Starity

Max Chilton

Max Chilton Max Chilton nemzetisége 9763. 28rajongó 0vélemény
  • Születési név
  • Max Alexander Chilton
  • Becenév
  • Max
  • Születési idő
  • 1991. április 21.
  • Születési hely
  • Redhill, Surrey, Nagy-Britannia
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nős
  • Partner
  • Chloe Roberts
  • Magasság
  • 180 cm
  • Eredeti hajszín
  • Szőkés-barna
  • Szemszín
  • Kék
  • Csillagjegy
  • Kos
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Daniel Ricciardo Jules Bianchi Giedo van der Garde Tom Chilton

Max Chilton életrajza

MAGÁNÉLET

Max Alexander Chilton 1991. április 21-én született az angliai Redhillben, Grahame és Nadine Chilton második gyermekeként. Tanulmányait az Ardingly Collegeban végezte.

Barátnője Chloe Roberts, akivel már gyerekkora óta szoros barátságot ápolt. 2009 óta járnak együtt, 2016. március 23.-án pedig Max feltette a nagy kérdést, amire Chloe igennel felelt.

KARRIER

Gokart
Akár a legtöbb autóversenyző, Max is gokartozással kezdte pályafutását, 10 éves korában. Az első két éve még csak a tanulás jegyében telt, majd a junior TKM kategóriára váltott. A váltás sikeresnek bizonyult, több alkalommal is megfordult a dobogón. Versenyzett a Super 1 National Kart bajnokságban is, mielőtt véglegesen a versenyautózás felé terelődött figyelme.

T Cars
Max 2005-ben csatlakozott a T Cars szériához, a 14 és 17 év közöttieknek kiírt kategóriában. Első évében még csak a nyolcadik helyen végzett, az Autumn Trophyban pedig harmadikként. 2006-ban ismét ebben a sorozatban folytatta, ez alkalommal viszont már szállította a dobogós helyezéseket.  Hétszer állt a dobogó legfelső fokán és a bajnoki címről mindössze három ponttal maradt le.

Formula-3
2007-ben Max ismét kategóriát váltott. Ezúttal a brit Formula-3-as sorozatban kezdett el versenyezni, az Arena Motorsporttal. Indulása nem volt zökkenőmentes: ki kellett hagynia az első hétvégét, ugyanis ekkor még nem töltötte be a v16. életévét, ami az induláshoz szükséges minimum életkor. Legjobb eredményeit Bukarestben és Brands Hatchben érte el, ami két 11. helyet jelent. Az összesített értékelést nulla ponttal a 18. helyen zárta.

2008-ban a Hitech Racingnél folytatta. Két pole pozíciót sikerült bezsebelnie, Monzában és Rockinghamben, valamint egy második (Oulton Park) és egy harmadik helynek (Rockingham) köszönhetően a pódiumot is megjárta. 72 ponttal a 10. helyezettként zárta az éves értékelést.

2009-ben ismét csapatot váltott, ezúttal a Carlin Motorsporthoz szerződött, ahol Daniel Ricciardo csapattársa lett. Négy pole pozíciót sikerült szereznie, ebből hármat rögtön az első két versenyhétvége alatt. Öt alkalommal állhatott fel a dobogóra: a szezonzárót Brands Hatchben megnyerte, ezen kívül két 2. és 3. helyet ünnepelhetett. A bajnokságot 171 ponttal a 4. helyen zárta.

GP2
A 2009-2010-es szezonra szerződött a GP2 Asia Seriesbe, ahol két csapattal, a Barwa Addax Team-mel és az Ocean Racing Technologyval is versenyzett. Legjobb helyezése mindössze egy 6. hely volt, így csak a 18. helyen fejezhette be a szezont. Szintén az Ocean Racinggel nevezett a GP2 2010-es fő sorozatára is. Legjobb helyezése itt egy 5. volt, ám a szezont huszonötödikként fejezhette be.

2011-ben visszatért a Carlin Racinghez. Sok javulást nem hozott ez az esztendő sem, mindössze a két 6. és az egy 7. helyezésének köszönhette, hogy sikerült a pontversenyben a 20. helyre feltornásznia magát, a 18 versenyhétvége alatt ugyanis hatot kénytelen volt idő előtt befejezni.

2012-ben maradt a csapattal, ám ezúttal támogatót is kapott a Marussia F1 Team személyében. A támogatás gyümölcsözőnek bizonyult, Max pár kivételtől eltekintve rendszeresen benne volt a top 10-ben és négyszer dobogóra is állhatott. Így a szezont már a 4. helyen zárta, 169 ponttal.

Marussia
Max a 2012-es Formula-1 szezon második felében lett a Marussia tesztpilótája, a Japán Nagydíjtól kezdődően, majd decemberben bejelentették, hogy 2013-ban ő fogja vezetni a csapat egyik autóját. Bár legjobb eredménye csak egy 14. hely lett és a pontversenyt csak a 23. helyen zárta, kárpótlásul magáénak tudhat egy rekordot: ő ugyanis az egyetlen versenyző, aki újoncként minden futam végén célba ért.

2014. januárjában jelentették be szerződésének meghosszabbítását, így továbbra is a Marussia csapatát erősítette. A legjobb helyen Ausztáliában és Bahreinben intették le, amikor tizenharmadikként láthatta meg a kockás zászlót. 21. helyezettként fejezte be a szezont az Orosz Nagydíj után, miután csapata bejelentette, hogy anyagi okok miatt az utolsó három futamon már nem tudnak rajthoz állni.

Indy Lights
Mivel a Marussia 2015-ös éve is bizonytalanul indult, ezért Max kénytelen volt új alternatívákat keresni a versenyzésre. Így került az IndyCar nevelő szériájába, az Indy Lightsba, a már megszokott Carlin Motorsporthoz. Szerencsés év volt ez Max számára: 16 futamból mindössze egyszer végzett a top 10-en kívül és mindössze három alkalommal nem startolhatott el. 6 futam végén állhatott fel a dobogóra, ebből háromszor lett 3., kétszer pedig 2. Legjobb teljesítményét a Mazda Raceway-en nyújtotta, ahol megszerezte a pole-t, valamint a futamon őt intették le elsőnek. Ennek az első helynek szomorú apropója is van: a verseny előtt egy nappal halt bele a 2014-es Japán Nagydíjon elszenvedett sérüléseibe Max korábbi csapattársa és barátja, Jules Bianchi, így Max ezt a helyet Jules számára ajánlotta:

"Sokat tanultam tőle, még ha ő soha nem is vezetett oválpályán, így része ennek a győzelemnek. Körülbelül minden ötödik vagy tizedik körben rá gondoltam, mert olyan versenyző volt, akit a sors arra rendeltetett, hogy egyszer világbajnok legyen. Jules-nek ajánlom ezt a győzelmet. Tökéletes versenyt futott volna, mint mindig."

A szezont végül az 5. helyen zárta az összetett értékelésben, 258 ponttal.

IndyCar Series
Már az Indy Lightsba való bekerülésekor sem titkolta Max, hogy a nevelőszériából egyszer szeretne a fő sorozatba, az IndyCarba kerülni. A rendkívül eredményes 2015-ös eredmények után ez hamar meg is valósulhatott, a Chip Ganassi Racing ugyanis leszerződtette a 2016-os idényre. Rögtön a második futamon, Phoenixben meg is szerezte az év legjobb eredményét, ami egy hetedik helyet jelent. Iowában két körig a mezőnyt is vezette, majd egy kerékcsere után a kilencedik helyre tért vissza. Egy kipördülés miatt azonban csak a 19. helyen intették le végül, jelentős körhátrányban. Ezt követően a legjobb helyezése már csak egy 10. pozíció volt Watkins Glenben, így év végén a tabella 19. helyét szerezte meg, 267 ponttal.

2017-ben ismét a Chip Ganassival tért vissza a sorozatba. Legjelentősebb eredményét a sorozat legikonikusabb versenyén, az Indy 500-on érte el, ahol ő tette meg a legtöbb kört vezető helyen: 200 körből 50 alkalommal ért át ő először a célvonalon. Ezen kívül még öt alkalommal küzdötte fel magát a top 10-be, ami az év végi értékelésnél a 11. helyre volt elegendő, 396 ponttal.

2017 decemberében bejelentették, hogy a 2018-as szezonban már új csapattal, a Carlin Motorsporttal fog versenyezni Max.

Az életrajzot írta: Szandi0820

Utolsó frissítés: 2018.02.10. 11:11 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace