Az álláshirdetésünk megjelentetésének legjobb módjai
Akármilyen szuper álláshirdetést is dobtunk össze, ha senki sem látja, akkor nem sok sikere lesz. Ezért is gondoltunk arra, hogy a mai cikkünkben átvesszük, hogyan és hol kezdhetjük el a népszerűsítését, hogy a lehető legtöbb potenciális jelölthöz eljusson.
Hirdessünk különböző állásportálokon!
Talán az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy a jelöltekhez eljusson egy nyitott pozíció híre, ha a különböző állásportálokon hirdetünk, mint amilyen például az AllasOrias weboldal is. Ahhoz azonban, hogy ezek a platformok a keresési listák élére helyezzék a hirdetésünket fontos, hogy a munkaköri leírásba beírjuk a szükséges készségeket és tapasztalatokat, illetve több helyen is alkalmazzuk a gyakran használt kulcsszavakat.
Továbbá jelöljünk meg egy vagy minimum két konkrét iparágat, amelybe az általunk hirdetett pozíció beletartozik. Például, ha üzletfejlesztési menedzser szerepkörre keressük az új munkatársunkat, akkor a hirdetésünknek az értékesítési kategóriába kell kerülnie, mivel a jelöltek általában ebben keresgélnek.
Abban az esetben viszont, ha a szervezetünk egy technológiai vállalatnak minősül, de a termékünk közvetlenül kapcsolódik mondjuk a HR-hez vagy a bérszámfejtéshez, akkor az álláshirdetéseinket mindkét iparágra vonatkozó kategóriában érdemes megjeleníteni.
Használjuk a közösségi média platformokat!
Bár az állásportálokra feltöltött hirdetések nagy közönséget érhetnek el, nincs garancia arra, hogy az a típusú jelölt is felfigyel rá, akit mi valójában keresünk. Ezért érdemes még bevetni a közösségi média platformokat is az álláshirdetésünk népszerűsítésére.
Írjunk egy cikket például a LinkedInen a cégünkről, amelyben részletezzük azt is, hogy milyen nálunk dolgozni. A végén pedig említsük meg a szabad pozíciókat, és helyezzünk el a szövegben egy rájuk mutató linket. De az is egy jó módszer lehet, ha konkrét Facebook csoportokban posztoljuk az álláshirdetésünket.
Álláshirdetés népszerűsítése a cég webhelyén keresztül
A fentieken túl a karrieroldalban rejlő potenciált sem szabad figyelmen kívül hagyni. Abban az esetben ugyanis, ha ezt sikerül úgy megalkotni, hogy tükrözi magát a márkát és vonzó is egyben, akkor értékes segítséget jelenthet a tehetségek megszerzésében.
Még akkor is érdemes létrehozni egy karrieroldalt, ha jelenleg nincsen nyitott pozíció a cégnél, hiszen nagymértékben elősegíti a munkáltatói márkánk megismertetését a jövőbeli potenciális jelöltekkel.
Végül kérjünk segítséget a jelenlegi kollégáktól!
A vállalati kultúra legjobb nagykövetei a cég jelenlegi alkalmazottai. Ezért mindenképpen érdemes őket is bevonni az állásajánlatok népszerűsítésébe, mivel személyesebbé tehetik a dolgokat, és első kézből tudják megmagyarázni, miért olyan nagyszerű munkahely a vállalkozásunk.
Erre pedig leginkább úgy tudjuk őket ösztönözni, ha létrehozunk a cégnél egy dolgozói ajánlói programot, amelyhez pénzbeli és egyéb juttatásokat is felajánljunk.
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Továbbra is gyászol a híresség.
Közeli barátját veszítette el a színész.
Nagyon komolyan vette a marketinget.
A korábbi titkárunk is felszólalt.
Erről vallott a híresség.
Tudtad, hogy nem Emma a neve?
A két híresség kéz a kézben érkezett.
Nagyon benne van a pakliban.
Már találkozott Brad barátnőjével.
Szomorú hír érkezett.