Starity

Fernando Alonso

Fernando Alonso Fernando Alonso nemzetisége 431. 1021rajongó 102vélemény
  • Értékelés
  • tehetség: 92%
  • stílus: 86%
  • szimpátia: 85%
  • Születési név
  • Fernando Alonso Díaz
  • Becenév
  • El Nano, Nando, Magic Alonso, Fer
  • Születési idő
  • 1981. július 29.
  • Születési hely
  • Oviedo, Asztúria, Spanyolország
  • Foglalkozás
  • autóversenyző
  • Családi állapot
  • elvált
  • Magasság
  • 171 cm
  • Eredeti hajszín
  • barna
  • Szemszín
  • zöld
  • Csillagjegy
  • Oroszlán
  • Linkek
  • IMDB-adatlap
  • Hivatalos weblap
  • Twitter-oldal
  • Facebook-oldal
  • Starity RSS-csatorna
  • Kapcsolódó sztárok
  • Kimi Raikkönen Lewis Hamilton Giancarlo Fisichella Jarno Trulli Felipe Massa Nelsinho Piquet Jenson Button Romain Grosjean Stoffel Vandoorne Lando Norris Lance Stroll

Fernando Alonso életrajza

FERNANDO ALONSO DÍAZ 1981. július 29-én született az asztúriai Oviedoban, Észak-Spanyolországban. Édesapja José Luis bányaaknás robbanóanyaggyári szerelő és amatőr gokartversenyző, édesanyja Ana Maria Díaz áruházi alkalmazottként dolgozott. Van egy három évvel idősebb nővére Lorena, aki és orvos, és akinek férje Alonso fizioterapeutája, Eduardo Bendinelli. Gyermekkori példaképe Ayrton Senna.

Az oviedói Szent Őrangyal Általános Iskolában (Santo Ángel de la Guarda) tanult 1985-től 1995-ig az alapfokú oktatási rendszerben. Ezt követően a San Lazaro Leopoldo Alas Clarín Intézetbe (Instituto Leopoldo Alas Clarín de San Lázaro) járt, amíg az autóversenyzői karrierje miatt 2000-ben a Curso de Orientación Universitaria (magyarul: Egyetemi orientációs kurzus) alatt el nem hagyta. Engedélyt kapott arra, hogy az iskolától távol tanulhasson miután nem engedelmeskedett édesanyja utasításának, és ritkán járt órákra. Jó tanulmányi eredményt ért el azzal, hogy jegyzeteket kért osztálytársaitól, és problémamentesen viselkedett. 

KEZDETEK

Alonso édesapja szeretett volna egy hobbit, amit megoszthat a gyerekeivel, ezért épített egy gokartot Lorena számára. A lányt nem érdekelte a gokartozás, így az végül a hároméves Alonso-hoz került. A gokart pedálját átalakították a vezethetőség érdekében, és a helyi versenyszövetség ötévesen megadta neki a kötelező gokartversenyzői engedélyt azonban apja elutasította azt az ajánlatot, hogy fia az RC Celta de Vigo labdarúgóklub kapusa legyen. 

1988-ban, hét évesen, megnyerte első hivatalos versenyét Asztúriában, a bajnokságban összesen nyolc versenyt nyert. Egy évvel később, 1989-ben, megnyerte az asturiai és galíciai gokart bajnokságot. Ekkorra a család már nem tudta finanszírozni Alonso versenyeit, szerencsére azonban a Genis vállalta, hogy szponzorálja őt. 1991 -ben úgy lett második helyezett a spanyol bajnokságban, hogy el sem indult az összes versenyen. 1993 és 96' között négy spanyol bajnokságot nyert, a junior kategóriában, illetve junior világbajnok lett 1996-ban. 1995-től a Leopoldo Alas Clarin St. Lazarus nevű intézményben tanult. Megnyerte a spanyol és az olasz Inter-A címet 1997-ben, 1998-ban pedig a spanyol Inter-A címet és második lett az Európa-bajnokságban. 1998-ban a korábbi forma 1-es Minardi csapat pilótája, Adrián Campos autójával részt vehetett egy három napos teszten. Ezután leszerződtették az Euro Open MoviStar by Nissan sorozatba, a bajnokságban az első helyen végzett, egy ponttal megelőzve Manuel Giaotól.

