Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Teljesen nyilvánvaló, kell szerencse is, hogy valaki világbajnok legyen. De. A közhiedelemmel ellentétben, csak szerencse, még sosem volt elég, hogy valaki vb. címet szerezzen.
Minden versenyzőnek jó barátségban kell lennie a szerencsével, mert anélkül soha nem lesz világbajnok. Legalábbis a 90-es évek vége óta mindenképpen. Hill, Villeneuve, vagy Schumacher első-második világbajnoki címe még olyan korban született, amikor az autók messze nem voltak enny elektronikával ellátva. Akkor még az is nagy szó volt, ha egy-egy nagyobb csapat szervót tudott építeni az autóba.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Nem tudom miért lett hirtelen mindenki Vettel-ellenes. Én sem vagyok Seb szurkoló. McLaren-nek szurkolok, tehát Seb egyik legnagyobb ellenfeleinek, de el tudom ismerni, ha Ő a jobb. És idén, bizony-bizony, az esetek többségében, egész egyszerűen Ő jobb teljesítményt nyújt. Ennyi az egész.
Na mégis miért? Mert divat azt szidni, aki rommá veri az egész mezőnyt, és mindegy neki, hogy betiltották a duplafedeles diffúzort, az f-csatornát, és mindegy, hogy Bridgestone, vagy Pirelli gumikon kell mennie. Ha csak az autón múlna, akkor Webber - aki egyébként egy remek versenyző - minden versenyen ott lenne közvetlenül Vettel mögött.
El kellene már végre fogadni, hogy Vettel pontosan azt csinálja, amit a 2000-es évek elején Schumacher a Ferrari-val. Ott, akkor összeállt a Todt-Brawn-Schumacher hármas, és öt éven keresztül a többiek csak nyomozták a Ferrari-t. Most ugyanaez a helyzet a Red Bull-nál is. Van egy elképesztő autójuk, amit egy zseni tervezett Newey személyében, van egy csapatfőnök, aki összerakta ezt a csapatot, és van egy olyan tehetséges versenyzőjük, aki időjárástól, és szabályoktól függetlenül az esetek 95%-ában verhetetlen.
És akkor még a felsorolásból kifelejtettem a Renault motorját, ami valami érdekes módon, akármennyire gyilkolják, valamiért nem akar többet fogyasztani, mint ahogy azt bizonyos esetekben a Cosworth, és a Mercedes torkos motorjai teszik.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Ugyanazt a futamot néztük? Nekem úgy rémlik, hogy Vettel, a pályán megelőzte Alonso-t. Ja, hogy a DRS segítségével? Ezek a szabályok vannak. Button és Schumacher is így előzött. És mindenki. Ez van, manapság már kell ilyen is az F1-be, mert agyonszabályozott minden.
Pont ez volt a lényege, hogy több előzés kell a versenybe, mert egyébként tényleg az volt, hogy a rajtnál volt egy kis izgalom, majd a továbbiakban szépen unalomba fulladt az egész, és már a tízedik körben jó esélyjel meg tudtad mondani, ki fog nyerni.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Lewis Hamilton a mezőny egyik legjobb pilótája. Nem értem miért állítják be őt egyes magyar "szakkommentátorok" elmebeteg őrültnek. Az, hogy mit mond ezzel kapcsolatban Niki Lauda, nem releváns, Ő mindenkinek beszól.
Na most, az a harci helyzet, hogy az esetek nagyon nagy többségében nem Ő, vagy nem csak Ő hibás.
Az a baj, hogy annyi megmondó ember van a Formula 1 környezetében, hogy az valami elképesztő. Lauda csak az utóbbi két évben annyi marhaságot mondott már, ami egy életre elég, de időnként nem bír magával Villeneuve sem. Pedig az egy darab vb címe után, ahelyett, hogy maradt volna annál a csapatnál, ahol bajnok lett, ő inkább háromszor annyiért elment valami BAR-nak nevezett csapathoz bohócnak.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Hát igen, ez egy nagyon jó kérdés. Tulajdonképpen én már azt se értettem, miért Bruno ül a volán mögött.
Azért egyetlen versenyből nem lehet komoly következtetéseket levonni. Ezen a pályán nagyon sokan, és nagyon sokszor követtek már el hibákat. És véleményem szerint azért ő ült be Heidfeld helyett, mert ő már valamennyire ismeri a cspatot, és az autót.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Nem csak Ő a ludas. Más a főtervező is, más a technikai stratéga, más a versenymérnök, és más a pilóta. Nagyjából ennyi. A Schumacher éra egyhamar nem fog visszatérni a Ferrarihoz, mert kulcsemberek távoztak, és helyükre kevésbé tehetségesek érkeztek. A Ferrarinál nincs új a nap alatt technika terén. Nem sok újat találtak ki manapság (nem degradálóan mondom, csak megállapítom, mint tényt), többnyire mások megoldásait kopírozzák. Lásd, F-csatorna tavaly. Aminek a megvalósítása kritikán alulira sikerült.
Az egész csapatból a stratégák a leggyengébb láncszemek. Egyszerűen képtelenek reagálni egy váratlan szituációra, követik a kidolgozott sémát, a végén meg magyarázkodnak. Állítom, hogy az esetek minimum felében Alonso, és Massa is jobban átlátja a helyzetet az autóban ülve, mint a nagyokosok a box monitorai mögött.
A Ferrari most már maga is elismeri, hogy mind a tavalyi, mind az idei autójuk túlságosan konzervatív elgondolások alapján épült. Nem mertek semmilyen kockázatot vállalni esetleges új elemek, vagy forma használatával, inkább megpróbálták lemásolni a többi csapat működőképes alkatrészeit. Én már nagyon várom a jövő évi autót, és kíváncsi vagyok, mit jelent a radikálisan megváltoztatott gondolkodás a Ferrari értelmezésében.
Idézet (Boscorelli @ 2011.08.29. 01:16)
Tehát akkor, a Nigel Mansell, az Alain Prost, a Mika Hakkinen, a Damon Hill, a Jacques Villeneuve mind-mind tehetségtelen senkik voltak, mert ott is a Newey volt a zseni, mert, az Ő autójukat is Ő építette. Nem így van?
Nekem egyedül Villeneuve lóg ki ebből a felsorolásból. Ő inkább a szerncsének, és az erőszakosságának köszönheti a címét, mint az autónak. De utólag már könnyű okosakat mondani.
És még egy megjegyzés, amit Gajcsi írt, miszernit sokan elfelejtik a 2008-as olasz nagydíjat, amit valami Sebastian Vettel nevű "mázlista" nyert meg. Mint ahogy azt is elfelejtik, hogy zuhogó esőben, az igencsak harmatos tudású Toro Rosso-t vezetve sikerült győznie. Én akkor azt mondtam, hogy ez a "gyerek" világbajnok lesz. Ugyanis aki esőben így le tudja alázni az élcsapatokat egy gyengébb autóval, az nem csak a szerencsének köszönheti a győzelmet, hanem a tudásának is. Az meg borítékolható volt, hogy hamarosan a Red Bull-hoz fog igazolni.