Starity

Ezért lihegsz annyira a lépcsőn felfelé még akkor is, ha fitt vagy

2015. október 28. 14:02   |   Szerző: LexiCobain

Könnyűszerrel végigedzed a délutánt, nem okoz gondot lefutni a Coopert és fittnek érzed magad, mégis kifulladsz, mire felérsz gyalog a harmadikra? Eláruljuk: nem vagy ezzel egyedül, a jelenség teljesen normális.

hirdetés
Ezért lihegsz annyira a lépcsőn felfelé még akkor is, ha fitt vagy

Az, hogy lihegsz a lépcsőzés után, nem azt jelenti, hogy nem vagy jó kondiban, csupán a megemelkedett pulzusszám miatt több oxigénre van szükséged ilyenkor

– magyarázza a szakértő, Jordan Syatt, melyet Nieca Goldberg kardiológus is megerősít: Hacsak nem vagy hozzászokva a rendszeres lépcsőzéshez vagy nem használsz taposógépet, a hirtelen energiarobbanás miatt kifulladsz.

Jordan Syatt azt is elárulta, hogy lépcsőzés közben több izom dolgozik, mintha sétálnánk, és úgy hat az izmokra ez a mozgásforma, mintha felfelé irányuló kitöréseket végeznénk. Ezáltal a gyakori lépcsőzéssel edzhetjük magunkat, míg hozzá nem szokunk.

A kifulladás másik lehetséges magyarázta a túlfeszített terhelés is lehet. Jason Fitzgerald edző szerint nagy nehézségi különbség van síkon és lépcsőn végzett futás között is, ugyanis, ha a lépcsős edzést választod, azzal egyesíted az aerob és erősítő mozgásformákat. Meglátása szerint ezért is lehetséges, hogy kifulladunk az intenzív mozgástól, amit lépcsőzés közben végzünk.

hirdetés

Ahogy minden más mozgásformánál, úgy itt is jellemző, hogy gyakorlással fejlődhetünk. Jordan szerint érdemes az alsó testtájakat megmozgató gyakorlatokat beiktatni az edzéstervünkbe, mint amilyen a guggolás, a kitörés és a fordított kitörés. Azt is javasolja, hogy végezzük súllyal a gyakorlatokat, de mindig kicsivel kezdjük, és fokozatosan szoktassuk hozzá magunkat a terheléshez, így könnyebben megbirkózunk majd a lépcsőkkel.

via Greatist

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés


Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek