Starity

Maverick Viñales

Maverick Viñales Maverick Viñales nemzetisége 19707. 1rajongó 0vélemény
  • Születési név
  • Maverick Viñales Ruiz
  • Becenév
  • Mav, Mack
  • Születési idő
  • 1995. január 12.
  • Születési hely
  • Figueres, Spanyolország
  • Foglalkozás
  • motorversenyző
  • Családi állapot
  • nős, 1 gyermek
  • Magasság
  • 171 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • mogyoróbarna
  • Csillagjegy
  • Bak
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Valentino Rossi

Maverick Viñales életrajza

ÉLETE

Maverick Viñales 1995. január 12.-én született Figueresben, Spanyolországban. Édesapja Ángel Viñales. Nevét az apja adta neki, az 1986-os Top Gun című film főszereplője után. Unokatestvére, Isaac szintén motorversenyző.

PÁLYAFUTÁSA

KEZDETEK

Háromévesen kezdett versenyszerűen motorozni minimotorokon. Később belekóstolt a motokrosszba is. 2002-ben kezdett el pályán versenyezni. 2007-ben és 2008-ban megnyerte a katalán 125-ös bajnokságot, utóbbi évben a Mediterrán Kupát is megnyerte. 2009-ben már az országos bajnokságban versenyzett, ahol a második helyen zárt az év végi összetettben. 2010-ben legnagyobb ellenfele a portugál Miguel Oliveira volt. Az Európa-bajnokságért is ők ketten csatáztak, végül ezt ő nyerte meg.

125CC/MOTO3

A 125 köbcentiméteres géposztályának a 2011-es szezonra lett a tagja. Csapattársa a kategóriában veteránnak számító Sergio Gadea lett. Már a szezont megelőző, valenciai teszten is újonchoz képest nagyszerű teljesítményt nyújtott. Estorili futamon negyedik lett, az őt megelőző Johann Zarcóhoz képest mindössze két ezredmásodperc volt a hátránya. Franciaországban végül az első győzelmét megszerezte. Győzelmével a világbajnokság történetének harmadik legfiatalabb futamgyőztese lett Scott Redding és Marco Melandri mögött. Három további győzelmének és számos dobogós helyezésének köszönhetően az év végi összesítésben harmadik lett, ezzel ő lett az év újonca.

2012-re az újonnan létrejött Moto3 egyik potenciális esélyese volt a végső győzelmet illetően. Az idény eleje jól is indult, szerzett is öt győzelmet, később azonban a kiegyensúlyozottság és a szerencse hiánya miatt mind a később világbajnok Sandro Cortese, mind a honfitárs Luis Salom is megelőzte őt. A szezon zárása nem sikerült szépen számára, ugyanis összeveszett csapatával, amiért nem akarták őt a Moto2-ben indítani.

2013-ban, a szezon elején csapatot váltott, és a Team Calvo versenyzője lett. Csapattársa ebben az évben a sorozatban Ana Carrasco volt. Az idény jól indult, szerzett két győzelmet Spanyolországban és Franciaországban. Továbbá a szezon közben nagyszerű teljesítményt nyújtott, mivel csak az Egyesült Királyságban nem sikerült a dobogón állnia. Az év utolsó futamán, Valenciában első helyen végzett, összeségében 323 pontot gyűjtött, és megszerezte első világbajnoki címét.

MOTO2

2014-ben a Pons Racing csapatánál versenyzett, csapattársa és riválisa Luis Salom volt. Első győzelmét Amerikában szerezte, majd jött egy gyengébb időszak számára. A szezon végére összesen négy győzelmet aratott, Amerikában, Aragonban, Ausztráliában és Malajziában. 274 pontot gyűjtött össze, így az év végi összesítésben harmadik lett.

MOTOGP

2015-re szerződést kapott a királykategóriában a Suzuki gyári csapatától, csapattársa Aleix Espargaró volt. Nagyon jó első MotoGP-szezont futott a csapatával, a japán gyártó visszatérő évében. A szezont a 12. helyen zárta, és megnyerte az év újonca díjat.

A 2016-os szezon sikeres volt az egész Suzuki csapat számára. Első MotoGP-s dobogós helyezését a harmadik helyen ünnepelhette Franciaországban. Első MotoGP-győzelmét a Brit Nagydíjon szerezte, és összesen négyszer állt dobogón. A szezont a negyedik helyen zárta 202 ponttal. 

A 2017-es szezonban a gyári Yamaha csapatához szerződött, miután Jorge Lorenzo aláírt a Ducati csapatához. Katarban megnyerte az új csapatánál az első, majd Argentínában a második futamát is. Összesen hétszer állt dobogón és három győzelmet aratott. 230 pontot gyűjtött össze, így az év végi összesítésben harmadik lett. 

2018 januárjában nyilvánosságra hozták, hogy 2020-ig hosszabbított a Yamahával. Az ausztrál nagydíjon szerzett győzelmével törte meg a Yamaha 25 verseny óta tartott győzelem nélküli szériáját. Ez volt a szezonban az egyetlen győzelme, de ötször állhatott dobogón. A szezont a negyedik helyen zárta 192 ponttal.

2019-ben a következő győzelmét Assenben szerezte, majd Sepangban is első lett. Ezen kívül hétszer állhatott dobogón, így harmadik helyen zárta a szezont.

2020-ban 2022 végéig meghosszabbította a szerződését a Yamahával. De ez a szezon volt számára a leejtő kezdete mióta megérkezett a királykategóriába. A szezon alatt egyetlen győzelmet aratott és csak háromszor állhatott dobogón. 132 pontot gyűjtött össze, így az év végi összesítésben hatodik lett.  

2021-ben az osztrák nagydíjon a csapata visszaléptette a versenytől, mert véleményük szerint az előző heti stájer versenyen "egy meg nem magyarázott, rendellenes motorhasználatával" szabotálta a Yamaha versenyét. Ezután nyilvánosan elismerte, hogy hibázott és elnézést kért a csapatától. A következő napokban bejelentették, hogy a Yamaha közös megegyezéssel felbontotta szerződésüket. Aragóniai nagydíjtól az Apriliánál versenyzik. 106 pontot gyűjtött össze, így az év végi összesítésben tizedik lett.

2022-ben az Apriliánál folytatta. Háromszor állhatott a dobogón, Hollandiában, Angliában és San Marinóban. A szezont a tizenegyedik helyen zárta 122 ponttal.

2023-ban a portugál nagydíjon megszerezte a szezonban az első dobogós helyezését.
 

MAGÁNÉLETE

2021-ben feleségül vette Raquel Subirát, akitől született egy lánya, Nina.


írta: Nuti

Utolsó frissítés: 2023.06.16. 19:07 Nuti által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace