Starity

Talmácsi Gábor

Talmácsi Gábor Talmácsi Gábor nemzetisége 3131. 198rajongó 3vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 100%
  • stílus: 100%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Talmácsi Gábor
  • Becenév
  • Talma
  • Születési idő
  • 1981. május 28.
  • Születési hely
  • Budapest
  • Foglalkozás
  • világbajnok gyorsaságimotor-versenyzõ
  • Családi állapot
  • nőtlen
  • Magasság
  • 164 cm
  • Eredeti hajszín
  • szőkésbarna
  • Szemszín
  • zöld
  • Csillagjegy
  • Ikrek
  • Linkek
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna

Talmácsi Gábor életrajza

Talmácsi Gábor  Budapesten született, 1981. május 28. –án, négyéves korában kezdett versenyezni az édesapja által készített minimotoron, 50 és 80 cm³-es géposztályban. Kezdetben öccsével, Talmácsi Gergővel együtt versenyzett.1995-ben, 14 évesen indult először a felnőttek között. 1999-ben megnyerte mind a magyar bajnokságot, mind az Alpok-Adria kupát, 2000-ben az Európa-bajnokságban 5. helyen végzett. A 2000-es brnói világbajnoki futamon debütált szabadkártyás versenyzőként, és jó teljesítményét látva a Racing Service csapat szerződést ajánlott neki. 2001 volt számára az első teljes évad a világbajnokságon, ekkor egy Hondát vezetett és 34 pontot gyűjtött az év végére. 2002-ben az Italjet csapathoz szerződött, de a váltás nem volt sikeres, év közben átment a PEV ADAC Sachsen csapathoz. Velük érte el első számottevő sikerét, a brazíliai futamon 4. lett.2003-ban az Exalt Cycle csapatnál Aprilia motoron versenyzett, és ebben az évben már a 14. volt. Gábor nem volt elégedett a csapatával, sokszor azt érezte, hogy német csapattársa, Steve Jenkner jobb motort kap, mint ő. 2004-ben ezért csatlakozott a Malaguti gyári istállóhoz, és bár sikereket a motor gyenge teljesítménye miatt nem tudott elérni, tehetségére több komoly csapat is felfigyelt.

2005-ben a Red Bull KTM csapata hozta meg az igazi áttörést. Három futamon is győzni tudott: Mugellóban, Assenben és Katarban állt a dobogó tetejére, a bajnokságban pedig bronzérmet szerzett.


2006  A KTM után a elfogadta a Humangest gyári támogatású Honda csapatának ajánlatát. Döntésében az is közrejátszhatott, hogy a 2006-ot megelőző három évben a világbajnok Honda motorral nyert. A japán gyártó azonban szinte semmit nem fejlesztett a gépen, így az Aprilia és a KTM nagy előnyben volt, és ez a versenyeken meg is látszott. Az évadot Álvaro Bautista nyerte Apriliával, egyetlen igazi ellenfele a KTM-es Kallio volt. Gábor legjobb eredménye egy bronzérem volt a sok odautazó magyar szurkoló miatt hazai pályának számító Brnóban.

2007 Még a 2006-os évad vége előtt szerződést ajánlott neki a 2007-es évre Jorge Martínez, a legjobb motorokkal rendelkező csapatok egyike, az Aspar Aprilia vezetője, amit Gábor elfogadott.

A szezon jól indult, a sikeres tesztelés után az első, katari versenyen csapattársa, Héctor Faubel mögött második lett, a következő jerezi futamon viszont már ő állt a dobogó tetejére. A harmadik, isztambuli versenyt ötödikként fejezte be, de még így is tudta növelni előnyét a világbajnoki pontversenyben, mert komoly ellenfelei mögötte végeztek. A 100. versenyét Sanghajban futotta, de kisebb műszaki problémák miatt csak negyedik lett, és a rákövetkező két futamon is ezt a helyezést érte el, ami a pontversenybeli vezető helyébe került.

A katalán GP-n Barcelonában két nagy riválisa, Héctor Faubel és Lukáš Pešek összeütközött, így Gábor ezüstérmesként végre ismét dobogóra állhatott. Újra vezette a pontversenyt is, de csak rövid ideig: a következő, angliai futamot motorproblémák miatt nem tudta befejezni, Assenben pedig Faubel mögött második volt. A németországi futamon az első rajtkockából indulhatott és vezető helyét végig megőrizve fölényesen nyert. Faubel csak a harmadik lett, Gábor újra vezette a pontversenyt.

A hazai futamnak számító Brnóban csak negyedik tudott lenni, majd a következő három versenyen hol Pasini, hol Faubel mögött volt ezüstérmes. Az ausztrál futamon az Aprilia versenyzőinek nem nagyon ment: Pešek nyert, Faubel a harmadik, Pasini a hetedik lett. Talmácsi nyolcadikként futott be, ennek ellenére még mindig vezette a pontversenyt, de csak egy ponttal. Malajziában a német versenyhez hasonlóan fölényesen nyert. A verseny elején elszakadt a mezőnytől, Faubelnek be kellett érnie a dobogó alsó fokával, így a VB utolsó, november 4-én megrendezendő futamát Talmácsi tízpontos előnnyel várhatta.

Az utolsó, valenciai futamot igen szoros küzdelemben Faubel nyerte, Talmácsi másodikként ért célba, így Faubelnek 277, Talmácsinak 282 pontja volt, amivel Talmácsi Gábor a 2007. év világbajnoka lett a MotoGP 125 cm³-es kategóriájában.

Még a bajnokság vége előtt, szeptember 22-én meghosszabbította szerződését az Aspar csapattal. A megállapodás értelmében 2008-ban két 125 cm³-es gyári Aprilia áll a rendelkezésére, 2009-től pedig feltétel nélkül a 250 cm³-es géposztályban fog indulni.

2007. december 3-án jelentették be, hogy szinte egybehangzó döntéssel, Talmácsi Gábor kapta a motorsport „Oscar-díját”, a Casci D'Orót, magyarul Aranysisakot.Ugyanebben az évben a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetésben részesült.

2008  Az idény első, katari futamán a versenyt vezető Gábor motorhiba miatt csak a tizenkettedik helyen végzett. Az első helyen csapattársa, Sergio Gadea végzett. A következő versenyen, Jerezben a 4. helyről indulva a harmadik helyen haladt, amikor már a 3. körben ismét technikai probléma miatt kiesett. Csapattársa, Gadea szintén feladni kényszerült a futamot. Estorilban a 9. helyről indulva a negyedik helyig ért fel, majd a verseny végén hárman is megelőzték. Talmácsi di Megliót az utolsó kör végén vissza tudta előzni, így 6. lett. A győztes Corsi tovább növelte előnyét a pontversenyben. Az esős sanghaji versenyen Gadea hamar kiesett és Corsi is kicsúszott, Talmácsi a 2. helyen motorozott a vezető Iannone mögött. A száradó pályán di Meglio megelőzte Gábort, aki bár az utolsó körökben felzárkózott rá, nem tudta megelőzni, így harmadik lett, megszerezve első 2008-as dobogós helyezését. A francia nagydíjon három körrel a futam leintése előtt az élen motorozva bukott, így csak a 14. lett. Így Le Mans-ban a francia Mike di Meglio győzött. Mugellóban nagyon szoros versenyben Gábor az utolsó körben, a célegyenesben megelőzte Pol Espargarót és második lett, nagyon közel a győztes Corsi mögött. Barcelonában a 7. helyről indulva a harmadik helyen végzett, miután a hajrában Olivé és Terol is kicsúszott előle. Doningtonban a második helyről rajtolva a 9. pozícióba esett vissza, majd műszaki hiba kiesett a magyar versenyző. Talmácsi a 13. helyről indulva győzelmet aratott a holland nagydíjon, Assenben, ahol az utolsó körben jött fel az élre. Ezzel a pontversenyben a 4. helyre lépett elő. Németországban a pole-ból indult, de a rajtja rosszul sikerült, a 10. helyre esett vissza. A futam végéig a harmadik helyre jött fel, di Meglio és Stefan Bradl mögé. A futam után Talmácsi az összetett harmadik helyezést szerezte meg di Meglio és Corsi mögött.

