Starity

Diamanda Galás

Diamanda Galás Diamanda Galás nemzetisége 14776. 3rajongó 1vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 100%
  • stílus: 100%
  • szimpátia: 100%
  • Születési név
  • Diamanda Galás
  • Becenév
  • DG, Galás
  • Születési idő
  • 1955. augusztus 29.
  • Születési hely
  • San Diego, Kalifornia, USA
  • Foglalkozás
  • énekesnő, zeneszerző, zongorista, festő
  • Magasság
  • 178 cm
  • Eredeti hajszín
  • sötétbarna
  • Szemszín
  • barna
  • Csillagjegy
  • Szűz
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Marilyn Manson Axl Rose Nina Hagen Mike Patton Siouxsie Sioux John Paul Jones Maria Callas

Diamanda Galás életrajza

Egy hevesen konfortatív avantgárd előadó. Leginkább síránkozó, hat oktávos hangjáról ismerhető. 

 

 

Diamanda Galás San Diego-ban született és nevelkedett. Görög-ortodox szülők gyermeke.

Gyerekkorában szülei bátorították az éneklésre és zongorázásra, mert látták benne a tehetséget.  A kaliforniai egyetem művészeti szakán végzett. Fiatalkorában dogproblémákkal küzdött. 
1979-ben debütált a France's Festival d'Avignon-on, amivel egy meghívást nyert Vinko Globokar átpolitizált operájához, a Un Jour Comme un Autre-hoz.

Az ezt követő művei a Wild Woman with Steak Knives és a Tragouthia Apo To Aima Exoun Fonos (Dalok a meggyilkoltak véréből) voltak.
Lassan megmutatkozott egyedülálló, már-már fülrontó éneklési stílusa, amit a 'Schrei' nevű, német operadarab inspirált.

Galás 1982-ben vette fel első albumát, egy két dalból álló lemezt, melyet Litanies of Satan névre keresztelt. Ebben szerepelt az előbb említett Wild Woman with Steak Knives, és a Litanies of Satan. A zenei világa nagyon sötét, nyugtalanító. Diamanda hangját teljesen kihasználja az előadásánál. Itt énekli ki legmagasabb feljegyzett hangját is.

A következő műve 1994-ben jelent meg. Saját magáról nevezte el az albumot. Kicsit lágyabb az előző kiadványánál, de összességében sötét és szomorú hangulatú. Ez szintén két dalt tartalmazott. A Tragouthia Apo To Aima Exoun Fonos-t és a Panoptikon-t. Az utóbbi a bezártságról, szorongásról szól, jelentése "összes szem" (Pan-optikon). A szerzőt egy szervezeti épület inpirálta, -nevéből értetődően- a panopticon inspirálta. Ennek a félkör alakú építménynek az érdekessége, hogy a középpontjából az egész belteret lehet látni.

1986-ban hunyt el homoszexuális testvére, Philip-Dimitri Galás. Ő is áldozatául esett az AIDs-nek, három év szenvedés után. Diamanda végignézte testvére szenvedését, mely mély nyomot hagyott benne.
Ebben az évben adta ki a Masque of the Red Death című triológiáját. Az albumot a HIV pozitív embereknek dedikálta. Három lemezt tartalmaz, a The Divine Punishment-et, a Saint of the Pit-et és a You Must Be Certain of the Devil-t. Az utóbbin lévő Double Barrel Player cimű dalhoz klip is készült. Később a a triológiáról származó, első-két albumot összevonta, és egyben adta ki. Ezek szintén nagyon sötét, rituális hangzásvilágú dalokat tartalmaznak. Galás hatalmas hangtartományt használ benne, ez leginkább a Chris D'Aveugle-ban mutatkozik meg. Ekkoriban lett tagja az ACT UP nevű, AIDs aktivista közösségnek.

Talán a triológia után következett legnagyobb botrányt csapó előadása, a Plague Mass, melyet 1990-ben vett föl. A produkciót New Yorkban, a Saint John's katedrálisban adta elő. Itt kifejti nemtetszését az egyházzal és a társadalommal szemben. Érdekesség, hogy a koncert alatt testét meztelenül, marhavérrel teljesen kikenve láthatták.

Ezt követően, 1992-ben kiadta teljesen más hangzásvilágú élő albumát, melyet The Singer névre keresztelt. Ezen Galás-t egy zongora társaságában hallhatjuk. Észrevehetőek benne a blues és a dzsessz műfaj elemei is. Valamint helyet kap rajta a Seress Rezső, Szomorú Vasárnap című feldolgozása is. Nagy súlyt helyez vokális egyedülállóságára, ami a megszokottaktól kissé eltér.

Még jelentős volt 1994-es, a The Sporting Life cimű albuma, melyen közreműködött a Led Zeppelin ex-gitárosa, John Paul Jones. Az album kemény, rockosabb dalokat tartalmaz. Diamanda egyértelművé teszi, hogy a hangját nem lehet még ezzel a műfajjal sem a háttérbe szorítani.

Legutóbbi kiadása, a Guilty Guilty Guilty 2008-ban jelent meg. Szintén elő felvétel, melyen az énekesnő zongorázik. Galás hangján itt már hallatszik a kor, de még mindig képes kiénekelni magas flageolethangokat, amire a legjobb példaként szolgál a lemezen lévő O Death. Ebben a dalban nem csak extrém-magas hangok hallhatóak, hanem dupla- és többeshangok is. Többeshang az, amikor egy levegővel több féle hangmagasság csúszik ki a torokból.

Diamanda következő albuma, az All the Way 2017 márciusában jelent meg.

Festőként is megmutatja tehetségét. Leginkább nyakatekert, absztrakt/ avantgárd formák láthatók festményein. Sötét, érzelmekkel teli, bár ez evidens.

 

ÉRDEKESSÉGEK:

- a mellet, hogy AIDs aktivista, feministának és melegjogi aktivistának is vallja magát.
- egy interjúban azt nyilatkozta, hogy a gyenge férfiakat szórakozásból vadászná le barátnőivel.
- sajnálja, hogy nem leszbikusnak született, mert általánosságban utálja a férfiakat.
- az utcán mindig kést vagy pisztolyt hord(ott) magával, az önvédelem érdekében
- a néger repperek gyilkolásából sportot csinálna, mert ellenzi azt, hogy ők többségében úgy beszélnek prostituáltjaikról, mint egy tárgyról. Szerinte egy nő nem "k*rva".
- erősen maszkulin vonásai származásához köthetőek.
- talán leghasonlóbb előadó hozzá Nina Hagen.
- nem szimpatizál az előbb említett személlyel, utálja, amikor összehasonlítják vele, és sok-sok vokális koncentrációt ajánl neki, ha róla kérdeznek. 
- az ősi sátánizmus tanulmányozása is részben befolyásolta zenei hangzásvilágát.
- 1992-ben vitába keveredett Axl Rose-zal, melyek után egy interjúban nyilatkozott az esetről. A fő probléma az volt, hogy Diamanda úgy gondolta, hogy Axl-nek semmi köze az AIDs aktivizmushoz, de mégis beleüti az orrát.
- nem szeretne magának partnert.
- elrémíti a gondolat, hogy egyedül haljon meg egy panellakásban és utolsó éveit az erkélyról bámulva töltse el.
- régen LSD-használó volt.
- Maria Callas, egy szintén görög, koloratúra-szoprán operaénekesnő volt a fő inspiráció számára.
- Edgar Allan Poe szintén erősen befolyásolta.
- önmagát spint-szopránnak tartja, és többnyire baritonként fejezi ki magát.
- férfi basszushangokat is képes kiénekelni, a mellet, hogy klasszikus teafőzőként is funkcionál. 
- hangterjedelme #ggg-től b''''-ig (G#1-B7) terjed. Ez összesen hat oktáv és egy prím. Máshol azt állítják, hogy a c'''''-t is ki tudta énekelni, bár ez az információ nem hiteles.
Legmélyebb hangja A Deliver Me From Mine Enemies cimű számában hallható, a legmagasabb pedig a Traguothia Apo To Aima Exoun Fonos-ban, bár a Cris d'Aveugle vetekszik velük.

1982 – The Litanies of Satan
1984 – Diamanda Galás
1986 – The Divine Punishment
1986 – Saint of the Pit
1988 – You Must Be Certain of the Devil
1989 – Masque of the Red Death Triológia:
- The Divine Punishment
- Saint of the Pit
- You Must Be Certain of the Devil
1991 – Plague Mass (élő)
1992 – The Singer (élő)
1993 – Vena Cava (élő)
1994 – The Sporting Life, John Paul Jones-szal
1996 – Schrei X (élő)
1998 – Malediction & Prayer (elő)
2003 – La Serpenta Canta (elő)
2003 – Defixiones, Will and Testament (élő)
2008 – Guilty Guilty Guilty (élő) 
2017 – All the Way

Utolsó frissítés: 2017.08.22. 08:08 InoriGothGirl által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace