

Egy héttel később Magyarországon időmérő döntő etapjában Kimi nem tudott tökéletes kört futni. Másnap Lewis Hamilton mellé mmásodszor mindkét Lotus Renault pilóta felállhatott a dobogóra Kimi 2., Romain 3. helyezettként. A Belgiumban hozta a formáját ismét, dobogóra állhatott. A soron következő versenyeken nem sikerült kimagasló eredményeket elérnie, egészen az Abu-Dhabi Nagydíjig, ahol visszatérése óta először felállhatott a dobogó tetejére. Austinban az Amerikai Dagydíjon emlékezetes előzést mutatott be Hülkenberg ellen, végül a 6. helyen zárta a futamot.

Interlagosban azzal produkálta a legemlékezetesebb momentumát, amikor a pályáról lesodródva a régi pálya nyomvonalán próbált visszatérni, de annak kijárata zárva volt, így kénytelen volt visszafordulni. A versenyt a 10. helyen fejezte be, ezzel 2012-ben megdöntötte Nick Heidfeld rekordját, mivel minden nagydíjon célba ért, és 20 futamból 19-en pontot szerzett. 207 ponttal összetettben a 3. helyen végzett visszatérése évében, ezzel bőven túlteljesítette a felé támasztott elvárásokat.

2013
Kimi Räikkönen szerződést hosszabbított a Lotusszal 2013-ra. Csapattársa Romain Grosjean maradt. Ausztráliában az esőzések miatt az időmérő második két etapját vasárnap reggelre tették át, ahol a 7. helyet szerezte meg. A versenyen eggyel kevesebb kerékcserével ért célba, és ennek köszönhetően 1. helyezett lett. A szezon folytatása már nem volt ilyen kedvező, ugyanis Malajziában csupán a 7. lett. Sanghajban a 2. helyről indulva ígéretes versenynek nézett elébe, megszerezte Hamiltontól az 1. helyet, őket viszont a 3.-ként induló Alonso, így 2.-ként ért célba. Bahreinben csak a 9. legjobb időt autózta, bár Hamilton büntetése miatt 8. helyről indult. Ismét sikerült eggyel kevesebb kerékcserével végigmennie, de ez most csak a dobogó 2. fokára volt elég, valamint ezt az eredményt érte el Spanyolországban is. Monaco és Kanada nem úgy alakult, ahogy szerette volna, a két versenyen szerzett összesen 3 pontot.

Angliában a csapat újításokkal készültek, de a várt eredmények nem érkeztek meg, ugyanis 9. helyről indulva rossz taktikákat használva miszerint az utolsó safety car-os fázisnál kint hagyták Kimit a pályán a használt abroncsokkal, csak 5. lett. Németországban ismét eredményesebb volt, 4. helyről a 2. lett Sebastian Vettel mögött. Magyarországon a rajt 6. kockájáról kezdhette meg a versenyt, remek versenytempóval pedig Vettelt ezúttal maga mögött tarthatta, és Hamilton után, 2.-ként ért célba. Az eddig megszokott belga terjesítmények után, mindenki győzelmet várt tőle, de a kocsi fékje nem bírta, nem szerzett pontott.

Az Olasz Nagydíjon a 11. helyen intették le. Az egyetlen éjszakai futamon, Szingapúrban már a Ferraris szerződésével érkezett meg, 13. helyről egészen a dobogó 3. fokáig jutott. Koreában 9. helyről kezdett és az utolsó körökben még csapattársát is megelőzte, így 2. lett. Japán már nem alakult ilyen jól, 5. hellyel kellett beérnie, úgy hogy a 9. pozícióból indult. Indiában a 6. helyre kvalifikált, úgy döntött, hogy megspórolnak egy kiállást, ami egy darabig működött is. A 2. helyen haladt, majd 10 körrel a futam vége előtt teljesen elfogytak a gumijai, s egészen a 7. helyig esett vissza. A finnt először csapattársa próbálta megelőzni, a francia túl agresszív próbálkozásának köszönhetően majdnem kiütötték egymást. A csapat pályamérnökével ekkor kisebb összetűzésbe került a rádión keresztül. Ez az eset olyan komoly bombát robbantot, hogy a Räikkönen rajongók tömegestül léptek ki a Lotus F1 Team Facebook oldaláról.

