Idézet (CarrieJones @ 2012.09.22. 11:30)
Fúú,egyetértek mindennel. Ha Bernie-nek sikerül összehozni a 2 amerikai futamot,én nagyon ideges leszek...Főleg ha az európai nagydíjak kárára. Az amerikaiak nem kiváncsiak az F1-re,de persze a drága börni csak a pénzt látja maga előtt. Lehet hogy koppanni fog...
Hát az a baj, hogy amit ott 2005-ben művelt az F1 és a Michelin, azért az nem gyenge volt, évekig beszéltek róla, az már más kérdés, hogy két évvel később nagyon jó verseny volt Indianapolisban. De, és most lehet nem fogtok szeretni, a két jenki futam szerintem bőven beleférne egy 20 futamos világbajnokságban, még úgyis, hogy a kanadai is megmaradna, persze úgy kéne, hogy nem európai helyszín kárára.
Idézet (joe_r @ 2012.09.22. 17:17)
Véleményem szerint alapvetően nem a pályákkal van gond, hanem, -ahogy azt mér korábban is kifejtettem - Herr Tilke gondolkodásmódjával...
Némileg vitába szállnék, de ugyanakkor egyet is értek. Alapvetően szerintem nem rosszak ezek, csak tényleg az a gond, hogy lassan kezdenek túlsúlyba kerülni és persze, a régi, tradicionális helyszínek kárára. Egy-két ilyen pálya szerintem beleférne, talán még színesítené is az F1-es naptárat. Viszont lassan már azt mondhatjuk, hogy hol van már az a Magny-Cours? Pedig aztán mi még emlékszünk, arra is, hogy anno Estorilban is futam volt, Jerezben is, sőt Buenos Airesben is, hol vannak már ezek?
Na meg San Marino? Ott is mekkora versenyek voltak már, ráadásul 2000-ben nem akármilyen
időmérő edzés zajlott, régi szép idők, de a 2005 és 2006-os versenyek is legendásak voltak, kár, hogy már bele se fér a naptárba.
Herr Tilke gondolkodásmódjával tényleg vannak problémák, de a pályafutása elején még jó pályákat készített, A1-Ring, Sepang, Sakhir, Shanghai, Istanbul ezek nem voltak rosszak, és nem is egy kaptafára készültek, mint az utolsó három Forma 1-es projektje. Valencia katasztrófa. Mindig azt hozom fel, gondolkozás nélkül, ha egy rossz pályát kell mondani. Borzasztó, unalmas, szerintem még versenyezni is rajta, anno pár kört én is megtettem rajta r-Factorral.

De nagy kár volt, semmi izgalom nincs benne, csak nyomod a gázt, a hosszú egyenesben, végén fékezel egy nagyot, és annyi. Nincsen olyan, mint Spa-ban, hogy az Eau Rouge utáni hosszú egyenes végén már a következő kanyarokra kell koncentrálnod. Hanem jön két kanyar, és még egy egyenes.

Legjobb része talán az utolsó szektor, az némileg technikás, de pl össze se lehet hasonlítani, még a Shanghai pályával se. Korea és India ugyanezek. Ami nekem némileg kivétel, az Abu-Dhabi, szerintem az rendben van, széles, technikás, sok lassú és gyors kanyarral, általában mindig izgalmas versenyek vannak. És ez a szingapúri pálya. Anno emlékszem, amikor kitalálták ezt, akkor kíváncsian vártam mit hoznak össze ebből, esti futam, hát az mégis milyen lesz? De el kell ismernem, Bernie srác ebbe beletalált, én kifejezetten szeretem ezt a pályát, és ezt a futamot, már csak a hangulata miatt is. Ilyen mindenképp kell ennek a Forma 1-nek.
Idézet (joe_r @ 2012.09.24. 20:30)
Nem tudom ki hogy van vele, de a tegnapi futam tényleg jó volt, bár rettenetesen sok előzés nem volt. Ami viszont volt, azok között volt pár igen nagy jelenet. Szerintem Massa az eddigi szezon legjobb futamát tudhatja maga mögött. És az az előzés, amikor Senna felkente a falra, és beszitált a Ferrari, ahogy megfogta, az respect.
Egyetértek, bár ez inkább taktikai jellegű volt, főleg az elejében, érdekes lett volna látni, ha Hamilton pl. végigmegy, akkor Vettelék, hogy próbáltak volna meg vele valamit kezdeni, pályán, vagy azon kívül. Első etap végén pedig egy még úgy tűnt, hogy Button is beszáll, és labdába rúg a győzelemért.
Szerintem sem volt rossz, bár azért csalódás volt látni, hogy kiesett a kedvenc versenyződ, pont az első helyről, és így már, ha nem is minimálisra, de lecsökkentek az esélyei a végső győzelemre. Ez még rosszabb volt, mint amikor anno Häkkinen esett ki a 2001-es spanyol futamon, az utolsó körben, biztos első helyről.
Massa tényleg nagyot fogott, és nem is ment rosszul, de szerintem ez még mindig kevés egy Ferrari kaliberű csapatnál, és, ha a következő futamokon nem javul még jobban a formája, és jövőre is hasonlóképpen így Alonso-Massa párosban versenyeznek, ilyen teljesítmény mellett, akkor azon sok pontot, és egyúttal a világbajnoki esélyeket is vesztenek.
Persze most Massanak nem jött ki jól a lépés, Monzában jó eredményt hozott, abban tényleg annyi volt, de az utolsó 35 versenyén legjobb eredménye ez a két negyedik hely, amit idén szerzett. Én tisztelem Őt, főleg azok után, hogy egy ilyen nagy balesetből felépült, és visszaült versenyezni, de, tavaly jó pár kétes helyzetben óvodás módjára viselkedett, mindezt úgy, hogy nem kevés futam óta nem tud felmutatni semmi kiemelkedőt.
És most is úgy láttam/olvastam, hogy Ő panaszkodott Sennára. Hát, hogy jogos-e vagy sem, nem tudom, mert nekem nagyon gyanús volt, ahogy mellé került.
Belső kamerás felvételből tökéletesen látszott a dolog, hogy teljesen más ívet használnak, és a kérdéses esetről készítettem is
egy képet. Szóval ez már nem vágás? Négy kerékkel elhagyta a pályát, záróvonalon kívül? Megnézem egy-két belső kamerás kört, és senki se veszi így a kanyart, de még, ha meg is van engedve, hogy kicsit levágjanak belőle, két kerékkel mondjuk, a négy kerekes meglepne, ha megengedett lenne.

És a képen látszik is, hogy Senna egyáltalán nem láthatja, tökéletesen a holterében van, szerintem pályán kívül. De persze, ettől független respect, mert szépen megfogta, csak ez bennem felmerült ez, mint kétely.
Idézet (joe_r @ 2012.09.24. 20:30)
Hamiltont kifejezetten sajnáltam, az valami nagyon durva volt, hogy a második kanyarból kifelé, ötösből üresbe állt a váltó, és onnan semerre. Az igazi szerencse talán az volt, hogy a komplett fokozatsor tűnt el a váltóból, és nem féktávon, visszaváltásnál állt be a váltó, mert akkor simán a falba teszi az autót.
Hát én is, megérdemelte volna a győzelmet, vagy, ha az valamilyen okból el is ment volna, legalább a dobogót, jól teljesített, egész hétvégén, és az elmúlt futamokon is, csak sajnos, balszerencse+ez egy technikai sport sajnos. De ahogy én olvastam, nagyon profi módon áll hozzá, és nem adja fel, mondjuk helyes, ezt így is kell.
Idézet (joe_r @ 2012.09.24. 20:30)
Ami viszont feltűnő volt, és volt is ilyen rádióüzenet, hogy a lekörözött versenyzők nem nagyon zavartatták magukat, ha egy gyorsabb autó jött mögöttük, akkor engedték el őket, amikor jónak látták. Több olyan eset is volt, amikor zászlóval, és digitális zászlóval is jeleztek a lassabb versenyzőnek, az meg vígan autókázott még négy-öt kanyart, mielőtt elengedte volna a mögött érkezőt.
Ezt én is megfigyeltem, de legalább, a Safety Car-os szabályt visszahozták. Engem a világból ki lehetett üldözni azzal, hogy a lekörözöttek nem vehették vissza a kört, és beragadt 4-5 autó az élmezőnyben. Micsoda hülyeség volt, sokszor kiélezett versenyeken. Sajnos a Forma 1 B csapatai pedig olyanok, hogy sokkal lassabbak, még akkor is, ha valaki elől félre kéne állni, de persze ez nem csak rájuk igaz, valós okát nem értem, mert azért itt a szingapúri pályán is van hely, félreállni.
Idézet (joe_r @ 2012.09.24. 20:30)
És még valami, amikor Karthikeyan sikeresen leamortizálta a technikát, a pályamunkások nem kapkodtak túlságosan, teljes nyugalommal nézték az autót, ahelyett, hogy ugrottak volna be, és húzták volna ki az autót.
Más kérdés, hogy ritka sokat tudnak töketlenkedni az F1-ben a biztonsági autós fázisoknál.
Érdekes volt látni, ahogy ritka profi módon csinálták, pedig már nem először rendeznek versenyt. És a pálya sem túl rövid, mégis kellett vagy négy kör, mire eltakarítottak mindent. Aztán a következő, Schumi-Vergne eset, régen ilyen elképzelhetetlen lett volna, hogy Schumi egy ilyenért 10 helyes rajtbüntetést kapjon. Abszolút versenybaleset volt, kb. a 33.helyen, ezek belefértek. Személyi sérülés nem történt, és egyiken sem voltak az élmezőny tagjai, hogy ezen sok múlott volna.