2009-ben új kategóriában indult: a 250 köbcentisek között. Az új kategória miatt a rajtszáma is változott, 14-esről 28-asra.

Az első futamon (a katari GP-n) jó kezdése ellenére csak a 10. helyen végzett. Május 5-én Talmácsi Gábor menedzsmentje bejelentette, hogy a versenyző nem kíván tovább a Balatonring Team-nél versenyezni a megigért második motor hiánya és a csapattal megromlott kapcsolata miatt.

A katalán nagydíj előtti héten menedzserével, Stefano Favaróval együtt sikerült újra csapatot találniuk.Ez a MotoGP-ben szereplő Scot Racing lett, ahol a japán Takahasi Juki csapattársa lett. Az első szabadedzésen nem szerepelt jól, a mezőny utolsó helyén végzett, még az utolsó előtti Canepától is mintegy két másodperccel elmaradt. A csapat a Laguna Seca-i verseny előtt felbontotta a szerződést Takahasival, így Talmácsi Gábor lett a csapat egyedüli versenyzője.

2010  A Moto2 kategóriában a hatodik lett a Speed Up Aprilia csapattal. Novemberben felmondta együttműködését menedzserével és a Jack and Jones csapathoz igazolt.

2010. novemberében aláírt szerződése volt a Jack&Jones by. A. Banderas istállóhoz, de az alakulat főtámogatójának kihátrálása miatt nem vállalta az indulást a vb-n, így Talmácsi Gábor csapat nélkül maradt, aki azonnal megkezdte a tárgyalásokat, de mérlegelve a rendelkezésére álló lehetőségeket nem vállalta a mindenáron való motorzást. A 2011-es szezonban kimaradt a versenyszerű sport az életéből.

2011 Még mindig nincs csapata Talmácsi Gábornak; a magyar versenyző, aki tavaly a gyorsaságimotoros-világbajnokság Moto2-es kategóriájában szerepelt, azt mondta, megítélése szerint még van lehetősége arra, hogy induljon a március végén kezdődő vb-sorozatban.
 

2012. elején új kihívást talált, egy számára új sportágban. A rallyra váltott és ezidáig több rally versenyen is rajthoz állt a Maricsek Racing Team színeiben. Versenyautója: Mitsubishi Lancer Evo IX.

Júniusban azonban kapott egy kihagyhatatlan ajánlatot minek következtében a versenyszerű motorsport is visszatért az életébe. Talmácsi Gábor túl van a Superbike Világbajnokságon történő debütáláson és élete első Supersport versenyén, Misanoban pontszerző helyen végzett, majd a következő versenyen, Aragonban már a top 10 között ért célba.Az idényben 8 futamon állt rajthoz,és mindegyiken pontot szerzett.Összesítésben a 13. helyen végzett.

 

Elismerései:

Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkereszt kitüntetés (2005., 2007.),

Aranysisak - Casci D'oro (2007.),

Az Év Sportolója - 2005-ben 3. hely,

2007-ben 1.hely[1],

Az Év Embere (2007.),

Az Év Legnépszerűbb Sportolója (2010.),

Az Év Embere Zuglóban (2005.,2007., 2008.),

Budapest Sportdíj,

Woman of the year - Az év legsármosabb férfi díj,

Rally Sport örökös licenc tulajdonos,

A legismertebb aktív magyar sportoló (2008.),

Nemzetisport közönségdíj (2007.)

Utolsó frissítés: 2014.01.14. 18:06 Zsu14 által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace