Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 19:36)
Igen olvastam, és meg kell mondanom, van igaza. Ezek a versenyfelügyelők már túlságosan beleszólnak a futamokba. A Massával való kocc semmi sem volt, egy apró versenybaleset, és vissza is engedte Hamilton maga elé Massát. Más kérdés, hogy Massa ezután lenyilatkozta, hogy Hamilton miatt esett ki, mert az ütközésnél megsérült a kocsija, és ezért sodrott le az ívről az alagútban. Hát, azt kötve hiszem. Ha baja lett volna a Massa által vezetett Ferrarinak, akkor nem 250-el ment volna az alagútban... Egyszerűen lecsúszott az ívről, de lassítani meg nem akart, mert akkor Hamilton biztos elment volna mellette, és nem tudta volna megvédeni a pozícióját az alagút után sikánnál.
Nagyon nem komálom a McLaren-t, Hamiltont meg pláne, és még mielőtt valaki kitalálja, hogy a bőrszíne miatt, akkor gyorsan megnyugtatom, hogy nem azért. De mikor jobbak, akkor el szoktam ismerni. Ettől függetlenül most meg kell védenem Massa-t. A Loews kanyarba maximum két íven lehet befordulni úgy, hogy kifelé ne koccold le a külső falat, vagy befelé ne fordulj keresztbe, mert huplis. Hamilton nem kicsit elborult módon közlekedett, mint ahogy azt Gyuláék is megjegyezték. Azzal a lendülettel, amivel utolérte Massa-t, az alagút utáni sikán előtt simán befért volna mellé. Türelmetlen volt.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 19:36)
Kicsit nekem úgy tűnt, mintha Massa a saját hibáját Hamiltonra akarja kenni, kihasználva, hogy úgyse szólhat Lewis semmit, mert volt egy kis koccanásuk. Lehet, hogy tényleg megsérült a Ferrari, de én ebben nem vagyok ám olyan biztos. Massának meg kapóra jött/jönne, ha nem saját hibájából esett volna ki. Idén eddig sokkal gyengébb, mint Alonso, időmérőn feltartja Hamiltont, és akkor futam után ő beszél, hogy "Hamiltonnak keményebb büntetéseket kéne adni, mert különben nem tanulja meg".
Szóval nem tudom miről beszél, mert Hamiltonnak igaza volt, Massa fordította rá a Ferrarit, az ő autójára.
Azért azt tudni kell, hogy a felügyelők nem azt a képet nézik vissza, amit a közvetítéseken látsz, hanem minden autóra szerelt illetve minden rögzített kamerát megnéznek, és az alapján döntenek. Mellesleg az FIA szabálykönyve j ideje tartalmazza a caused a collision kitételt, mely szerint, ha egyik pilóta a másik autójában kárt okoz, akkor büntetésre számíthat. Azt viszont meg merném kockáztatni, hogy ha Massa nem töri félig rommá a Ferrari-t az alagútban, akkor Lewis sem kap semmit, maximum egy szóbeli megrovást, ahogy azt Kobajashi is megkapta.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 19:36)
Maldonados eset, az is érdekes. Szerintem mindketten hibásak. Lewis tény, hogy kicsit messze volt, de bent volt mellette félautóval, erre a venezuelai ráhúzza egy az egyben az autót. Ilyet megengedni luxus, pláne egy újoncnak, akinek kellenek a pontok, hogy meggyőzze a csapatot, hogy helye van itt az F1-ben. Most megtehette volna, hogy hagy Hamiltonnak helyet, igaz, ekkor elveszítette volna a 6.helyet, mert akkor befért volna mellé Lewis, de még mindig pontszerző 7.lett volna.
Szerintem itt is Lewis volt nem kicsit idegbeteg. Ráadásul Monaco pont az a pálya, ahol nincs olyan, hogy félrehúzódok, mert korlát - aszfalt - korlát. Ha ez Barcelona-ban van, akkor még ha ütköznek is, nem áll bele a falban Maldonado, és nem építi e az autót, csak mert Lewis nem bírt magával. Bevallom, az akkori ténykedésével nem lepett volna meg különösebben, ha fekete zászlóval kizárják. Előzésnél ugyanis csak akkor tekinthető szabályosnak, ha a hátulról érkező autója a kanyar bejáratában már előrébb van, mint az elől haladóé.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 20:10)
Alonso valóban jó Monacoban. Már kétszer nyert is, ráadásul egymás után. Azóta viszont egyszerűen nem ült olyan autóban, hogy ezt sikerüljön ismét bemutatni. A Ferrari nem volt rossz most se, de ezen a pályán nem volt elég a tempó a Red Bull ellen, illetve ezen se, kiegészítem magam. Viszont jóval közelebb voltak a győzelemhez, mint eddig.
Az egész mezőnynek az tett keresztbe, hogy a piros zászló alatt gyakorlatilag egy fél romhalmaz autót újra lehet építeni, kereket lehet cserélni. Nem véletlenül háborognak a szurkolók, egyes csapatok, és maga a Pirelli is, hogy ez egy nagyon elbaltázott szabály, és illene módosítani rajta.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 20:10)
Vettel pole idején néztem nagyokat. Azt, hogy sikerült futnia? Nem tudom. A futamon abban bíztam, hogy ha nyer is, legalább nem simán, és ez be is jött.
1:13:771-et én is tudok Vettel idei gépével...
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 20:10)
Ferrarinál az a baj, hogy tetemes a hátránya, pontban is, köridőben is, mindenhogy. Sajnos. Vagyis, nekem annyira nem sajnos, mert nem vagyok a rajongójuk, de gondolom ez a fanoknak nem szép látvány, hogy ennyire nem jönnek össze a futamok. Bár, most Alonso épp hozott egy jó eredményt, de Massanak eddig ez-az év nagy csalódással érhet fel. Zsinórban ez a harmadik futam, hogy pont(ok) nélkül marad. És elnézve Alonsot, hát, nincs könnyű helyzetben a brazil, mert, ha így folytatja, ez könnyen kevés lehet. Persze, azért még nem akarom leírni őt se, sok van még hátra. De arra, hogy a Ferrari idén csapat világbajnok legyen, arra szinte (már) semmi esélyt nem látok, de (sajnos) egyre inkább ugyanez a McLaren esete is, bár ők azért sokkal jobb helyzetben vannak.
Igazából a Ferrari-nál én Domenicali-val nem vagyok kibékülve. Ugye ő azért került oda, mert jól kijön a többi csapatvezetővel. Az lehet, hogy ebben jó, de időnként olyan hülyeségeket tudnak összehozni, hogy azt nézni is rossz. A taktika a béka feneke alatt van, és ha nem pofázna bele mindenki Nicholas Tombazis tervezőmérnök munkájába, akkor talán nem itt tartanának. Mélyen egyetértek azzal, hogy az idei autó nagyon konzervatív lett, tud ennél sokkal extrémebbet is a Ferrari, csak nem kellene megkötni a mérnökök kezét.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 20:10)
Egyéniben, ha Vettel ezt hozza, ezt a nyugodtságot, akkor idén már nem fogják tudni megfogni. A Red Bull legrosszabb esetben is, ha visszaesik (akkor is csak a McLarenben látok potenciált, hogy megelőzze), Vettel még mindig a 2. legjobb autóban ülne. Amivel harmadik helyeket könnyedén hozhat (adott esetben). Szóval, így innen, megfogni őt, nagyon nehéz lesz, ha ezt stabilitást/nyugodtságot folyamatosan hozza.
A Red Bull-nak egy gyengéje van, a KERS. A váz konstrukciójából adódóan nekik át kellett alakítani, és egy kisebb helyre begyömöszölni, és ezért jóval hajlamosabb túlmelegedni is. Viszont, ha ezt kiküszöbölik, akkor ott a többieknek kapufa, mert azt már megmutatták olyan korábban McLaren-es, vagy Ferrari-s pályákon, hogy ha nincs KERS, akkor is képesek rommá verni mindenkit. Itt a többi csapat évközben vagy talál valamit, amivel nagyot lép előre, vagy nyugodtan beletörődhetnek abba, hogy idén is asszisztálni fognak a Red Bull-nak.
Idézet (Boscorelli @ 2011.05.30. 20:57)
De összességében, Massa helyzetét is meg lehet érteni, rendkívül frusztráló év lehet ez neki. A kocsi alapból se valami jó, de a csapattársa így is sokat ver rá, ugyanazzal az autóval. Szóval nem tudom, nem könnyű a helyzete ez biztos, és azt pedig el tudom képzelni, hogy elhamarkodottan nyilatkozik Ő is, ilyen esetekben, amikor értékes pontokat hullajtott el. Egyébként Őt egy korrekt pilótának tartom, néhány nyilatkozatától (mint pl. a mostani) eltekintve.
Massa amellett, hogy nehezen tud alkalmazkodni a Pirelli gumikhoz, még mindig a 2009-es magyarországi balesetének árnyékában van. Nyilatkozhat bármit, a vezetésén, főleg a T-kamerás felvételeken jól látszik, hogy mennyivel kevésbé agresszíven vezet, mint előtte. Őszintén nem is tudom érte hibáztatni, csak egy ennyire kihegyezett versenysportban nagyon visszaüt.