2000-ben a Formula 3000 család tagjává avanzsált, csatlakozott a belga Astromega nevű csapathoz, melynek ő volt a legfiatalabb tagja. A bajnokságot a negyedik helyen zárta Bruno Junqueira , Nicolas Minassian és Mark Webber mögött.

FORMA 1

Minardi (2001-2002)

2001-ben debütált a Forma 1-ben, az European Minardi F1 Team-nél, ekkor mindössze 19 éves volt Alonso. Csapattársa Tarso Marques volt. Menedzsere Flavio Briatore a Benettont nézte ki Alonsónak, végül aztán 2002-től a Renault tesztpilótája lett. 

Renault (2003-2006)

2003-ban megkapta Jarno Trulli mellett a Mild SevenRenault F1 csapat másik ülését. A szezon második időmérőjén, Malajziában megszerezte a pole pozíciót. A versenyen végül a harmadik helyen zárt. A szezon 5. versenyén, a hazai nagydíján Spanyolországban Michael Schumacher mögött másodikként intették le. A következő versenyeken hol kiesett, hol a negyedik hely környékén végzett. A 2003-as Magyar Nagydíjon megszerezte a pole pozíciót, a futamot pedig megnyerte. A szezont 55 ponttal a hatodik helyen zárta.
A 2004-es szezon jól kezdődött a spanyol számára, az első versenyen, Ausztráliában a harmadik helyen intették le. A következő, Maláj nagydíjon motorcsere miatt törölték az idejét, így az utolsó helyről várta a rajtot, a versenyen feljött a hetedik helyre, így két pontot szerzett. A pontversenyt a 4. helyen zárta, 59 ponttal.
2005-ben 8 versenyt nyert így ő lett mindenidők legfiatalabb Forma 1-es világbajnoka (ezt a címet Sebastian Vettel 2010-ben átvette tőle) és ezzel az eddigi egyetlen spanyol bajnok. Népszerûsége ezek után folyamatosan nõtt, Spanyolországban kitört az 'Alonsomania' és megkapta az Asztúria hercege díjat. 2006-ban hét győztes versennyel ismét világbajnok lett.

McLaren Mercedes (2007)

2007-ben debütált a Vodafone McLaren Mercedes csapatában ahol Lewis Hamilton lett a csapattársa. Ez az éve azonban nem alakult jól: többször is konfliktusba keveredett a csapattársával és a vezetőkkel. A szezon végén négy győztes futammal harmadik helyen zárta a bajnokságot. A rossz tapasztalatok után úgy döntött, hogy visszatér korábbi csapatához a Renaulthoz.

Renault (2008-2009)

2007. december 10-én Alonso bejelentette, hogy 2008-ban visszatér korábbi csapatához - mellyel 2-szer is világbajnok lett - a Renaulthoz (ING Renault F1 Team). Csapattársa a brazil Nelson Piquet Jr . A szezon felemásan alakult a soanyol számára, három futam volt amit nem tudott befejezni, és egy amin 11. lett, a többi futamot rendre az első 10-ben zárta. Az első Szingapúri nagydíjat megnyerte, ez volt szezonbeli első győzelme - a 15. pozícióból induló Alonso győzeleméhez nagyban hozzájárult, hogy csapattársa Nelsinho Piquet a 14. körben falhoz csapta az autóját, így a már korábban első tankolását megejtő spanyol óriási előnybe került az előtte autózókkal szemben. Fernando hamarosan az élre állt, sőt akkora előnyt autózott ki, hogy második kiállása után is könnyedén az élre tért vissza. Az eset után többen is meggyanúsították a csapatot, hogy utasították Piquet a baleset előidézésére. Szbigapúr után Alonso megnyerte a Japán nagydíjat is és második lett Brazíliában. A világbajnokságot az 5. helyen zárta, 61 ponttal.

A következő év (2009) sem sorolható a spanyol legjobb szezonjai közé, ezt a bajnokságot futamgyőzelem nélkül zárta, 3 alkalommal nem tudta befejezni a versenyt és ugyanennyiszer maradt le a pontok osztásakor. Év közben Alonso új csapattársat kapott a francia Romain Grosjean személyében.

2009. szeptember 30-án a Ferrari bejelentette, hogy 2010-ben Felipe Massa mellé érkezik a kétszeres világbajnok Alonso.

Ferrari (2010-2014)

2010-ben végre valósággá vált, amit évek óta pletykáltak: Fernando a Ferrarihoz igazolt, Kimi Räikkönen helyére. A 2009-es nyeretlen szezon után Alonso megnyerte a Ferrarival futott első versenyét, a bahreini nagydíjat, majd még négy alkalommal - a német, az olasz, a szingapúri és a koreai nagydíjon - állhatott a dobogó legfelső fokára. A világbajnoki címről az utolsó futamon csúszott le, beszorult a renault-os Vitalij Petrov mögé, így Sebastian Vettelé lett a cím, akitől 4 ponttal maradt le.

2011-ben egyszer, Nagy-Britanniában nyert futamot, ezenkívül két alkalommal nem tudta befejezni a futamot, és csak egyszer végzett az első tízen kívül. Ebben az évben 257 ponttal negyedik lett a végelszámolásnál.

A 2012-es szezonban Alonso kétszer kiesett, ezenkívül az összes futamon pontot szerzett. Azonban harmadszor is lemaradt a VB címről, 278 ponttal a második lett. Ismét Vettel volt a bajnok 281 ponttal.  

A 2013-as szezon bíztatóan indult Fernando Alonso és a Ferrari számára, az első futamot Kimi Räikkönnen mögött a második helyen zárta. Malajziában ugyan kiesett, de a szezon harmadik futamát, a Kínai Nagydíjat megnyerte. Bahrain-ben 8. lett, hazai versenyén a Spanyol Nagydíjon megszerezte szezonbeli második, pályafutása 32. győzelmét. A szezonban még Kanadában (2.), Silverstoneban (3.), Belgiumban, Olaszországban, Szingapúrban (2.) és Brazíliában (3.) állt dobogóra. Mindössze két futamon nem szerzett pontot, a Maláj futamon kiesett, Indiában pedig 11. lett, a világbajnoki pontversenyben 242 ponttal lett második, Sebastian Vettel (397) mögött.

A 2014-es szezont nagy reményekkel várták a Ferrari és Alonso szurkolói, a V6-os turbómotorok és az új szabályok miatt. Alonso új csapattársat kapott a finn Kimi Räikkönen személyében. 

A spanyol a szezon első két futamát a negyedik helyen zárta, majd jött Bahrain-ben egy 9. hely. A negyedik Kínai nagydíjon végre felállhatott a dobogó legalsó fokára a Mercedes pilótái, Hamilton és Rosberg mögé. Hazai nagydján Spanyolországban, 6. lett, ezt követte egy negyedik és két-két 5. és 6. helyezés. A július 27-én megrendezett 29. Magyar Nagydíjon az ötödik rajtkockából indulva a dobogó második fokáig vezette a gyengélkedő Ferrarit, ezzel megszerezte a Ferrari és egyéni második dobogós helyezését 2014-ben. A szezon második felében Alosno két versenyt kényszerüét feladni (Olasz GP, Japán GP), Szingapúrban hozott egy negyedik helyet, ezt követően háromszor lett hatodik. Karriere utolsó Ferraris futamán, a szezonzáró Abu-Dhabi Nagydíjon 9. helyen végzett.

Már a szezon vége előtt világossá vált, hogy Alosno 2015-ben már nem a vörösöknél folytatja pályafutását, mivel azonban nem árulta el jövőbeni terveit szárnyra kaptak a pletykák. Először a 2015-ben visszatérő Hondával (McLaren-Honda) hozták hírbe, majd egyre vadabb találgatások kaptak szárnyra, miszerint elhagyja az F1-et és más kategóriában versenyez tovább, vagy kihagy egy évet. December elején aztán a Mclaren bejelentette 2015-ös pilótapárosát, Alonsot és Buttont.

McLaren-Honda (2015-2017)

A partnerség a McLaren és a Honda közt nem alakult a legjobban a szezon előtti teszteken, a bajt tetézte Alonso február 22-i balesete, amikor is - a csapat hivatalos közleménye szerint - az erős szél miatt a spanyol a betonfalnak ütközött autójával. Fernandot mentőhelikopterrel szállították kórházba ahol három éjszakát töltött. Ez a baleset volt karrierjének második komoly balesete (az első 2003-ban Brazíliában történt). 

Alonso 2015-ös szezonja a Maláj Nagydíjjal kezdődött, bár el tudott rajtolni, de csapattársával Jenson Buttonnal együtt - technikai problémák miatt - fel kelett adnia a versenyt. A szezon harmadik futamán a Kínai Nagydíjon a 12. helyen végzett, Bahreinben pedig majdnem pontot szerzett, akkor a 11. helyen inették le. A McLaren-Honda gyengélkedése miatt nem tudott jó szezont teljesíteni, mindössze két futamon sikerült pontot szereznie, a Brit Nagydíjon 10., a Magyar futamon pedig 5. lett. Pályafutása legrosszabb szezonját teljesítette, illetve csapattársa is megelőzte a pontversenyben - ami nem fordult elő F1-es évei alatt - míg Button 16. lett, addig Alonso 11 ponttal a 17. helyen végzett.

A 2016-os szezonnak bizakodva vágott neki Alonso és a McLaren is, de mintha csak ismételte volna magát a sors, a spanyol a szezonnyitó Ausztrál nagydíjon hatalmas balesetet szenvedett, s bár akkor úgy tűnt nem történt nagy baj, a soron következő Bahreini Gp-t mégis ki kellett hagynia bordarepedése miatt. Helyére a belga Soffel Vandoorne ugrott be, aki megszerezte a McLaren Honda első pontjait 10. helyének hála. Alonsonak a versenybírák és az orvosok zöldutat adtak Kínában, így a szezon harmadik futamán ismét rajthoz állt. Kínában 12. helyre kormányozta be a McLarent, majd az Orosz Nagydíjon a bravúrnak számító 6. helyen ért célba. Monacóban elérte a csapat legjobb 2016-os telejesítményét, 5. lett, amit az Ameikai Nagydíjon meg tudott ismételni. A gyenge szezont a 10. helyen zárta. 

Év végén távozott a spanyol csapattársa, a brit Jenson Button, így Alonso új kollégát kapott 2017-re, Stoffel Vandoorne személyében. A két pilóta reményekkel telve vágott neki a 2017-es szezonnak, a tesztek azonban hamar elvették kedvüket. Alonso a szezon első négy futamát sem tudta befejezni. 

A bahreini futam hétvégéjén jelentették be, hogy a spanyol indul a májusban megrendezendő Indy 500-on az Andretti McLaren Honda Autosporttal, amin egybeesik a szezon hatodik nagydíjával, Monacóval, így Alonso nem teszi tiszteletét a hercegségben a 2017-es szezonban.

Hazai Nagydíján, Spanyolországban Alonso egy kisebb csodát hajtott végre a szombati időmérő edzésem, nem hogy bejutott a Q3-ba, de 7. lett a kvalifikáción. A vasárnapi versenyen pedig a szezonban először sikerült célba érnie, pontot ugyan nem szerzett, de 12. helyen végzett.

A májusban megrendezett Monacói Nagydíjat Alonso kihagyta Indy 500-as kiruccanása miatt, helyét korábbi csapattársa Jenson Button vette át. Bakuban aztán megszerezte első pontjait az szezonban, a Magyar Nagydíjon pedig 6. lett. A 2017-es szezon utolsó három futamán pontot szerzett, s választ kaptunk a régóta fennálló kérdésre, miszerint Alonso marad a McLarennél, de a csapat és a motorgyártó Honda házassága felbomlik. A McLaren a 2018-as szezon Renault motorral kezdi meg. 

McLaren Renault (2018)
Alonso és a McLaren-Renault számára jól kezdődött a szezon, az első dutamon, Ausztráliában az igen előkelő 5. helyen intették le a spanyolt, majd a következő két futamon is folytatódott a pontszerzés. Alonso, Bahreinben és Kínában is a 7. helyen végzett. Augusztus 14-én jelentette be, hogy visszavonul a Forma 1-ből. 2018-ban, utolsó szezonjában legjobb helye egy 5. hely lett, a szezonzárón 11. lett. 50 ponttal, és az összetett 11. helyével köszönt el a Forma 1-től. 

Alpine (2021-2022)
Alonso a 2021-es szezonra az Alpine F1 Teamhez szerződött, Esteban Ocon mellé, a Renault új névre keresztelt csapatához. Az első, Bahreini Nagydíjon ki kellett állnia a versenyből, miután műanyag törmelék került a fékcsatornájába. Az Olasz Nagydíjon a 15. helyre kvalifikálta magát, majd a 11. helyen végzett, csapattársa, Ocon egy hellyel végzett előtte, de mindketten egy pozíciót javítottak, miután Kimi Räikkönent megbüntették, így Alonso megszerezte első pontjait a szezonban. A Magyar Nagydíjon átmenetileg vezette a versenyt, mielőtt egy boxkiállás miatt visszaesett a negyedik helyre, megelőzve Lewis Hamiltont. Csapattársa, Ocon az Alonso Hamilton elleni védekezésének köszönhetően megszerezte első futamgyőzelmét. 2021 augusztusában Alonso élt a 2022-es szezonra szóló szerződéshosszabbítási opciójával, így maradt az Alpine-nál.

A nyári szünetet követően több versenyen is pontot szerzett: Hollandiában hatodik lett, Olaszországban nyolcadik, Oroszországban hatodik, Katarban pedig harmadik lett. A 2014-es Magyar Nagydíj óta a katari harmadik helye volt az első dobogós helyezése.

A 2022-es Kanadai Nagydíj kvalifikációján érte el a legjobb rajtelsőségét az Alpine színeiben, a második helyről indulva. A csapat kérdéses stratégiái miatt és egy motorprobléma miatt azonban visszaesett a hetedik helyr, ráadásul a futam után időbüntetést kapott, ami miatt a kilencedik helyen végzett. 

Aston Martin (2023-
Alonso 2023-ban többéves szerződéssel csatlakozott az Aston Martinhoz Sebastian Vettel helyére Lance Stroll mellé. Átigazolásának legfőbb oka az volt, hogy többéves szerződéshosszabbítást akart, és az Alpine csak egy évet volt hajlandó még adni neki az F1-ben. 

A 2023-as Bahreini Nagydíjon, az Aston Martin bemutatkozásakor Alonso az első körben csapattársával, Lance Stroll-lal ütközött, de szerencsre sérülés nélkül megúszta, és a 3. helyen ért célba. Ez volt az Aston első dobogós helyezése Sebastian Vettel 2021-es Azerbajdzsáni Nagydíjon elért dobogója óta (a német a 2021-es Magyar Nagydíjon második lett, de nem elegendő üzemanyagminta miatt kizárták). A következő versenyen, a Szaúd-arábiai Nagydíjon annak ellenére, hogy büntetést kellett letöltenie, mert az autója nem a rajtrácson állt, ismét a harmadik helyen végzett; ez volt a 100. dobogója, amivel a hatodik pilóta lett, aki 100 dobogós helyezést ért el pályafutása során. A futamot követően újabb tíz másodperces büntetést kapott, mivel az elsőt szabálytalanul töltötte le a boxkiállásánál, ami miatt George Russell mögött a negyedik helyre esett vissza. A csapat fellebbezését végül elfogadták, és a második büntetést visszavonták, így megtarthatta a dobogós helyezését. 

Alonso a kaotikus Ausztrál Nagydíjon ismét a harmadik helyen végzett; az futam harmadik és egyben utolsó újraindításánál autója érintkezett Carlos Sainz Ferrarijával, ami miatt utóbbi pilóta öt másodperces büntetést kapott. Alonso sérülés nélkül megúszta. A pilóta később egyetértett azzal, hogy Sainz büntetése "túl kemény" volt. Az Azerbajdzsáni Nagydíj kvalifikációja során az Aston Martint DRS-problémák gyötörték, így az új "sprint futam" kvalifikáción a nyolcadik helyre, a fő kvalifikációra pedig a hatodik helyen végzett. A sprintfutamon a hatodik, a főfutamon pedig a negyedik helyen végzett. Ekkorra már az autó teljesítménye visszaesett, az elkövetkezendő pár futamon nem tudott dobogós helyezéseket szerezni. A szenzonban még két dobogós helyezést ért el, Zandvoortban, - ahol a 2017-es Magyar Nagydíj óta először futott leggyorsabb kört - és São Paulóban. Az utóbbi esetben mindössze 0.053 másodperccel élt előbb célba, mint Sergio Perez, akivel a futam nagyrészében harcolt a dobogó legalsó fokáért. Az Abu-Dzabi Nagydíjon elért hetedik helyezése után Alonso a negyedik helyen zárta a szezont a tabellán, 206 pontot szerezve csapattársa, Stroll 74 pontjával szemben. A világbajnoki negyedik helyezése a tabellán a legmagasabb helyezése volt 2013 óta. 

F1-ES PÁLYAFUTÁSA RÖVIDEN: 

× Állandó rajtszám: 14
× Csapatai: Renault F1 Team (2003-2006, 2008-2009), VodafoneMcLarenMercedes (2007), Scuderia Ferrari (2010-2014), McLaren (2015- 2018), Alpine (2021-2022), Aston Martin Aramco- Mercedes (2023-)
× Nagydíjak: 380
× VB cím: 2 (2005, 2006)
× Futamgyőzelem: 32
× Dobogós helyezések: 106 
× VB pontok: 2267
× Pole pozíciók: 22 
× Leggyorsabb körök: 24
× Első futama: 2001-es Ausztrál Nagydíj 
× Utolsó futama: 2023-as Abu Dhabi Nagydíj
× Első győzelem: 2003-as Magyar Nagydíj
× Utolsó győzelem: 2013-as Spanyol Nagydíj 
× 2001-es VB helyezése: 23. (0 pont)
×
2003-as VB helyezése: 6. (55 pont)
×
2004-es VB helyezése: 4. (59 pont)
× 2005-ös VB helyezése: 1. (133 pont)
× 2006-os VB helyezése: 1. (134 pont)
×
2007-es VB helyezése: 3. (109 pont)
×
2008-as VB helyezése: 5. (61 pont)
×
2009-es VB helyezése: 9. (26 pont)
×
2010-es VB helyezése: 2. (252 pont)
×
2011-es VB helyezése: 4. (257 pont)
×
2012-es VB helyezése: 2. (278 pont)
×
2013-as VB helyezése: 2. (242 pont)
×
2014-es VB helyezése: 6. (161 pont)
× 2015-ös VB helyezése: 17. (11 pont) 
×
2016-os VB helyezése: 10. (54 pont)
×
2017-es VB helyezése: 15. (17 pont)
× 2018-as VB helyezése: 11. (50 pont)
× 2021-es VB helyezése: 10. (81 pont) 
× 2022-es VB helyezése: 9. (81 pont)
× 2023-as VB helyezése: 4. (206 pont)

EGYÉB KATEGÓRIÁK

INDY 500 (2017, 2019)
A minden év május utolsó vasárnapján megrendezett Indy500-as futamnak Alonso az 5. helyről vágott neki. Bár a rajtnál visszaesett a 9. helyre, nagyszerű teljesítményének köszönhetően folyamatosan jött előre. Több alkalommal is az élre ugrott, akár a győzelem is összejöhetett volna, de sajnos 21 körrel a leintés előtt a Honda motor itt is megadta magát, így Alonso kiesett a versenyből. 

2019-ben újra indult az Indy 500-on, szintén a McLaren színeiben, de ezútta nem Honda, hanem Chevrolet motorral. Ebben az évben Alonso 31. helyen végzett a versenyen. 

WEC (2018)
Alonso 2018-ban indul a május 3-5 között megrendezett World Endurance Champion-ban (WEC), a Spa-Francorchamps-i 6 órás versenyen. 

Le Mans (2018, 2019)
2018. június 16-17-én rendezták meg a Le Mans-i 24 órás versenyt, melyen Alonso a 8-as számú Toyotával versenyzett. Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimaval vitték győzelemre a Toyotát. Alonso ezzel a győzelemmel közelebb került a Mester hármashoz (Triple Crown - Monaco Gp, Le Mans-i 24 órás és Indy 500-as győzelem).

2019-ben a Toyota a Buémi, Nakajima és Alonso hármassal újra megnyerte a versenyt.

DAYTONA 24h (2018, 2019)
2018-ban a WEC és a Le Mans-i versenyek mellett Alonso részt vett a Daytona 24 órás versenyen is, a United Autosports csapattal. Csapattársai Lando Norris és Phil Hanson voltak. A trió a 38. helyen végzett, kategóriájukban pedig 13.-ak lettek. 

A következő évben egy Cadillac DPi-V.R-el aztán abszolút győztes lett csapattársaival, Renger van der Zande-el, Jordan Taylorral és a korábbi F1-es kollegával Kamui Kobayashival. 

DAKAR (2020)

 

ÉRDEKESSÉGEK, EGYÉB ADATOK FERNANDORÓL:

× 64 kg és 1,71 cm magas,
× ő az egyetlen spanyol nemzetiségű Forma 1-es világbajnok,
× hobbija a bűvészkedés, emiatt hívják Magic Alonsonak,
× kedvenc festője: Domingo Zapata,
× allergiás a pollenre,
× fizikoterapeutája Edoardo Bendinelli, aki egyben nővérének Lorenának a férje, 2009-ben született egy kislányuk Mary,
× szeret fotózni,
× Fernando nagy focirajongó is. Kedvenc csapata a Real Madrid. Svájcban egy másodosztályú csapatban szokott játszani, 
× tud és szeret is főzni,
× sok pilótával jóban van a volt és jelenlegi mezőnyből, Robert Kubicával például kártyázni szoktak, de jóban van Mark Webberrel, Jenson Buttonnal, Jarno Trullival, Fisichellával, de la Rosával, Barichelloval és Bianchival ...,
× Alonsonak van a hátán egy tetoválása, ami egy japán szamurájt ábrázol, ezt 2011-ben varratta,
× anyanyelvén a spanyolon kívül olaszul, angolul és franciául beszél,
× első VB címe után a szintén oviedoi születésű énekes Melendi írt egy dalt EL NANO címmel,
× az ő hangján szólalt meg a Verdák című animációs filmben az egyik autó, a mese második részében már egy asztúriai zászló színeire festett autónak kölcsönözte hangját,
× 2008-tól adja arcát a Viceroy óráinak, karkötőinek, 2009-től a Faster márka arca, 2011-től az Oakley amerikai szemüveg-és ruha gyártó cég nagykövete,
× 2013-ban Spanyolországban a pilóta pályafutását bemutató kiállítás nyílt, 
× 2014 elején törölte Instagram-profilját, majd 2015. júniusában újra regisztrált: https://instagram.com/fernandoalo_oficial/,
× 2014-ben Svájcból Dubaiba költözött,
× 2015. június 26-án nyílt meg szülőhazájában Oviedoban a Fernando Alonso múzeum, ahol Fer első gokartjától a világbajnok versenyautókon át minden megtekinthető,
× 2016. elején kérték fel Alonsot a Baku GP nagykövetének,

DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

2014 .... Trofeo Lorenzo Bandini / Kiemelkedő motorsport személyiség
2005 .... Asztúria Hercege-díj

MAGÁNÉLETE
2006-ban feleségül vette a spanyol El Sueño de Morfeo énekesnőjét Raquel del Rosariot. 2011 december 20-án feleségével Raquellel kiadtak egy közleményt, melyben mindenki legnagyobb megdöbbenésére közölték, hogy elválnak. Ezek után nem sokkal Alonsot összehozták a svájci modellel Xenia Tchoumitcheva-val, de a kapcsolat nem volt hosszú életű. 2012-től az orosz modell Dasha Kapustina volt a kedvese, a pár 2014-ben szakított. 2015 januárjában vállalta fel hivatalosan is kapcsolatát Lara Álvarez spanyol újságíró/műsorvezetőnővel, akit a pletykák és a mindkét fél ujján csillogó gyűrűk szerint augusztusban eljegyzett. 2016. márciusában hirtelen lekerültek a gyűrűk mindkét fél ujjáról és bár hivatalosan nem erősítették meg, feltehetően szakítottak. Aztán a Monacói Nagydíjon feltűnt Alonso vendégei közt Linda Morselli, olasz modell, aki Valentino Rossi kedvese volt korábban, ekkor elkezdődtek a pletykák, hogy együtt vannak. Július elején a spanyol Hola magazin exkluzív fotókat közölt Fernando és Linda romantikus nyaralásáról. 

életrajz: Shenayla, kiegészítette: Selz1992

Utolsó frissítés: 2024.03.17. 12:12 Selz által


Oszd meg!   iwiw  facebook  twitter  myspace