Starity

Rubens Barrichello

Rubens Barrichello Rubens Barrichello nemzetisége 5691. 65rajongó 1vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 70%
  • stílus: 80%
  • szimpátia: 90%
  • Születési név
  • Rubens Gonçalves Barrichello
  • Becenév
  • Rubinho
  • Születési idő
  • 1972. május 23.
  • Születési hely
  • São Paulo, Brazilia
  • Foglalkozás
  • autóversenyzõ
  • Családi állapot
  • nős, 2 gyermek
  • Partner
  • Silvana Giaffone
  • Magasság
  • 172 cm
  • Eredeti hajszín
  • Világosbarna
  • Szemszín
  • Barna
  • Csillagjegy
  • Ikrek
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Michael Schumacher Heikki Kovalainen Lewis Hamilton Nico Rosberg Jarno Trulli Fernando Alonso Timo Glock Felipe Massa Sebastian Vettel Nick Heidfeld Jenson Button Sébastien Buemi Jaime Alguersuari Mark Webber Vitantonio Liuzzi Adrian Sutil Bruno Senna Pedro de la Rosa Kamui Kobayashi Daniel Ricciardo Sergio Pérez Paul di Resta Pastor Maldonado

Rubens Barrichello életrajza

Életrajz

Rubens Barrichello 1972 május 23.-án született, Sao Pauloban. A kis Rubinho már kiskorában is nagy rajongója volt a motoroknak és a villámgyors versenyautóknak, így hamar megcsapta a benzingőz.

Már nagyon korán, mindösszesen 6 évesen elkezdett profi szinten gokartozni. Első versenyén 3.lett, a másodikon 2., míg a harmadik versenyén már a dobogó legtetejére állhatott fel. Rubens tehetsége egyre jobban megmutatkozott ahogy haladt előre a gokartozásban. A következő nyolc év folyamán Barrichello öt brazíliai címet gyűjtött be, és ezért 1986-ban kinevezték Dél Amerika bajnokává. 1987-ben világbajnok lett, és a dobogón Juan Pablo Montoya édesapjától vehette át a jól megérdemelt trófeát.

Az ifjú Barrichello hamar felkeltette a kiváló brazil versenyző, Ayrton Senna figyelmét. Rubinhonak azonban pénzre és szponzorokra volt szüksége, hogy folytatni tudja pályafutását, ezért a család barátai nagyon sokat segítettek. 1989-ben a Formula Ford kategóriában versenyzett. A következő évben - 18 éves korában - hátrahagyva családját, Európába költözött. 1990-ben az Opel Lotus Euroszériában debütált, majd 1991-ben a Forma 3 bajnokság tagja lett. Amikor 1992-ben a Forma 3000-es kategóriában világbajnoki 3. helyezett lett , már minden kapu nyitva állt ahhoz, hogy Forma 1-es pilóta lehessen.

1993-ban a Forma1-es Jordan csapatnál tesztelt és még az évben versenyülést ajánlottak neki. Bár a 93-as évben csak 9 futamon engedték rajthoz állni, mégis 2 világbajnoki pontot szerzett és ezzel méltó módon mutatkozott be a száguldó cirkusz világába. 1994-ben egy három évre szóló versenyzői szerződést kapott a csapattól, de az imolai súlyos balesete és legjobb barátjának - Ayrton Sennanak - tragikus halála megrendítette az ifjú Rubinho bizalmát. Mindazonáltal még az évben megszerezte élete első Forma1-es dobogóját az Aida Grand Prixen elért 3. helyével.

Barrichello ezután egy három éves szerződést kötött a Stewart Forddal, azzal a céllal, hogy jó hírnevet szerezzen magának és újdonsült csapatának. Az eddig gyenge csapatként ismert Stewarttal, Rubens sorra tűnt ki a mezőnyből, az időmérő edzésen nyújtott hihetetlen eredményeivel. Az autó megbízhatatlansága miatt viszont, Rubensnek csak két versenyt sikerült befejeznie első Stewartos évében, azonban még így is sikerült bezsebelni egy 6 pontot érő dobogót Monaco utcáin.

Amikor a Stewart Forddal kötött szerződése lejárt, Barrichello teljesítményét elöszőr kevesen jutalmazták. Az utolsó Stewartos évében gyűjtötte a legtöbb pontot a csapat számára, ám Rubens már nagyon szerette volna elkönyvelni első futamgyőzelmét is. 2000-ben aztán jött a nagy áttörés. A Scuderia Ferrari egy két éves szerződést ajánlott a brazil tehetségnek, Michael Schumacher oldalán.

Természetesen Schumachernek ekkor már nagy tapasztalata volt a csapatnál, de Rubinho mindent megtett, hogy együtt tudjon működni a némettel. Barrichello számára hamar világos lett, hogy a Ferrarinál már csak másodhegedűs szerepet játszhat, de Ő csak végezte a feladatát. Megérte a kitartó munka, hiszen a Német nagydíjon elkönyvelhette élete első Forma1-es futamgyőzelmét a Hockenheim ringen. Ezt a teljesítményt az elkövetkező 5 vörös overálban töltött éveiben, még nyolcszor sikerült megismételnie.

Rubinho számára nagy változást jelentett a 2001-es Osztrák nagydíj. A 25 másodperccel vezető brazilt ugyanis, a csapatfőnök Jean Todt rádión utasította, hogy engedje el a világbajnokságért hajtó csapattársát - Michael Schumachert. Ekkor bizonyosodott Rubens számára, hogy miért is második számú pilóta a csapatnál. Az eset egy évvel később ugyanott megismétlődött, de Barrichello mindig alkalmazkodott a csapathoz, és úgy tett, ahogy azt megkívánták tőle.

2005-ben Barrichello megelégelte a másodhegedűs szerepet és egy jobb jövő reményében a Hondához igazolt 2006-ra. Kezdetben nehézségekkel küszködött és nehezen ment a beilleszkedés, de végül hozzászokott a körülményekhez és örömmel tapasztalta, hogy az eddigi munkahelyénél alkalmazott csapatsorrend fogalma a Hondánál már nem létezik.

2007-ben Rubinho betöltötte 35. születésnapját és mindenki azt gondolta, hogy a mezőny legtapasztaltabb versenyzője év végén bejelenti visszavonulását. Nos, nem így lett. Bár, az autó nagyon gyengén muzsikált, Rubinho fiatalos lendülete és motivációja újjá született. A brazil sorra verte el csapattársát a versenyeken, majd később az időmérőkön is. Kitartásának és fáradozásainak meglett az eredménye. A Honda az Európa GP előtt bejelentette 2008-as pilótafelállását, ami Jenson Buttonból és Rubens Barrichelloból állt.

Barrichello a 2008-ig szóló szerződéssel lehetőséget kapott, hogy megdöntse minden idők legtöbb rajthoz állásának rekordját, amit az olasz nemzetiségű Ricardo Patrese tart 256 GP rajthoz állással. A rekordot Isztambulban állította be a brazil veterán.

2009-ben a Honda a gazdasági világváltság miatt kiszállt a Forma1-ből, ám a csapatot egy nagy név – Ross Brawn – vette meg. A Honda így új névvel ment tovább: Brawn GP F1 Team. Sokáig pletykáltak arról, hogy Jenson csapattársa a tehetséges Bruno Senna lesz, ám a tapasztalt szakember egy biztosabb megoldást választott, és Rubensnek adta bizalmát és a második ülést. Barrichello pedig bizonyított! 2004 után ismét nyerni tudott méghozzá kétszer is. Először a Velencia GP-t, majd az Olasz Nagydíjat húzta be magának. A világbajnokságban a 3. helyen végzett.

2010-ben Rubens Barrichello útjai a kiskora óta csodált csapathoz – a Williamshez vezettek. Rubens csapattársa a GP2 2009-es világbajnoka Nicolas Hülkenberg lett. Barrichello a 2010-es szerződéssel egy újabb rekordot állíthatott fel, méghozzá az egymás után legtöbb évet teljesítő pilóta rekordját döntötte meg.

2011 a Williams és Rubens számára is egy hatalmas lehetőség, hogy visszatérjenek az élre. Csapattársa a venezuellai Pastor Maldonado, aki mindössze 3 évvel fiatalabb Rubinhonál.

Mióta befejezte Forma 1-es pályafutását, azóta a háttérben segíti a munkákat a csapatnál.

Utolsó frissítés: 2014.04.14. 12:12 kurrek által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace