Starity

7 reggeli, amit egészségesnek hiszel, de nem az

2017. április 11. 08:08   |   Szerző: LexiCobain

Mind tudjuk, hogy a reggeli az egészséges táplálkozás elmaradhatatlan része, de azt már csak kevesen, mit is érdemes enni ilyenkor, hogy egyrészt megadja a naphoz a kezdő löketet, másrészt pedig laktató is legyen és ne éhezzünk meg egy óra múlva. Az alábbiakban azokat a reggeliket gyűjtöttük össze, melyekről sokan (tévesen!) azt hisszük, egészségesek.

hirdetés

1. Müzli

Elméletben egészséges, de a valóságban egyáltalán nem az, hiszen a legtöbb tele van cukorral és telített zsírokkal, így semmiképp nem sorolnánk az egészséges táplálékokhoz. Finomnak ugyan lehet, hogy finom, de érdemesebb saját magadnak elkészíteni ezt a tápláló finomságot és akkor biztosan tudod, hogy csak a fontos elemeket viszed be a szervezetedbe. Keverj össze zabpelyhet dióval, mogyoróval, kókuszpehellyel, fahéjjal és mézzel, majd pirítsd aranybarnára és kész is a müzli egészséges változata!

2. Zsírszegény tejtermékek

A zsírszegény tejtermékek bár minden bizonnyal kevesebb zsiradékot tartalmaznak, nem egészségesebbek, mivel a gyártók ezeket a hiányzó zsírokat adalékanyagokkal pótolják, hogy a terméknek ugyanolyan vagy közel azonos íze és illata legyen, mint zsírosabb társaikénak. Rádásul az alacsony zsírtartalmú tejtermékek negatívan befolyásolják az anyagcserét, így érdemesebb az átlagos terméket választani, melyek ráadásul a magasabb zsírtartalom révén sokkal jobban laktatnak.

hirdetés

3. Fehérjeszegény reggelik

A fehérje nagyon fontos a szervezet számára, ráadásul hosszabb ideig fenntartja a jóllakottság érzését. Ha a reggelid elfogyasztása után még mindig éhes vagy, esetleg nem sokkal utána megéhezel, fogyassz fehérjében gazdag ételt – például tojást, amit több, különböző formában is elkészíthetsz, ezáltal változatos reggelit kerekítve. Ha unod vagy nem szereted a tojást, válassz teljes kiőrlésű finomságokat, de nyugodtan ehetsz sajtot, túrót vagy görög joghurtot is (ez utóbbinál természetesen nem az agyoncukrozott, csokidarabos változatra gondolunk!).

4. Tojásfehérje az egész tojással szemben

Szintén tévhit, hogy a tojásnak csak a fehérjét szabad elfogyasztani, mert kevesebb zsiradékot, ezáltal kevesebb kalóriát tartalmaz. A tojás legegészségesebb részei ugyanis a sárgájában vannak – ilyen például a D vitamin, a B vitamin és a vas. Korábban úgy tartották, hogy a tojássárgája megemeli a koleszterinszintet, de a legújabb tanulmányok megcáfolták ezt a tézist, így egészen bátran megengedheted magadnak, hogy egész tojásból készíts magadnak omlettet vagy rántottát.

5. Narancslé

A narancslé önmagában egészséges is lenne, ha a multik nem nyomnák tele cukorral és ízfokozókkal. Ha valóban egézséges italra vágysz, válaszd a 100%-os változatot (győződj meg róla, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaz), vagy facsarj magadnak narancslevet. Nem időigényes, mégis egészséges finomáság. (Tipp: Akár egy emésztéselősegítő, egészséges itallal is kezdheted a napot! Turmixolj össze zöld almát, sárgarépát, zellert és gyömbért, meglátod, isteni lesz!)

6. Müzliszelet

Ahogy maga a müzli, a szelet változat is rejt buktatókat, hiszen a többség cukrot és telített zsírsavakat tartalmaz, nem is beszélve arról, hogy nem tartalmaz a szervezet számára szükséges fehérjéket. Ha reggel nincs időd, gonoskodj este a másnapi napindítóról: készíts zabpehelyből, dióból és bogyós gyümölcsökből egy finom müzlit – a szervezeted meg fogja hálálni.

7. Futtában bekapott nasi

Sokan arra hivatkozva, hogy nincs idejük, össze-vissza esznek a délelőtt folyamán és csupa üres kalóriás nasikkal tömik meg a pocakjukat, ebédidőre aztán már farkaséhesen rohannak a legközelebbi étkezdébe. Ha nincs is időd reggelit készíteni, olyasmit emelj le az üzletek polcairól, ami ténylegesen jóllakat, nem csak ideig-óráig nyomja el az éhségedet. Egyél gyümölcsöt natúr joghurttal vagy egy marék diót. Meglátod, nem leszel olyan éhes és könnyebben indul a napod is, ha nem terheled meg a hasad valami egészségtelen előcsomagolt nassolnivalóval.

 

Oszd meg a cikket ismerőseiddel!

hirdetés

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned!
Belépek vagy Regisztrálok

Kommentek