Starity

Ralf Schumacher

Ralf Schumacher Ralf Schumacher nemzetisége 4789. 80rajongó 3vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 53%
  • stílus: 70%
  • szimpátia: 73%
  • Születési név
  • Ralf Karl-Heinz Schumacher
  • Becenév
  • kis Schumi
  • Születési idő
  • 1975. június 30.
  • Születési hely
  • Hürth-Hermülheim, Németország
  • Foglalkozás
  • autóversenyzõ
  • Családi állapot
  • elvált, 1 gyermek
  • Magasság
  • 178 cm
  • Eredeti hajszín
  • Barna
  • Szemszín
  • Kékesszürke
  • Csillagjegy
  • Rák
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Cora Schumacher Michael Schumacher Giancarlo Fisichella Jarno Trulli Damon Hill Juan Pablo Montoya Jenson Button

Ralf Schumacher életrajza

Magánélet / Pályafutásának kezdeti évei

Ralf Schumacher 1975. június 30-án született a németországi Hürth-Hermülheim-ben, Rolf és Elisabeth Schumacher fiatalabbik gyermekeként.  Bátyja a Formula-1 hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher.

Exfelesége Cora-Caroline Brinkmann korábbi modell, akivel 2001 októberében házasodtak össze és még ugyanebben a hónapban, október 23-án megszületett fiuk, David. A pár 13 évnyi együttlét  és több külön töltött periódus után, 2014 szeptemberében beadta a válókeresetet, amit 2015 februárjában véglegesítettek.

A kis Ralf bátyjához hasonlóan ugyanazon a Kerpeni gokartpályán kezdte pályafutását, mint bátyja, három éves korában. Miután több nemzeti gokartbajnokságban is szerepelt, csatlakozott a Német Formula-3-as versenyhez, ahol mindössze egy futamot nyert, a makaói versenyen. 1996-ban a Japán Formula Nippon versenyeken indult, ahol győzni tudott.

Formula-1

Jordan
Ralf 1997-ben debütált a Forma-1-ben, a Jordan csapatnál, csapattársa az akkor a Jordannél szintén újonc Giancarlo Fisichella volt. Az első siker Argentínában érte őt, amikor a pódium harmadik fokán végzett, ami akkor még csak a harmadik futama volt. Ez a siker azonban nem volt elég a jó helyezéshez, a sorozatos technikai kudarcok miatt végül csak 11. helyezett lett csapattársa mögött.

A következő szezonban is a csapatnál folytatta. Legnagyobb sikere ebben az idényben az volt, mikor az esős Belga Nagydíjon második helyezettként ért célba, nem sokkal csapattársa, Damon Hill mögött, miután csapatutasításban meghagyták neki, hogy ne változtasson kettejük sorrendjén.  A következő futamon, az Olasz Nagydíjon harmadikként intették le. A világbajnoki pontversenyben az előző évhez képest csak egy helyet sikerült javítania, ebben az évben a 10. helyen végzett.

Williams
Ralf leghosszabb Forma-1-es korszaka a Williams csapathoz köthető, akikhez 1999-ben csatlakozott. Csapattársa Alessandro Zanardi volt. Három dobogós helyezést és egy világbajnoki 6. helyet sikerült megszereznie magának, méghozzá egy gyengébb motorral. Ebben az évben szerezte meg első futamgyőzelmét is, az Európai Nagydíjon.

2000-ben új csapattársat kapott, az újonc Jenson Buttont. Ekkor használta a csapat az új, BMW motorokat, amelyek a csapat nagy örömére be is váltak, hiszen sikerült háromszor felállnia a dobogó legalsó fokára, ami hozzásegítette ahhoz, hogy 24 ponttal az 5. helyezett legyen.

2001-ben ismét új csapattársat kapott Juan Pablo Montoya személyében. Háromszor is a dobogó legfelső fokára állhatott (Imola, Montreal, Hockenheim). Ekkor érte el a legsikeresebb világbajnoki eredményét: 4. helyezett lett 49 ponttal.

2002-ben ismét negyedik helyezett lett, ezúttal 42 ponttal, amihez hozzájárult a Maláj Nagydíjon aratott győzelme. Ebben a szezonban azonban már kezdett elmaradni teljesítményben csapattársától.

2003-ban tovább nőtt a különbség Montoya javára a pontversenyben. Két futamot nyert a szezon során: a Nürburgringen és Magny-Cours-ban is őt intette le elsőként a kockás zászló. Igaz, egy futamot, az Olasz Nagydíjat ki kellett hagynia Ralfnak, mivel előző héten megsérült egy teszt során. Ebben az évben egy tragédia is beárnyékolta a Schumacher-testvérek életét: szeretett édesanyjuk, Elisabeth meghalt (akit utoljára az előző napi időmérő edzés után láthattak, mert San Marinóból egyenesen a Cologne-i kórházhoz repültek). Mivel ez éppen a San Marino-i Nagydíj előtt történt pár órával, a testvérek életük legnehezebb futamát teljesítve az 1. és 4. helyre hozták be autóikat (Michael - Ralf sorrendben). A szezon végén 5. lett, 58 ponttal.

2004-ben három emlékezetes futama volt: az első a Kanadai Nagydíj, amelyen az időmérő edzésen mindkétszer gyorsabb volt, a futamon pedig bátyja mögött 2. helyezett (bár később kizárták a Williams és a Toyota versenyzőit szabálytalan fékek miatt, így a pontokat nem kapta meg). A második az Amerikai Nagydíjon, amikor is nagy sebességgel csapódott a gumifalnak, melynek következtében pár pillanatra elveszítette az eszméletét is. Az incidenst  "megúszta" két kisebb repedéssel a gerincében, amelynek komolyabb következménye nem volt, azonban így is ki kellett hagynia hat futamot. A harmadik emlékezetes futama Japánban volt, ahol visszatérése után a második futamon második helyezettként látta meg a kockás zászlót. Kilencedik helyezett lett, 24 ponttal.

Toyota 
2004-ben úgy döntött Ralf, hogy mivel már nem érzi jól magát a Toyota berkein belül, ezért új ülés után néz. Sikerült is leszerződnie a Toyotához, ahol elkezdhette a 2005-ös szezont Jarno Trulli mellett. Az idény első felében egyértelműen Trulli dominált, de végül Ralf is kezdett összehangolódni az autójával, így fejlődött. A Japán Nagydíjon megszerezte a pole-t, a Kínai Nagydíjon pedig sikerült megszereznie a dobogó legalsó fokát. A világbajnoki tabellán 45 ponttal a 6. helyezett lett.

A 2005/2006-os év téli szünetében kapott szárnyra a hír, hogy Ralf megvált addigi menedzserétől, Willi Webertől, aki ezentúl már csak csak Michael ügyeit intézte. Az év nem hozta meg számára a sikereket: a pontversenyben csak 10. helyezett lett, miután a legjobb helyezése egy 4. hely volt Franciaországban.

A 2007-es év sem hozta meg a várva várt sikereket, sokan már azt rebesgették, hogy a csapat a szerződése ellenére ki fogja rúgni Ralfot. Erre azonban nem kellett sort keríteni, mert az ifjú Schumacher bejelentette, hogy elhagyja a csapatot év végén, valamint hogy visszavonul a Forma-1-től. Az ő végkielégítése volt a második legnagyobb összeg, amit adtak (Kimi Räikkönen-nek adták a legnagyobb összeget).

DTM

2008. januárjában és februárjában a Mercedes Német Túraautó Világbajnokság-ban tevékenykedő csapata számára volt alkalmi tesztpilóta, az estoril-i pályán. Ezért nem volt meglepő, mikor bejelentették (még szintén februárban), hogy csatlakozik a sorozathoz. Az évet a 14. helyen végezte.

2009-ben sikerült javítani az előző évi teljesítményén. A legjobb helyzése egy 5. hely lett Francioaországban, ennek köszönhetően az évet 11. helyezettként zárta.

2010-ben ismét csak a 14. helyet sikerült megszereznie a pontversenyben.

2011-ben már jelentősen javult a teljesítménye, kétszer dobogóra is állhatott egy második és egy harmadik helyezésként. Így az évet a 8. helyen zárta.

2012. volt számára a legrosszabb év: mindössze 17. helyezett lett a világbajnoki pontversenyben. Így 2013-ban bejelentette, hogy véglegesen visszavonul az autósporttól és inkább a Mercedes-Benz ifjú tehetségeit fogja mentorálni.  

Az életrajzot írta: Szandi0820 

Utolsó frissítés: 2016.06.07. 12:12 Szandi0820 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace