Starity

Robert Kubica

Robert Kubica Robert Kubica nemzetisége 2696. 149rajongó 12vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 96%
  • stílus: 91%
  • szimpátia: 98%
  • Születési név
  • Robert Kubica
  • Becenév
  • Kubicka, Kubichek
  • Születési idő
  • 1984. december 07.
  • Születési hely
  • Krakkó, Lengyelország
  • Foglalkozás
  • Autóversenyző
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Magasság
  • 184 cm
  • Eredeti hajszín
  • Fekete
  • Szemszín
  • Barna
  • Csillagjegy
  • Nyilas
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Lewis Hamilton Fernando Alonso Felipe Massa Sebastian Vettel Nick Heidfeld Jenson Button Mark Webber Bernie Ecclestone

Robert Kubica életrajza

ÉLETE

Robert Kubica 1984 december 7.-én született a lengyelországi Krakkóban. Versenyrajongó édesapja a 4. születésnapjára négyütemű motorral hajtott guruló "ördögszekeret" vásárolt. Három évvel később már igazi gokartot nyüstölhetett, de mivel túl fiatal volt, egy ideig csak üres kólásflakonokat kerülgethetett.

PÁLYAFUTÁSA

GOKART
"Egészen 1994 decemberéig kellett várnom a nagy napra. Akkor betöltöttem a tizedik életévem, és tudtam, hogy semmi nem állhat az utamba" - meséli. 1994 decemberében kezdett tehát versenyszerűen gokartozni, majd ebben az évben és a következő kettőben megnyerte a korosztályos lengyel gokartbajnokságot. 13 évesen Olaszországba költözött, hogy ott folytassa gokartos pályafutását. 

ALACSONYABB FORMULA-OSZTÁLYOK
2000-től versenyzett együléses autókkal, elsőként a Formula-Renault tesztpilótája volt.  Már első szezonjában megszerezte az első pole pozícióját. 2002-ben 7. lett a Formula Renault Európa Kupán. 2003-ban a Formula Three Euro Series következett, bemutatkozása azonban késett, mivel közúti balesetet szenvedett, egy ittas sofőr rohant az autójukba, jobb felkarja eltört. Debütálása alkalmával végül egy műanyag kapoccsal és 18 titánszeggel a karjában megnyerte a futamot. 2005-ben első próbálkozásra megszerezte a világbajnoki címet a World Series by Renault sorozatban.

FORMULA–1
A 2006-os év első felében a BMW még csak harmadik pilótaként számított rá, a pénteki szabadedzéseken kapott lehetőségeket, de amikor Theissen az idény derekán kiadta Jacques Villeneuve útját, eljött a bemutatkozás ideje. Az esős Magyar Nagydíj volt karrierje első versenye, melyet a hetedik helyen fejezett be, de a futam utáni mérlegelésen autója két kilóval könnyebbnek bizonyult a megengedettnél, ezért kizárták. Két héttel később Monzában harmadik lett, ezzel bebiztosította helyét a következő idényre is. Az évet  ponttal a 16. helyen zárta. A 2007-es kanadai nagydíjon elszenvedett egy, sokak által az évtized balesetének titulált bukást. Ráfutott Jarno Trulli autójára, mely megdobta, és keresztülszánkázott a pályán. Az emberek többsége II. János Pál pápa csodájának titulálta, hogy életben maradt; testére 75 G erő hatott. A balesetet szinte épségben megúszta, de a soron következő nagydíjon, Amerikában nem állt rajthoz, lehetőséget adván így Sebastian Vettelnek.

2008-ban hála a BMW jó autójának, a bahreini GP-n az első rajtkockából indulhatott, megszerezte első futamgyőzelmét a kanadai nagydíjon, mely a gárda első (ráadásul kettős) győzelme is volt egyben. Az évad végén a futamgyőzelmek számának különbsége miatt lecsúszott a világbajnoki dobogóról, de még így is a 4. helyet szerezte meg a ponttáblázaton.

2009-ben a csapat jelentősen visszaesett, a győzelemért már nem tudtak harcolni, de az évadzáró Brazil nagydíjon 2. helyen ért célba. A világbajnokságot végül a 14. helyen zárta. 2009 október 7.-én a Renault csapat bejelentette, hogy 2010-től Robert Kubica veszi át a Ferrarihoz átigazoló kétszeres világbajnok Fernando Alonso helyét.

A  2010-es Kínai Nagydíjon Kubica a ruházatára erősített fekete szalaggal, és feltehetőleg díszítés nélküli fekete bukósisak viselésével fejezte ki részvétét a 96 halálos áldozattal (köztük Lech Kaczyński köztársasági elnökkel, valamint a lengyel politikai és katonai vezetőség számos tagjával) járó, 2010. április 10-én bekövetkezett szmolenszki légikatasztrófa miatt.

A 2011-es évet az előzetes tervek szerint a Lotus Renault GP  színeiben kezdi meg, csapattársa Vitalij Petrov marad. A szezon előtti teszteket jól szerepel, a valenciai teszt utolsó napján ő éri el a legjobb időt.

RALLY
Február hatodikán Olaszországban részt vett a Ronde di Andora ralliversenyen. Reggel kilenc óra tájban Genova közelében autójával, egy Skoda Fabia S2000-el letért az útról és egy a szalagkorlátnak csapódott. A korlát felnyársalta az autót. A navigátor, Jakub Gerber nem sérült meg, viszont a pilótát csak az autó szétvágása után tudták kiemelni a roncsból. A baleset következtében több helyen eltört a karja, a csuklója, és a jobb lába is. Szárnyrakeltek olyan információk miszerint Kubica jobb karját amputálni kell, azonban erre végül nem került sor.

2012. szeptember 08-án elindult egy kisebb olaszországi ralliversenyen. Itt nyilatkozott először esetleges visszatéréséről. Ebben az évben elindult még többek közt a Rally du Var elnevezésű versenyen.

2013 januárjában a Mercedes csapat DTM-autóját is tesztelte, azonban végül mégis a rally mellett tette le a voksát. A Citroen csapatnál versenyez az újonnan megalakított WRC2-es kategóriában. Első versenyén, a Kanári-szigeteki rallyn ugyan kiesett, de az Acropolis Rallyn már győzni tudott.

VISSZATÉRÉS A FORMULA–1-BE
2017-ben felmerült, hogy Kubica visszatérhet a Formula–1-be, miután több tesztet is lebonyolított a Renault istállóval, és képes volt hosszabb távokat az elvárt szinten teljesíteni. Ezután a Williams istállóhoz került, ahol sokáig esélyesnek tartották a 2018-as szezon egyik ülésére is a fiatal Lance Stroll mellé, azonban végül az orosz Szergej Szirotkin kapta meg a lehetőséget. Kubica tesztpilótaként segítette a csapatot, szabadedzéseken is részt vett a szezon folyamán.

2018 novemberében ismét arról kezdett írni a sajtó, hogy Kubica egy lengyel olajtársaság, a PKN Orlen támogatásával visszatérhet a Formula–1 mezőnyébe. 2018. november 22-én hivatalosan is bejelentették, hogy a lengyel pilóta 2019-ben a Williams versenyzőjeként áll rajthoz, csapattársa az újonc George Russell lesz.
A szezon nehezen kezdődött, hiszen a Williams nem készült el időben a Williams FW42 nevet viselő versenyautóval, így ennek eredményeképpen az istálló kihagyni kényszerült a szezon előtti tesztek első napjait.  Az autó gyenge teljesítménye rányomta a bélyeget az egész évre: több másodperces hátránnyal küszködtek a többi alakulat mögött. Azonban idény során egy alkalommal sikerült szereznie pontot Kubicának. A német nagydíjon eredetileg a 12. helyen látta meg a kockás zászlót, azonban Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi büntetéseinek következtében a 10. pozícióban értékelték eredményét. Az orosz nagydíjat alkatrészhiány miatt fel kellett adnia. Ez, valamint a csapattal való rossz viszonya vezetett a szeptember 19.-ei bejelentéshez, miszerint Kubica távozik a Williamstől. 

F1-ES PÁLYAFUTÁSA RÖVIDEN: (2019-es szezont követően)

• Rajtszám: 88
• Csapatai: BMW Sauber (2006–2009), Renault (2010), Williams (2018 teszt, 2019)
• Nagydíjak: 97
• VB cím: 0
• Futamgyőzelem: 1
• Dobogós helyezések: 12
• VB pontok: 274
• Pole pozíciók: 1
• Leggyorsabb körök: 1
• Első futama: 2006-os magyar nagydíj
• Első győzelem: 2008-as kanadai nagydíj
• 2006-os VB helyezése: 16. (6 pont)
• 2007-es VB helyezése: 6. (39 pont)
• 2008-es VB helyezése: 4. (75 pont)
• 2009-es VB helyezése: 14. (17 pont)
• 2010-es VB helyezése: 8. (136 pont)
• 2019-es VB helyezése: 19. (1 pont)

 életrajzot fordította és írta: Nuti

Utolsó frissítés: 2019.12.21. 13:01 Nuti által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace