Starity

Adele megállíthatatlan – óriási rekordok dőltek meg

2015. november 06. 11:11   |   Szerző: tiktak

Figylem! Ez a cikk több mint öt éve íródott, a benne szereplő információk a publikálás időpontjában pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megemeljük a kalapunk Adele előtt! Hello című visszatérő dalából az első héten alatt annyi példányt sikerült eladnia, ami még senkinek nem sikerült az Egyesült Államokban. A dal mellett a videoklip is új rekordot állított fel.

hirdetés

Talán még maga Adele sem gondolta volna, hogy ekkora sikereket fog elérni a 25 című album első kislemeze. Csakhogy az énekesnő már több mint három éve nem jelentetett meg új dalt, így talán nem meglepő, hogy az emberek egyből lecsaptak a fülbemászó slágerre.

Az Egyesült Államokban ugyanis elsöprő sikert aratott a Hello. Az október 23-án megjelent dalból csak az első három napon több mint 750 ezer példány kelt el. Egyes források szerint azóta már át is lépte az elképesztő, egymilliós eladást is, ezzel új rekordot állítva fel az első heten történő eladások terén. Érdekesség, hogy a korábbi rekord Flo Rida 2009-es Right Round című dalához tartozott, ami akkor 636 ezer példányban kelt el megjelenése hetében. A brit énekesnő ezt a számot szó szerint megduplázta!

Adele szülőhazájában, az Egyesült Királyságban is megállíthatatlan a dal sikere. Az Official Charts adatai alapján a Hellóból 333 ezer példány talált gazdára az első héten, amivel ugyan nem döntött rekordot, de 2012 óta senkinek sem sikerült ilyen magas számot produkálnia. Ez viszont nem mondható el a streamelések számáról, ahol Justin Bieber rekordját sikerült megdöntenie Adele-nek. Justin What Do You Mean? című dalára egy hét alatt 3,87 millióan voltak kíváncsiak, amit az aranytorkú énekesnő szintén megduplázott és 7,32 millióra emelte a rekordot. Habár Bieber új dala, a Sorry megdöntötte saját, korábbi rekordját, a 7 milliós határt azonban nem tudta megdönteni, de még elérni sem.

Ami pedig a Hello kisfilmjét illeti, már korábban is volt róla szó, hogy megdöntötte Taylor Swift 24 órás rekordját, azonban a számok itt nem torpantak meg. A Vevo megerősítette, hogy Adele videója mindössze 5 nap alatt érte el a bűvös 100 milliós nézettségi határt, ezzel megszerezve a Vevo Certified díjat, amit még soha senkinek nem sikerült elérnie ilyen gyorsan. A korábbi rekord Miley Cyrus Wrecking Ball című dalának klipjéhez tartozott.

A Hello első heti sikere Adele különlegességét hangsúlyozza ki. Ő egy olyan egyedülálló előadó, akit gyermekek, kamaszok, anyukák és apukák, nagynénik és nagybácsik, nagymamák és nagypapák hallgatnak egyszerre. Ahhoz, hogy valakinek ekkora befolyása legyen, mind az eladások mind streamelések terén, valóban igazi tehetségre van szüksége

– árulta el Martin Talbot, az Official Charts vezetője.

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek