Starity

Hogyan hívd segítségül a mesterséges intelligenciát a vállalkozásod fejlesztéséhez?

2024. április 09. 20:08   |   

Néhány éve az AI (vagy ha a magyar rövidítést használjuk, akkor MI) az emberek többsége számára egy távoli, felfoghatatlan dolognak tűnt, amivel esetleg a sci-fi filmekben találkoztak.

hirdetés
Hogyan hívd segítségül a mesterséges intelligenciát a vállalkozásod fejlesztéséhez?

Már nem fikció, hanem valóság

Napjainkban viszont ott tartunk, hogy a mesterséges intelligencia az életünk számos területére beférkőzött. Elég csak a méltán népszerű “csevegőrobotra”, a ChatGPT-re gondolni, amit ma már az átlagemberek is ismernek és használnak, de egyre inkább elterjednek a mesterséges intelligenciával generált képek is. 

Az AI azonban jóval több lehetőséget tartogat magában annál, mint hogy vicces kérdéseket tegyünk fel neki, vagy grafikákat készíttessünk vele. Céges környezetben például rengeteg feladatot levehet a sokszor igencsak leterhelt munkatársak válláról. A MiniCRM szoftverében is találhatóak AI-vezérelt elemek, melyek megkönnyítik a programot használó cégek mindennapjait. 

Erről a vállalat egyik tulajdonosa, Egerszegi Krisztián tartott egy prezentációt az idei Marketing Fesztiválon.

Hogyan alkalmazd a vállalkozásodban a mesterséges intelligenciát?

Krisztián az előadásában gyakorlati tanácsokkal szolgált az érdeklődőknek azzal kapcsolatban, hogyan aknázzák ki a cégükben az AI-ben rejlő lehetőségeket az operatív termelékenység javítására.

  • Írói asszisztens: az AI képes kulcsszavak alapján jegyzeteket készíteni, vagy az ügyfelektől kapott e-mailek tartalmát összefoglalni, tömöríteni. 

  • Hívásjegyzetelő: a telefonbeszélgetések rögzítése, közben jegyzetek készítése, vonatkozó mezők kitöltése, szöveges átirat készítése

  • Közös használatú e-mail-címek menedzselése: szinte minden cégnek akadnak úgymond központi e-mail-címei, mint például az info@, help@, ajanlatkeres@, kapcsolat@, és ehhez hasonlók. Ide rengeteg levél érkezik be akár napi szinten, melyeket rendszerezni, kezelni kell.

Az AI pedig ebben is segíthet, hiszen rögzítheti a leveleket a céges rendszerbe, írhat róluk egy rövid összefoglalót és adhat a CRM-ben egy teendőt a felelősnek. Sőt, akár automatikusan ki is küldheti a sablonválaszok valamelyikét. 

Persze ez csupán néhány opció, a többségünk talán fel sem fogja, mi mindenre képes ma már a mesterséges intelligencia, és mennyi olyan feladatot el tud végezni helyettünk, ami számunkra a monoton “lélekölő” munka kategóriájába esik.

Érdemes-e alkalmazni az AI-t a vállalkozásodban?

Ez nem is kérdés. A világ, a technológia rohamosan fejlődik, ezzel a haladással pedig muszáj lépést tartani, hisz különben a konkurenciád elhúz melletted, te pedig jelentős hátrányba kerülsz. 

Vajon melyik megoldással elégedettebbek az ügyfelek? Ha napokat kell várniuk, mire egy ügyintéző kézzel megválaszol egy e-mailt, mert alig tudja feldolgozni a rengeteg beérkező levelet, vagy ha az AI segítségével akár néhány órán belül releváns választ kap a kérdésére? 

Ez csak egyetlen apró példa volt a sok közül, így azt javasoljuk, ne idegenkedj a mesterséges intelligenciától, hanem gondold végig, miben lehet a hasznodra.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek