Starity

A NASA felfedezett egy hét bolygóból álló naprendszert

2017. február 23. 07:07   |   Szerző: LexiCobain

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal, azaz a NASA a tegnapi nap folyamán jelentette be, hogy milyen felfedezésre jutott.

A csillagászat egyik legnagyobb felfedezése előtt állunk, ugyanis a NASA Spitzer űrtávcsöve a közelmúltban egy (számunkra) új, hét, a Földhöz hasonló bolygóból álló naprendszert fedezett fel, ami sorsfordító lehet annak a kérdésnek a tudományos eldöntésében, hogy vajon van-e élet a Földön kívül. A naprendszer megközelítőleg 40 fényévnyi távolságra van tőlünk és a tudósok szerint a bolygók mindegyikén alkalmasak a feltételek ahhoz, hogy élet legyen rajtuk.

A rendszer közepén a TRAPPIST-1 névre keresztelt csillag helyezkedik el, mely a Nap szerepét tölti be, ám annál kisebb fény- és fűtőhatású, így ultrahűvös törpecsillagnak is nevezik. További érdekesség, hogy a bolygók egymáshoz viszonylag nagyon közel esnek, ezért adott a lehetőség, hogy egyik bolygóról át lehessen tekinteni a másikra, de egyelőre még folynak a kutatások azt illetően, hogy kiderítsék, mit jelenthet ez a felfedezés ránk nézve, illetve hogy valóban fejlődhet-e élet e planéták felszínén.

via Index

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok