A munkaerő megtartása ma már kulcsfontosságú
A munkavállaló akkor végzi jól a feladatát, ha ezt örömmel teheti meg, ehhez pedig az kell, hogy jól érezze magát a cégnél. Sajnos a munkáltatók egy része egyáltalán nincs erre tekintettel, a céljuk sokszor csak az, hogy minél többet kipréseljenek egy-egy emberből.
Az intelligens vállalatvezetők azonban már rájöttek, hogy megfelelő háttérrel sokkal hatékonyabban működik az egyén és a cég is.
Ehhez pedig fontos az, hogy a dolgozók érezzenek magukban motivációt a feladatok minél jobb elvégzéséhez. A vállalatvezetés is sokat tehet a cél érdekében, hiszen az ő megbecsülésük a munkavállalók felé kiváló alapot jelent mindehhez.
Első körben a munkáltató és a munkavállaló sikeres egymásra találása a lényeges, ehhez kínál megfelelő hátteret és célravezető segítséget a VeszpremAllas.hu álláskereső portál.
Fontos megőrizni a jó hírnevet!
Társaságban gyakran szóba kerül a munkahely, az emberek szívesen beszélnek arról, hogy hol dolgoznak és mivel foglalkoznak. Ha negatív gondolatok hangzanak el egy cégről, az rossz benyomást kelt róla a többiekben. Abban az esetben, ha ezt több ott dolgozó szájából is hallják, ráadásul egymástól függetlenül, máris kialakul a vállalat rossz megítélése.
Ehhez nagymértékben hozzájárulhat a magas fluktuáció, amikor azt látják, hogy adott cégtől gyorsan távoznak az emberek, folyamatosan változik a humánerőforrás összetétele. Ez szintén nem mutat jó képet a vállalatról, senki nem akar ilyen helyen dolgozni majd, mert úgy érzi, nem tervezhet hosszú távra.
Egy jó hírű cégnél szívesebben dolgoznak az emberek, többet megtesznek érte, hogy bekerülhessenek, s ha már ez megtörtént, akkor azért is, hogy meg tudják tartani állásukat.
Az employer branding
A munkavállalók megtartása tehát ma már elengedhetetlen a munkáltatók számára, ugyanis egyszerre van jelen nemcsak a munkanélküliség, hanem a munkaerőhiány is, főleg bizonyos területeken.
Az employer branding egy kiváló eszköz a munkahelyi hatékonyság és teljesítmény növeléséhez, illetve a fluktuáció csökkentéséhez. Az optimális munkáltatói márkaépítés vonzóvá teszi a céget a munkavállalók számára.
A cél a minőségi munkaerő megtalálása és a karrierlehetőségek kiépítése, valamint egy hosszú távú stratégia felállítása, ami nem hiányozhat a sikeres vállalkozások terveiből. A munkavállalói márkaépítés azonban nemcsak a dolgozók megtartását jelenti, hanem ezenkívül is számos előnnyel rendelkezik.
A munkavállalói márkaépítés előnyei
Jó hírnévvel rendelkező céghez nagyobb számban fognak jelentkezni is, ezáltal több jelölt közül választhat a munkáltató. A nagy számok törvénye alapján az ideális munkaerő megtalálásának is nagyobb az esélye.
A pozitív élményt nyújtó toborzási folyamat a fel nem vett jelentkezőkben is kelthet elkötelezettséget, így erősítheti a jó hírnevet. Javulhat a cég megítélése, ami a termékek vagy szolgáltatások eladásának növekedéséhez is vezethet.
Tehát a megfelelő munkavállalói márkaépítés kialakításával csak nyerhetnek a cégek!
Ajánlott cikkek
Legolvasottabb hírek
Tragikus hírt osztottak meg a feleségével.
Továbbra is gyászol a híresség.
Szeretne elérni vele egy újabb mérföldkövet.
Közeli barátját veszítette el a színész.
Nagyon komolyan vette a marketinget.
Boldogan jelentette be a sztár.
A-listás színésszel jár Kris Jenner egyik lánya.
Csúnyán beszóltak Sydney-nek.
Sértve érzi magát a híresség.
A korábbi titkárunk is felszólalt.