Az Abu-Dhabi nagydíjra Räikkönen egy nap késéssel érkezett meg, nem véletlenül. A finn, péntekre összehívta a sajtót, kitálalt a Lotus ügyeiről. Räikkönen elmondta, nem kapott semmit a csapattól ebben az évben. Kimi és menedzsere kijelentette: Ha nem fizetik ki a hétvége után, akkor nem ül autóba az utolsó két futamon. Kimi egyébként az 5. helyről várhatta volna az Abu-Dhabi futamot, de a Lotus szabálytalan padlólemeze miatt kizárták az időmérőről és az utolsó helyről kellett rajtolnia. A finn számára nem tartott sokáig a futam, már az első kanyarban kiesett. A szezon hátralévő futamain nem indult el hátsérülése miatt. 

FERRARI (2014-2018)
2014

Már 2013 szeptemberében bejelentésre került, hogy Räikkönen anyagi okokból kifolyólag otthagyja a Lotust, és visszatér a Ferrarihoz újabb 2 évre. A második turbókorszak első évében bevezették az állandó rajtszámokat, ő a 7-est választotta, mivel a korábbi évben is az volt. Az év nem kezdődött jól a számára, köszönhetően a Ferrari formájának is, de a nyári szünetről visszatérve a Belga Nagydíjon lecsúszott a dobogóról, és csak a negyedik helyet érte el, de mégis csapattársánál, Alonsónál gyorsabb votl, ami az évben első és utolsó alkalom is volt.   Brit Nagydíjon csúnya balesetet szenvedett, amit szerencsére kisebb zúzódásokkal megúszott. A bajnokságon a 12. helyet szerezte meg magának, és az első évén kívül ez volt az egyetlen év, amikor nem jutott be az első háromba a versenyeken.

2015
Ebben az évben Sebastian Vettel lett a csapattársa. Ausztráliában az egyik kiállása során rosszul lett rögzítve az egyik gumiabroncsa, ebből kifolyólag sajnos fel kellett adnia a versenyt. Ezt követően egy szerencsésebb időszak jött a számára, Bahreinben a dobogó 2. fokára állhatott. Ez az év jobban alakult a számára az előzőnél, a pontokat is sikerült gyűjtenie, de akadt futam, amikor nem minden történt úgy, ahogy szerette volna. A Kanadai Nagydíjon például kipördült az autója, Ausztriában a korábbi csapattársával, Alonsóval ütközött, a Magyar Nagydíjon pedig technikai hiba miatt lelassult. Olaszországban az első sorból indulva nagy esélye volt a győzelemre, ám a rajtnál az autója beragadt és 5.-ként fejezte be a versenyt. A teljes szezont nézve háromszor állhatott dobogóra, a bajnokságon pedig 4. lett. Még a nyári szünet alatt jelentették be, újabb évet tölt a Ferrarinál.

2016
Az évet nem kezdte jól, Ausztráliában kigyulladt autója miatt fel kellett adnia a versenyt, de Bahreinben már második lett. Kínában a harmadik helyre kvalifikált, de a rajt után ütközött csapattársával, Vettellel, emiatt több hellyel lentebb csúszott és csak az ötödik lett. Oroszországban a dobogó harmadik fokára állhatott fel, kihasználva egy rajtbalesetet, s ez volt a Ferrari 700. dobogós helyezése. Spanyolországban második lett, ez volt harmadik, és utolsó dobogós helyezése az évben.

2017
Monacoban hosszú idő után ismét első helyről indulhatott, amiből végül nem lett győzelem. A teljes évet nézve főleg csapattársához képest teljesítménye eléggé ingadozó volt. Magyarországon a Ferrari győzedelmeskedett, Vettel első helyen, Kimi második helyen fejezte be a versenyt. Szingapúrban rajtbalesetben lett érintett, aminek köszönhetően a két Ferrari már az első kanyarban kiesett, és ezzel Vettel lemondhatott a világbajnoki címről is. Malajziában második helyre kvalifikált, de motorhiba miatt el sem tudott indulni az autó a rajtrácsról. Ezt követően három helyen is a dobogó harmadik fokára állhatott, Austinban, Mexikóban, és Brazíliában harmadik lett.

2018
Räikkönen megújitotta Ferraris szerződését a 2018-as szezonra még augusztus 22-én. Az Ausztrál Nagydíjon második helyre kvalifikált, majd harmadik helyen végzett miután Vettel átugrotta őt a safety car periódus alatt. A Bahreinben megtartott nagydíjon szintén a második helyre kvalifikált. A verseny nagy részén a harmadik helyen állt, majd egy boxutcai hibát követően kiesett a 35. körben. Az esetért a Ferrarit utólag 50.000€-ra büntették, illetve egyik szerelőjüknek eltört a lába. A Kínai Nagydijon a második helyről indulva végül a harmadik helyen zárt, köszönhetően Vettel és Verstappen balesetének, ami lehetőséget adott neki arra is, hogy megelőzze Hamiltont. Az Azeri Nagydijon hatodik helyen végzett a szombati időmérőn. A futam nyitókörén összeütközött Oconnal a hármas kanyarban, aminek következtében a francia pilóta kénytelen volt feladni a versenyt. Az incidenst követően behoztak a safety cart és Kimi kiállt a boxba kicserélni a sérült elemeket, majd a 14. helyre állt vissza. A verseny további szakaszában Räikkönnen feljött a 6. helyig. a 40. körben az előtte lévő két Redbull összeütközött, aminek eredménye a 4. hely lett. Az utolsó néhány körben Bottas defektjének, és Vettel elmért féktávjanak köszönhetően a második helyen fejezte be a versenyt. ami által megszerezte az idei 3. pódiumát. 

A Magyar Nagydijon a harmadik helyen végzett csapattársa mögött, miután az utolsó körökben sikerült megelőzniük Bottast. Ez volt zsinórban az ötödik pódiuma az évben. A Belga Nagydíjon már az első körben kiesett a Ricciardoval való ütközés miatt. Räikkönen az Olasz Nagydíjon megszerezte 18. pole-pozícióját, miután 1.19.119-es idejével(263.587km/h) a Forma 1 történetének leggyorsabb körét autózta, megdöntve ezzel Montoya 2004 óta fennálló rekordját(262.242km/h). 

2018. október 21-én, 39 évesen megnyerte az Amerikai Nagydíjat, amivel a legidősebb futamgyőztes lett Nigel Mansell óta, valamint a 13. legidőebb nyertese lett a Forma 1-nek. Ez volt az első győzelme a 2044 nappal azelőtti 2013-as Ausztrál Nagydíj óta, valamint szintén az első, mióta visszatért a Ferrarihoz 2014-ben.

SAUBER/ALFA ROMEO (2019-)
2019
A 2018-as szezon harmadánál került bejelentésre, hogy 2019-től a Ferrarinál átveszi a helyét az ifjú Charles Leclerc, Kimi pedig visszatér első csapatához, a Sauberhez, amely Alfa Romeo Racing néven folytatódik tovább. A Pirelli a 2019-ben bevezetett szabályos szerint megváltoztatta a gumiabroncsok elnevezését, mely szerint értékeli a vegyületek keménységét. C1 a legkeményebb, míg a C5 a legpuhább. Az előző években leegyszerűsítve a fehér színű gumiabroncs volt a legkeményebb, a sárga a közepes, míg a piros volt a legpuhább. Ez idén arra változott, hogy a fehér, C2-es a kemény, a C3 sárga a közepes, míg a C4 a piros sávos a puha. A pontrendszerben is történtek változások. A 2010 óta alkamazott rendszer ugyan megmaradt, de a leggyorsabb kört futott versenyző is bónuszpontot kap.

Ausztráliában .8-ként fejezte be, ezzel pedig 4 pontot szerzett.. Bahrainben még a verseny előtt bejelentették, hogy egy extra DRS zónát adnak a pályához. Eredetileg a 15-ös és 1-es kanyar között, valamint a 10-es és 11-es között volt, de hozzáadtak egyet még a 3-as és 4-es közé is, ezzel pedig megnövelték az esetleges előzések és kiállások számát is. Itt 7-ként ért be a célba, 6 ponttal gazdagodott, míg csapattársa csak a 11. helyen ért be, ezzel pedig pont lecsúszott a pontgyűjtők listájáról. A Kínai Nagydíjon a 13. helyről a 9.-ig jutott el., míg csapattársának nem sikerült az időmérő, a rendezők úgy döntöttek a versenyen indulhat, majd a 15. lett.  Kimi kizárásra került az időmérésről, ugyanis az autója nem ment átt az első szárnyhajlási teszten. A rendezők ugyan megengedték a versenyzést a számára, de miután helyesen beállították neki az első szárnyát, a boxutcából kellett indulnia, majd végül 10. helyen ért célbe, 1 pontot szerezve.

Spanyolországban 14. helyről nem sikerült fentebb jutnia. Monacoban ünnepelhette 300. futamindulását, ahol ismét 14. helyet érte el az időmérőn. Sajnos egyikőjüknek sem alakult jól a futam, Kimi visszaesett a 17. helyre. A kanadai nagydíjon csak a 17.-re kvalifikálta magát, de mivel Kevin Magnussen kénytelen volt a boxutcából indulni egy ütközés miatt, 16-ként kezdhette meg a futamot, egy helyet sikerült a futam végére javítania.

A Franciaországban megrendezett Nagydíjon Kimi a 12. helyről kezdhette meg a versenyt, ahonnan a 7.  pozíciót és 6 pontot szerzett meg magának. Ausztriában a 7 helyen végzett az időmérő során, majd a verseny végén 9. helyen 2 pontot szerzett. A Brit Nagydíjon az időmérő során két komolyabb baleset történt csak, az egyik Kimi autójával történt, miután megállt a Wellington egyenesben, melynek következménye vörös zászló lett. Kimi követlenül csapattársa mögül kezdhette meg a versenyt. Csapattársa ugyan kipördült, de Kiminek sikerült feljebb jutnia, és a 8. helyével ismét 4 pontot kapott.

Németországban a verseny az eredetileg tervezett 67 helyett 64 körös volt. Räikkönen egy erős rajtnak köszönthetően a 3. helyre zárkózott fel. Később két versenyző is hibázott az utolsó előtti kanyarban. Räikkönen vissza tudott térni a pályára. Csapattársával ugyan a 7-8. helyeken értek célba, mindketten 30 másodperces időbüntetést kaptak a rajt során történt szabálytalan kuplunghasználat miatt. Ezzel visszacsúsztak a 12-13. pozícióba.

A Magyar Nagydíjon a 7. helyen végzett, melynek köszönhetően pontot tudott szerezni. A Belga futam alatt Verstappen kerekei kipörögtek a rajtnál, és a gyengébb startot követően összeütközött Räikkönennel, majd a pálya melletti gumifalba csapódott. A finn autója megsérült, és a mezőny végére esett vissza. Végül a 16. lett.  Olaszországban Kimi Räikkönen autóját újra kellett építeni a Q3-ban történt balesetét követően, ezzel megszegték a szabályokat, így a boxutcából kellett rajtolnia, végül pedig a 15. helyen fejezte be a versenyt. Szingapúri verseny során Räikkönen kicsúszásott az 50. körben. Oroszországban kiugrott a rajtnál, ezért később bokszutca áthajtásos büntetést kapott, végül 16. lett.

Japánban  a tájfun miatt a szombati programot törölni kellett, az időmérő edzés időpontja vasárnap délelőttre került át, itt  végül 12. lett. Mexikóban túlmelegedés miatt esett ki. Amerikában a 11. helyen végzett, pont lemaradt a pontszerzőktől. Brazil futam kifejezetten kedvező volt a számára, 4. lett. Az év utolsó futamán, Abu-dzabi-ban 13. lett.

2020
A koronavírus miatt júliusban tartották meg nézők nélkül az első futamot Ausztriában. Ebben az évben is az Alfa Romeo Racing csapatában maradt. A Ferrari motorral rendelkező autó az egyik leglassabbnak bizonyult a szezonban és a csapat továbbra is harcolt a rajtrácson a Haas-szal és a Williams-szel. Kétszer sikerült pontot szereznie, a Toszkán Nagydíjon valamint az Emilia Romagna Nagydíjon, mindkétszer a 9. helyen végzett. Törökországban pediig a 8. helyével megszerezte a csapat legjobb kvalifikációt eredményét. Ezzel a 4 ponttal a 16. lett a pilóták rangsorában, megelőzve csapattársát, Antonio Giovinazzit, valamint a Haas és a Williams versenyzőit is. A három csapat versenyzői közül a 17 futam alatt 9-nél ő végzett a legmagasabb helyen, míg 13 futamnál ahol mindketten célba értek 13 futam közül 9-ben jobb helyet ért el mint csapattársa, valamint 8 alkalommal előtte végzett az időmérőkön.

2021
Ebben az évben is az Alfa Romeo Racing versenyzője, csapattársa továbbra is Antonio Giovinazzi. A Holland Nagydíj hétvégéjén pozitív volt a COVID-19-tesztje, így Hollandiában és Olaszországban is Robert Kubica tartalékpilóta váltotta fel. A szezon első pontjait Azerbajdzsánban szerezte, később ismét pontszerző helyen végzett Magyarországon és Oroszországban is.

Szeptember 1-jén Instagramon jelentette be, hogy a szezon végén visszavonul.

NASCAR
2022
2022 májusában a Trackhouse Racing Team bejelentette, hogy a Cup Series debütálásra készül a 91-es számú Chevroletben a Go Bowling at The Glen versenyen a Watkins Glen International pályán. Annak ellenére hogy csak az akklimatizációs teszten vezette as autót a Virginia International Raceway-en és egy 20-perces gyakorláson, 39 autó közül a 27. helper kvalifikálta magát, a szintén debütáló Mike Rockefeller és a korábbi Forma 1-es pilóta Daniil Kvyat előtt. A verseny alatt egy ideig a top 10-ben volt de utolsó helyen végzett egy ütközés miatt.

Utolsó frissítés: 2023.03.19. 15:03 kia08 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace